Knop "temp" vervangen

1985-1987
Plaats reactie
Henk Boets
Geregistreerd lid

Knop "temp" vervangen

Bericht door Henk Boets » di 05 jun, 2007 18:04

De draaiknop "temp" is afgebroken. :cry: Ik heb een nieuwe knoppenpaneeltje gekocht. Om de draaiknop te kunnen vervangen, moet ik minstens het dekseltje / bakje van het dashboard dat boven de 3 draaiknoppen zit eruit halen.

Hoe haal ik die eraf? Waar zitten de schroeven / klemmen? :confused:

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 05 jun, 2007 18:11

de schroeven zitten links en rechts van het middenpaneeltje. Verwijder hiervoor de afdekkast van je tellers, als het goed is kun je nu de schroeven zien zitten (andere kant via je dashboardkastje)
Zijn er vo0lgens mij 2 (l+r)
Nieuwe knop inprikken en borgen, pas op de fragiele kabelklemdingetjes, deze breken al als je er te lang naar kijkt! :wink:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 05 jun, 2007 18:13

Bakje gewoon naar buiten trekken.
Eventueel in het midden naar elkaar toe knijpen.
Trouwens die schakelaar kun je het makkelijkste vervangen bij uitgebouwd dashboardpaneel.
Er zit een 3/4 rond klemmetje overheen geschoven. :shock:
die kun je verwijderen met een kleine schrovendraaier, regelknop naar buiten trekken, let wel op, er kan een veertje en een
kogeltje achter zitten en de nieuwe erin zetten en borgen met het 3/4 ronde klemmetje.
Dashboardpaneel terug zetten en klaar.
Wel een tip: Als je het dashboardpaneel eruit hebt gelijk de lampjes van de kachrl-bediening en "Fasten-Seatbelts' vervangen.
:idea: Veel succes! :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 05 jun, 2007 18:24

@gasman: heb jij nu niet de beschrijving voor een 900 gegeven?

De omschrijving van dasdaas is de enige juiste voor een 90 (=99)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 05 jun, 2007 18:26

:oops: Inderdaad! :oops:
Komt door de achterkant van de SAAB 90 in de Avatar!! :wink:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 05 jun, 2007 22:10

Bij een 99/90 is dat echt heel anders dan bij een 900!
Ik heb ooit hetzelfde aan de hand gehad en de knop kan niet zonder meer vervangen worden.
Ik heb toen een luikje in het huis ge-dremeld en na wat gefröbel met de inwendige asjes en de tandwielen is het gelukt en het werkt nog steeds.
Misschien zijn er nog foto's van gemaakt maar dan zou ik moeten gaan zoeken en dat kan ff duren.
Anders zit er niet anders op dan het geheel te vervangen :roll: .
Let op de bedieningskabelbevestiging met die klemmetjes, die zijn o zo kwetsbaar...
Gelukkig heb je de kachel momenteel niet nodig :wink: .
Cornell :O:

Plaats reactie