Zondag op de 5de versnelling gezien - da's dat engelse autoprogramma met de ex-collega's van Clarckson (w.o. Tiff Needell) - hoe een moderne Espace een 9 jaar ouwe Espace aan poeiers reed.
Daar werd ook gezegd dat de veiligheid van auto's als de Espace zijn te danken aan het feit dat oudere auto's veel minder weerstand opleveren. Oordeel: bij een snelheid van de twee Espaces van ieder 50 km/u was de bestuurder van de 9 jaar ouwe Espace dood geweest, bij de moderne Espace was de airbag niet eens ontplooid. Omdat on board software de botsing niet ernstig genoeg vond...
Ik ben razend benieuwd hoe een ouwe 900 of 90 het zou doen tegen een modernere auto. Iemand daar info over?.... Behalve dan de foto's die een paar dagen hier op de site zwierven na een aanrijding tegen een boom van een 900 en die toen zijn weggehaald.
Eigenlijk zouden we dit moeten voorstellen aan een autoprogramma als de 6de versnelling, autoXperience of autowereld... Trouwens, ik dacht dat ik Huub Stapel ergerlijk vond als presentator maar die Bavo gaat aardig die richting uit....
Lekker botsen!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Re: Lekker botsen!
Of wat dacht je van die slijmjurken van een Pilaciek (of hoe die mag heten) met die andere knakker Allard Kalf. Met recht een allebei kalfen te noemen. Elke week weer een nieuwe astra of golf testen op een suf weggetje ergens in de polder en zeggen hoe fantastisch deze nu weer is. Donder op alle twee, interreseert mij de nieuwe astra wat??? Nee, en zo wel dan ga ik wel een proefrit maken. Een beetje kritische noot kan ook geen kwaad , in plaats van dat continue geslijm. Heb een keer in een astra gezeten (geeft Valster mee als leenauto) en dat is zeker geen auto waar niks op aan te merken valt
Enfin, ook niet echt een liefhebber van Nederlandse auto-programma's.
Even terug naar het topic. Ik denk dat de saab 90 of 900 het beduidend beter zal doen dan een Espace, dat was toen al een vreemde eend in de bijt met de korte voorkant. En een korte voorkant is iets waar een saab niet over beschikt
Enfin, ook niet echt een liefhebber van Nederlandse auto-programma's.
Even terug naar het topic. Ik denk dat de saab 90 of 900 het beduidend beter zal doen dan een Espace, dat was toen al een vreemde eend in de bijt met de korte voorkant. En een korte voorkant is iets waar een saab niet over beschikt
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Nou-nou, be gentle.... ieder zijn meug. Je hoeft niet te kijken. Voor heel veel mensen is de nieuwe Astra gewoon een aanschafoptie.... Maar persoonlijk denk ik dat dat nog wel eens zou kunnen tegenvallen de botsbestendigheid van een ouwe 90 of 900. Ik weet een goeie: een ouwe 90 tegen de nieuwe Astra...Gele aero schreef:Of wat dacht je van die slijmjurken van een Pilaciek (of hoe die mag heten) met die andere knakker Allard Kalf. Met recht een allebei kalfen te noemen. Elke week weer een nieuwe astra of golf testen op een suf weggetje ergens in de polder en zeggen hoe fantastisch deze nu weer is. Donder op alle twee, interreseert mij de nieuwe astra wat??? Nee, en zo wel dan ga ik wel een proefrit maken. Een beetje kritische noot kan ook geen kwaad , in plaats van dat continue geslijm. Ik denk dat de saab 90 of 900 het beduidend beter zal doen dan een Espace, dat was toen al een vreemde eend in de bijt met de korte voorkant. En een korte voorkant is iets waar een saab niet over beschikt
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Sorry ik rij altijd in een grote boog om astra's heen
, maar als je jouw 90 ter beschikking wil stellen aan de wetenschap.....
Uiteraard iedereen zijn meug, maar al die hollandse auto-programma's draaien het zelfde riedeltje af, mooi fijne middenklasser waar alles goed aan is. Wat is het nut van testen als alles toch goed is?? 
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ik kijk elke week naar TOP GEAR, is wel interessant!!!! 
-
Oosthoek
- Donateur

Topgear is leuk om te zien, maar informatief heb je er geen reet aan. De ongezouten mening van Clarkson is veel te kort door de bocht (...) en geeft imho een compleet verkeerd beeld aan mensen die niet kritisch genoeg tegenover hem staan. Lees: half "autoexpert"-Nederland.