Terug uit Copenhagen

1985-1987
peterhelm
Geregistreerd lid

Terug uit Copenhagen

Bericht door peterhelm » wo 19 dec, 2007 21:07

Zo, de Bosaab heeft weer ruim 1700km achter de kiezen.
Ze heeft geen kik gegeven.
Afbeelding
brug tussen Copenhagen en Odense.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 19 dec, 2007 21:45

Herkenbaar, heel herkenbaar ...

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » wo 19 dec, 2007 22:17

Goed van die mooie meid van jou, ik wil natuurlijk net als al die andere Saab liefhebbers weten hoe en wat met beelden erbij natuurlijk heel graag zien. :O: :O: :O: :O:

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » wo 19 dec, 2007 22:52

Nou, zoals op de foto al te zien was was er dikke mist, dit resulteerde er bijna in dat de bosaab er niet meer zou zijn. Ik moest flink op de rem om de opdoemende file te ontwijken. Doordat ik te veel vaart had moest ik uitwijken naar de vluchtstrook. Drie auto's verder stonden we stil.
Alleen toen moesten we opzij voor de ambulance en brandweer die naar het ongeval voor ons moesten.
Hebben uiteindelijk een uur stilgestaan en het ons maar gemakkelijk gemaakt met puzzles en kerstliedjes zingen ;)

Nou, spannend genoeg?

Afbeelding
Geconcentreerd achter het stuur... ;) En ja er moet een nieuw hemeltje in.... :oops: :oops:

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » wo 19 dec, 2007 22:58

ja een heel spannend verhaal, en ben je ook bij de Saab fabriek geweest? en wat zeiden ze van je meisje.
maar in elk geval ben ik blij dat je veilig en wel weer terug bent in Nederland

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » wo 19 dec, 2007 23:33

Saabfabriek in Denemarken?......

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » wo 19 dec, 2007 23:38

SORRY :oops: :oops: ik schaam me diep, ik meende dat je naar Trollhättan was geweest sorry hoor.
misschien de volgende keer een stukje verder rijden :D

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » wo 19 dec, 2007 23:53

ongeval in Deense nieuws vor de mensen die Scandinavisch machtig zijn:

http://www.bt.dk/article/20071216/nyheder/712160343/

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 20 dec, 2007 1:59

Dat roept herinneringen van een herfstreis naar Zweden met zijn 2-en op een 125cc scooter op. Ook in Denemarken in zulke dichte mist terechtgekomen, dat je bijna letterlijk geen hand meer voor ogen zag. We zijn toen bijtijds een hotel ingedoken. 't was niet meer te doen.

Op de terugweg was het gelukig iets beter, maar in de kop van Noord-Duitsland werden we toch 1 keer bijna rakelings gepasseerd door iemand die ons pas heel laat zag omdat hij met zijn BMW veel te hard door de mist reed.

De zomer daarop maar zuidwaarts gegaan ... naar Budapest.

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » do 20 dec, 2007 10:28

Was die mist in de zomer joh? Ik kom zomers ook wel in Scandinavië, maar heb meestal redelijk mooi weer getroffen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 20 dec, 2007 13:27

Nee het was herstvakantie. We gingen even een weekje naar Zweden. Ik had net 3 weken mijn motorrijbewijs en mijn broer en ik gingen op avontuur.

Mijn vader had nog met behulp van oude mecanostrips een Krausertopkoffer op de bagagedrager gemonteerd. "The world was ours".

Ik herinner me nog dat wij door de ochtendspits van Kopenhagen reden en blikken van jeugd op de achterbank een auto die zwaaiden. Zij gingen ongetwijfeld naar school. Wij naar Zweden.

Those were the days ...

Maarre, jammer dat je zo ver weg woont. Anders kon ik je helpen met je hemeltje. Bij Lappenland hebben ze een stof die heel mooi bij je beige interieur past. Ik heb trouwens na het ombouwen van mijn interieur onlangs nog een extra stoelhoes (zitgedeelte) over zonder vlekken en gaten. Mag je hebben als je wilt.

PB anders effe je e-mailadres. Kan ik voorbeeldfoto's mailen van mijn hemel. Kun je zien hoe strak het kan worden. Ik heb trouwens ook een tijd zoals jij rondgereden, hoor.

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » do 20 dec, 2007 15:15

wat betreft het hemeltje, ik zit er ook nog steeds mee, een tijdelijke oplossing is dan voor mij een paar ( stuk of 100 ) punaises.
een strak hemeltje is natuurlijk wel weer een heel stuk mooier.
ik zou ook jou hemeltje wel eens willen zien.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 20 dec, 2007 18:55

Ik zal dit weekend eens proberen een goeie foto te maken dan.

Een hemeltje nieuw bekleden is trouwens minder werk dan 100 punaises inprikken. Ik raad je dan ook aan om liever tijdelijk de stof zoveel mogelijk weg te trekken en de hemel met een stofzuigermondstuk voorzichtig schoon te schrapen. Dat moet immers toch gebeuren, dus begin daar maar vast mee.

Dan ziet het er net zo uit als bij peterhelm

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 20 dec, 2007 20:42

Steve-O schreef:Ik raad je dan ook aan om liever tijdelijk de stof zoveel mogelijk weg te trekken en de hemel met een stofzuigermondstuk voorzichtig schoon te schrapen.
Let op:

- Niet trekken aan de zijkanten, daarmee kan je de zijkanten van de o-zo kwetsbare schaal breken. Gebruik een stanleymes of een schaar om de stof te snijden/knippen, uiteraard daarbij de schaal intact laten.

- Bij het stofzuigen van de hemelschaal ervoor zorgen dat het beschermende laagje op de schaal blijft. Daaronder zit het glasfiber-achtige materiaal en dat materiaal is superkwetsbaar. Elk 'gat' blijf je later in de nieuw bekleede hemel zien.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 20 dec, 2007 23:07

Je moet inderdaad niet gaan lopen rukken. Gewoon voorzichtig trekken.

Aan de zijkanten in de lengterichting van de auto en aan de voor en achterkant in de breedterichting van de auto. Oftewel in de richting waarin de rand van de hemel zelf ook loopt.

Zelf zou ik helemaal niet iets scherps als een mes gebruiken, maar eerder een houten spatel tegen de rand omhoogzetten om op plekken waar de stof niet meegeeft extra tegendraadse kracht te kunnen zetten.

Bij mijn hemels was bij beide trouwens amper kracht nodig.

Plaats reactie