ongelukje....

1985-1987
Plaats reactie
Michelke
Geregistreerd lid

ongelukje....

Bericht door Michelke » vr 21 dec, 2007 12:14

Ik was zoooo blij met mijn saab...

totdat gisteren iemand in een opgefokte BMW 318 de achterkant met hoge vaart kwam inspecteren.....vervelende schade!
Bumper, spatbord, uitlaat, raam..... zo´n 3-serie is nogal makkelijk op te lappen, maar hoe zit dat met de saab? Ik moet nog naar de expert en autoschadeherstelbedrijf (dat zijn veel punten bij scrabble!) het zal mij benieuwen. Een geluk dat ik niet zelf schuld ben en dat ik een saab heb!

Mijn vorige auto ( 2 weken geleden ) was een R4...dan had ik waarschijnlijk de BMW in m´n rug gehad.....

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » vr 21 dec, 2007 12:27

Sh*t, dat is balen zeg! Gelukkig ben je inderdaad ongedeerd, hoop ik.
Hopelijk is ie weer snel de oude. Je R4 zal wel totaalos geweest zijn. Heb je net op tijd de verstandige beslissing voor Saab gekozen. Ik hoop dat de schade gerepareerd wordt, want zoveel rijden er niet meer rond.
Sterkte en succes

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: ongelukje....

Bericht door Henk-Jan » vr 21 dec, 2007 12:51

Michelke schreef:Ik was zoooo blij met mijn saab...

totdat gisteren iemand in een opgefokte BMW 318 de achterkant met hoge vaart kwam inspecteren.....vervelende schade!
Bumper, spatbord, uitlaat, raam..... zo´n 3-serie is nogal makkelijk op te lappen, maar hoe zit dat met de saab? Ik moet nog naar de expert en autoschadeherstelbedrijf (dat zijn veel punten bij scrabble!) het zal mij benieuwen. Een geluk dat ik niet zelf schuld ben en dat ik een saab heb!

Mijn vorige auto ( 2 weken geleden ) was een R4...dan had ik waarschijnlijk de BMW in m´n rug gehad.....
Zonde dat het zo snel gebeurd is nadat je de 90 gekocht hebt.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 21 dec, 2007 12:55

kl*te.

hopelijk is je eigen chassis nog recht.

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » vr 21 dec, 2007 13:10

Hoop voor je dat de schade mee zal vallen,maar ben bang dat je 90 "economisch total loss"zal worden verklaard.Voor een verzekeringsmaatscappij is de dagwaarde al snel kleiner dan de herstelkosten.
Alle losse delen(ruit?,uitlaat,bumper)zijn redelijk eenvoudig te vervangen,erger lijkt mij de schade aan het spatbord omdat dat vaak boven de wielkast zal zijn ingedeukt en dan moet worden rechtgetrokken.
Geluk voor je dat deze delen ook op de 900 sedan modellen zitten en die zijn er meer dan 90-tigs .
Als ik je kan helpen laat maar horen.

Michelke
Geregistreerd lid

Bericht door Michelke » vr 21 dec, 2007 13:14

Hallo,

ik zie dat je in Spaubeek woont, en ook een 90 rijder? het plaatje onder de achterlichten - koffer ( daar waar de kompier-sticker opzit ) is ook ontzet. Ik zal even de expertise afwachten, en dan maar hopen dat er snel iets geregeld zal worden.

Hoe kan ik snel en correct controleren of m´n chassis nog n beetje recht is?

groet
Michel

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » vr 21 dec, 2007 13:21

Meten is weten!

Voor wat betreft dit plaatje hoop ik dat dat nog recht te kloppen is want dit z.g. achterdeel zit zowel aan de bodemplaat als aan de zijspatborden gelast en het vervangen is een hele klus en kan dus behoorlijk in de papieren gaan lopen.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 21 dec, 2007 14:05

Oei,
Maar wel een goed zesde zintuig: net op tijd in een Saab gestapt.

Hopelijk kan hij/zij nog gemaakt worden, trek je niks aan van economisch totalloss (dat zijn ze al als er een spiegel afvalt), laat je vooral leiden door het wel of niet recht zijn van het chassis.

Succes ermee!

Plaats reactie