invoeren???
-
Michelke
- Geregistreerd lid
invoeren???
Hallo,
wat moet ik doen of niet doen wanneer ik in België een auto koop met belgisch kenteken en die puur voor onderdelen gebruik en dus niet in wil voeren? Wat moet de verkoper doen?
groet
M. Zelissen
wat moet ik doen of niet doen wanneer ik in België een auto koop met belgisch kenteken en die puur voor onderdelen gebruik en dus niet in wil voeren? Wat moet de verkoper doen?
groet
M. Zelissen
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Re: invoeren???
Michelke schreef:Hallo,
groet
M. Zelissen
A) Niet verkopen!
B) Zeker niet verkopen!
c) Helemaal niets...
tenzij je em rijdend op eigen kracht naar Limburg wilt krijgen, lijkt me antwoord C voldoende (maar wel jammer)
-
N207
- Donateur

Volgens mij moet de verkoper de auto afmelden en daarna aan jou verkopen (zodat het kenteken "niet meer bestaat"). Er hoeft dan geen kenteken te worden overgeschreven. Dit houdt dan wel in dat er niet meer mee op de openbare weg gereden mag worden.
Vervolgens kun je de auto dan naar Nederland transporteren en demonteren.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Dat klopt.N207 schreef:Volgens mij moet de verkoper de auto afmelden en daarna aan jou verkopen (zodat het kenteken "niet meer bestaat"). Er hoeft dan geen kenteken te worden overgeschreven. Dit houdt dan wel in dat er niet meer mee op de openbare weg gereden mag worden.
Ik heb vreemd genoeg wel de kentekenplaat meegekregen van de auto die ik destijds in Nederland ben gaan oppikken.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Van een Nederlandse auto neem ik aan. Da's niet zo gek. De kentekenplaat is hier niet persoonlijk zoals bij jullie, en een eenmaal uitgegeven kenteken wordt nooit opnieuw uitgegeven. Afmelden als "gesloopt" of "geexporteerd" is voldoende, de papieren moeten naar ik meen wel ingeleverd worden, de platen dus niet. Dus blijft de plaat meestal bij de auto. Kijk maar eens op een nederlandse sloop, daar staat het vol met auto's met kenteken er nog op.S@@bman schreef:Dat klopt.N207 schreef:Volgens mij moet de verkoper de auto afmelden en daarna aan jou verkopen (zodat het kenteken "niet meer bestaat"). Er hoeft dan geen kenteken te worden overgeschreven. Dit houdt dan wel in dat er niet meer mee op de openbare weg gereden mag worden.
Ik heb vreemd genoeg wel de kentekenplaat meegekregen van de auto die ik destijds in Nederland ben gaan oppikken.
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
kenteken in belgie is persoonsgebonden, blijft als het goed is bij de verkoperN207 schreef:Volgens mij moet de verkoper de auto afmelden en daarna aan jou verkopen (zodat het kenteken "niet meer bestaat"). Er hoeft dan geen kenteken te worden overgeschreven. Dit houdt dan wel in dat er niet meer mee op de openbare weg gereden mag worden.
gebruikelijk is dat de koper en verkoper een contractje opstellen waarin zaken als wel of geen garantie worden vastgelegd, dat tevens als bewijs kan dienen bij het invoeren (dat de verkoop "eerlijk" is gegaan) maar in geval van een sloper lijkt me dat een beetje onzinning.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ok, da's duidelijk.nelfrikandel schreef: Van een Nederlandse auto neem ik aan. Da's niet zo gek. De kentekenplaat is hier niet persoonlijk zoals bij jullie, en een eenmaal uitgegeven kenteken wordt nooit opnieuw uitgegeven. Afmelden als "gesloopt" of "geexporteerd" is voldoende, de papieren moeten naar ik meen wel ingeleverd worden, de platen dus niet. Dus blijft de plaat meestal bij de auto. Kijk maar eens op een nederlandse sloop, daar staat het vol met auto's met kenteken er nog op.
Ik dacht alleen dat de nummerplaat van een auto die gesloopt gaat worden, terug moest ingeleverd worden in Nederland.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Nee, hoeft niet bij sloop (wel bij uitvoer met kentekenpapieren, dus niet voor sloop).S@@bman schreef:...Ik dacht alleen dat de nummerplaat van een auto die gesloopt gaat worden, terug moest ingeleverd worden in Nederland.
Sloop van auto's <15 jaar mag niet privé. Zie RDW website.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik lees dit:72sonett3 schreef:Nee, hoeft niet bij sloop (wel bij uitvoer met kentekenpapieren, dus niet voor sloop).S@@bman schreef:...Ik dacht alleen dat de nummerplaat van een auto die gesloopt gaat worden, terug moest ingeleverd worden in Nederland.
Voertuigen die u wel zelf mag slopen of demonteren zijn:
personenauto's en bedrijfswagens, waarvan de maximum toegestane massa niet zwaarder is dan 3500 kg, van 15 jaar en ouder;
Dus ben ik niet illegaal aan het slopen geweest
-
tanisha
- Geregistreerd lid
als je toch een auto jonger dat 15 jaar wilt slopen dan is het heel simpel ga naar de rdw schrijf hem in voor export dan is het geen nederlandse auto meer en kan je er mee doen en laten wat je wilt dus ook slopen72sonett3 schreef:Nee, hoeft niet bij sloop (wel bij uitvoer met kentekenpapieren, dus niet voor sloop).S@@bman schreef:...Ik dacht alleen dat de nummerplaat van een auto die gesloopt gaat worden, terug moest ingeleverd worden in Nederland.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
esalet
- Donateur (8x)

He ja, laten we het slopen van 90's aanmoedigen!taaffert schreef:Dat heb je snel genoeg terugverdiend met de verkoop van slooponderdelen.72sonett3 schreef:ja kost je alleen 11,50 euro voor een uitvoerverklaringtanisha schreef:... auto jonger dan 15 jaar wilt slopen ... schrijf hem in voor export ...
Verder ben ik heel vredelievend hoor.........