advies Saab 90 [zwart, beige interieur, open dakje]

1985-1987
Plaats reactie
M.Worm
Geregistreerd lid

Bericht door M.Worm » vr 18 apr, 2008 11:25

Hallo,
Ik wil graag advies over mijn saab 90 waar ik nog steeds erg gek op ben.
Mooi zwart met een open dakje en een beige interieur wat een mooie combi is. Ik heb er jaren heerlijk in gereden. Volgens mij ben ik een paar jaar geleden zelfs gespot door enkele leden van deze site.
Mijn probleem is dat ik in Amsterdam woon en veel parkeerplekken voorbij moet rijden voor ik een gaatje vindt waar het saabje inpast. Dus zou het voor mij praktischer zijn om een klein autootje aan te schaffen. gaat me aan het hart maar soms moet je ook reeel blijven.
Ik ben aan een nieuwe APK toe en vraag me af of ik de auto het best kan inruilen bij aanschaf van een andere auto. Ben alleen bang dat mijn autootje dan op de sloop belandt. Of kan ik beter nog een nieuwe APK regelen?
Is er nog interesse voor dit soort auto?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 18 apr, 2008 11:30

nieuwe apk en met enig geduld te koop aanbieden.
Zwarte 90's zijn vrij uniek. (dat is met de 90 helemaal, maar zwart is daarbinnen een uniek voorkomende kleur)

Ik zou er dus voor zorgen dat ie niet in het handelaarscircuit beland, door eem zelf te verkopen, en dan op jacht te gaan naar een klein autootje voor de stad.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 18 apr, 2008 11:58

Te koop aanbieden op dit forum. Dan is er vast een liefhebber voor te vinden... met of zonder APK.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 18 apr, 2008 12:04

jezus brinky... wat staan die 16 inch superaeros goed onder jouw 99 (zucht steun twijfel... moet ik dan toch ook nwe steek onder mn 99 gaan zetten)

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 18 apr, 2008 13:17

Style&Co schreef:jezus brinky... wat staan die 16 inch superaeros goed onder jouw 99 (zucht steun twijfel... moet ik dan toch ook nwe steek onder mn 99 gaan zetten)
wilde ik net zeggen. Superstoer!

Hotzec900
Geregistreerd lid

ook wel wat voor een 90

Bericht door Hotzec900 » vr 18 apr, 2008 15:05

ja mooie velgen! een 90 zou je er trouwens flink mee ophalen.

M.Worm
Geregistreerd lid

Bericht door M.Worm » za 19 apr, 2008 0:13

bedankt voor de reacties,
heb een afspraak met de garage gemaakt om m'n auto te laten voorkeuren.
dan weet ik een beetje wat ik verwachten kan.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 27 apr, 2008 10:04

brinky schreef:Te koop aanbieden op dit forum. Dan is er vast een liefhebber voor te vinden... met of zonder APK.
Helemaal mee eens. Een zwarte met origineel schuifdak, moet lukken.

Tip: maak een paar mooie foto's en zet die erbij als je hem op het forum adverteert, dat scheelt enorm.

En verder: zie mijn onderschrift!!

M.Worm
Geregistreerd lid

Bericht door M.Worm » zo 27 apr, 2008 13:06

hallo,
Ik heb de saab laten voorkeuren en jammer genoeg heb ik moeten besluiten om hem niet meer door de apk te slepen. Te veel kosten [ca. € 600]
Dus bij deze als iemand interesse heeft.....
ga later nog advertentie zetten.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 27 apr, 2008 13:10

Wat zijn de reparatie's dan voor die €600,00 en is dat inclusief of exclusief arbeidsloon en wat zijn de
mankementen?? :roll:
Mocht het inclusief arbeidsloon, vaak het duurste van een reparatie, zijn, dan kan iemand die handig is dit
voor veel minder repareren en nog lang van deze SAAB 90 genieten. :idea:
Veel succes met de verkoop. :wink:

M.Worm
Geregistreerd lid

Bericht door M.Worm » zo 27 apr, 2008 13:43

Heb je even?
- 3 nieuwe banden
- bodem moet gelast worden
- uitlaat voor lek [klem]
- achterdemper moet vervangen
- en verder nog wat lampjes vervangen
Dit is het apk lijstje, maar de carborateur [weet niet of dit goed geschreven is] moet ook nagekeken. Volgens mij is die lek ofzo, dit zit nog niet bij die
€ 600.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 27 apr, 2008 13:57

M.Worm, als ik het lijstje zo bekijk denk ik dat het een en ander voor ± de helft gerepareerd/vervangen kan
worden, zeg zo'n €300,-, mits je uitgaat van 2de hands uitlaatdelen, via te koop gevraagd aan te komen, de
banden tijdens een actie bij een 'bandenboer' laat vervangen en lampjes, die kosten natuurlijk spreekwoordelijk
'bijna niets' en als je iemand kent die kan lassen, dan is dat ook (zeer) goedkoop op te lossen. :idea:
En mocht het membraan van de carburateur lek zijn, dat is wat ik vemoed wat er met de lekkage van de carburateur
bedoeld wordt, dan kun je die hier bestellen. :wink:

Denniz
Geregistreerd lid

Bericht door Denniz » zo 27 apr, 2008 14:33

En mocht je toch tot verkoop overgaan wat wil je er voor hebben?

Groeten Denniz.

M.Worm
Geregistreerd lid

Bericht door M.Worm » ma 28 apr, 2008 21:22

En toen was het stil.....moest even nadenken.... € 700.-

Plaats reactie