red mijn saabie van zijn ondergang

1985-1987
Zurpsam
Geregistreerd lid

red mijn saabie van zijn ondergang

Bericht door Zurpsam » za 21 jun, 2008 11:09

Ja ja ik weet het , dit klinkt erg dramatisch.. maar als ik er goed over na denk dan is het eigenlijk wel zo..
oke , ik heb een saab 90 uit 86. mijn saabie moet voor zijn apk. En dat red ie wel met een nieuw achterbandje enzo. Maar het probleem is dat er meer aan gedaan moet worden dan verplicht is voor een apktje. Ik kan het niet en een garage alles laten doen vind ik te duur worden . Nu zit ik dus voor een dilema . of ik doe het apktje en verkoop het voor weinig . En koop zelf een normale "burgelijke"auto terug. Of ik vind iemand en die wil in zijn vrije tijd voor een vergoeding mijn saabie weer up to date wil brengen. Het heeft geen haast , maar het moet wel gebeuren. Aangezien ik begin volgend jaar een huis ga kopen en mijn geld daar in moet steken , is het voor mij van belang dat ik weet of het waard is om mijn saabie nog op teknappen of toch geen geld er meer in steken en verkopen .Ik vind hem heerlijk rijden en rij er nog dagelijks met heel veel plezier in ! wat moet er gebeuren ? wat ik weet is : handremmeganisme aan wiel moet vervangen worden. , lekt iets olie , maar verbruikt weinig , koelvloeistof lekt ook iets maar verbruikt ook weinig , er moet gelast worden op dun wordende plekjes ( is geen apk probleem) ( nog niet) en dan uiterlijke roest plekjes maar dat doe ik zelf .
klinkt dit als een uitdaging ??? of zeggen jullie geen geld meer in stoppen. Ik woon in andijk, dat is tussen medemblik en enkhuizen in.
Als nodig is kan ik de auto een paar weken missen omdat ik nog een auto heb staan.
Graag hoor ik wat jullie zouden doen !! :roll:
groetjes sam

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » za 21 jun, 2008 16:22

In dit gedeelte heerst :twisted: de aktiegroep "Behoud de Saab 90 in het Neederlandsche Landschap!". Geheid krijg je str.nt aan de knikker wanneer je moedwillig meewerkt aan het uit de roulatie brengen van jouw machine. :donot: Te koop aanbieden voor "weinig" kan altijd nog.
Ik heb niet de indruk dat het ziektebeeld van jouw 90 rampzalig is. Waarom niet eens eerst beginnen met het APK gedeelte - bandje dus - en dan in alle rust zoeken naar een 90 / 99 / 900 deskundige die tijd en zin heeft om jouw 90 weer helemaal op te lappen. Wellicht wil het ongekroonde koningskoppel van dit subforum je helpen bij je zoektocht: noblesse oblige. :D

Zurpsam
Geregistreerd lid

Bericht door Zurpsam » za 21 jun, 2008 19:58

Maar natuurlijk gaat mijn saabie niet zonder enige gevecht weg !!
Ik hou van mijn saabie !!!!!
Maar ben een blonde muts die het moet hebben van andere om mijn saabie te restaureren ...hahaha
Mijn saabie gaat volgende week door zijn apk tje .. en dan .???? dat was the question!!
:roll:

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » zo 22 jun, 2008 11:27

Wanneer er nu niemand bij jou in de buurt tijd heeft om te kijken wat er exact gedaan moet worden, kan je dan de APK-boer om advies vragen m.b.t. wat er werkelijk mankeert? Verlies je koelvloeistof door een lekke radiateur, koelwaterslang, expansietank of de dop op het tankje, waterpomp, (of koppakking) o.i.d; verlies je olie door een een lekke afdichting (bijv. oliedruksensor) of is het toch door het verbruik door de motor?
Handremmechanisme vervangen is hier geen APK-punt begrijp ik. Waarom moet het dan vervangen worden - wat moet er vervangen worden?
Niettemin ga ik er vanuit dat er ook in Noord Holland 90-ers zijn die een diagnose willen stellen.
Tenslotte hebben we het hier wel over 0.75% van Nederlands 90-erfgoed. :!:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 22 jun, 2008 11:36

Zurpsam, ik zou best wel eens naar die SAAB 90 willen kijken, maar op z'n vroegst over een week of 3 of iets
later kom ik weer in dat gedeelte van Noord Holland, om bij mijn broer langs te gaan. :idea:
Herinner mij er over zo'n 2,5 week hier effe over, desnoods per PB. :wink:

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » zo 22 jun, 2008 11:45

:D Met beide handen, leen anders nog een stel van iemand anders, aangrijpen. Heer Gasman is uw vriend :!:

Zurpsam
Geregistreerd lid

Bericht door Zurpsam » zo 22 jun, 2008 11:49

oke top !!! als er ondertussen geen veranderingen tussen komen , helemaal geweldig!, we keep in touch :)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 22 jun, 2008 11:55

Mijn volledige idee komt hierop neer: jij zorgt dat de SAAB 90 gekeurd is, dan is namelijk dat gedeelte 'afgesloten'
en dan bekijken/herstellen we de rest later, voor zover het een en ander mogelijk is, over een week of 3 of iets later. :wink:
Het zou kunnen zijn dat wanneer er gelast moet worden, ik zou dat wel kunnen doen voor je, maar ik beschik niet
over lasapparatuur, dat ik dat dan wil gaan doen bij een 'doe het zelf garage'. :idea:

Zurpsam
Geregistreerd lid

Bericht door Zurpsam » zo 22 jun, 2008 12:05

oke ja dat klinkt goed ! deze week gaat mijn saabie voor zijn apktje ..
en dat laat ik weten hoe dat gegaan is !!
en het heeft natuurlijk geen haast , zolang mijn saabie maar teredden valt !! ... ik wil namelijk niet mijn saabie opgeven ..en een 'burgelijke'bak gaan moeten rijden ....hahaha keep all the 90's on the road ....toch ...

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 23 jun, 2008 19:37

Lijkt goed te gaan, mooi!!

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 24 jun, 2008 2:08

Mooi, nog een blijvertje. Ik restaureer binnenkort mijn voorklep ... eindelijk.

Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » wo 29 okt, 2008 13:06

8)

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 29 okt, 2008 13:44

En, is het saabie nog gered?

Zurpsam
Geregistreerd lid

Bericht door Zurpsam » wo 29 okt, 2008 20:52

Gelukkig mag ik nu zeggen dat ik mijn saabie nog steeds heb en gered is van zijn ondergang !
Er zijn onderdelen vervangen en een nieuw apktje ging soepel !
Ondertussen zijn we ermee op vacantie gegaan naar de champagnestreek in frankrijk . zonder enige problemen zoemde mijn saabie vol vertrouwen de heuvels op en af !! En hebben we prachtige fotos kunnen maken van druivenvelden met het saabie op de voorgrond !!
Ook moet ik zeggen en vele zullen dit misschien niet leuk vinden maar het bekende hangende hemeltje had ik ook , en moest echt aangepakt worden !! Dit hebben wij op ons eigen orginele manier gedaan . Mijn vriend die heel handig is heeft het hemeltje eruit gehaald en opnieuw gestoffeerd! Maar ik wilde een vreemd maar leuk ander design als hemel hebben . stad en land afgezocht uiteindelijk viel mijn oog op een prachtig mooi meubelstof (duur) met bloemetjes en blaadjes enzo !! en ja hoor dat zit er dus op !! STRAK !!! ik vind het helemaal geweldig en krijg onwijs leuke commentaar van mensen die het zien !! sorry voor de mensen die alles echt orgineel willen houden , maar dit is een persoonlijke touch zeg maar !! En daardoor weet ik helemaal zeker dat mijn saabie voorlopig nog bij mij bijft !! :green_many:

SimonA50

Bericht door SimonA50 » wo 29 okt, 2008 21:02

Foto,s NU!! :P

Plaats reactie