van 900 2d naar 90 logisch?

1985-1987
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

van 900 2d naar 90 logisch?

Bericht door jelger » ma 17 okt, 2005 11:19

hoi hoi

door de brandstofkosten ben ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar een LPG wagen. Welnu, inmiddels ben ik bezig met het verkrijgen van een 90 op LPG ... welke middels inruil van mijn c900 2d moet worden bemachtigd ;-). Ergens wel jammer want van voren is die 2 deurs turbo wel machtig... maar van achteren zal ie verder hetzelfde eruit zien (alleen moet ik diezelfde 'vettere' spoiler nog vinden ;) )

nu ja, binnenkort treed ik dus ook zeer waarschijnlijk toe tot het illustere 90-genootschap 8)

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 17 okt, 2005 12:56

Welkom, Jelg. Wordt het een beetje een mooi exemplaar?? Er staan af en toe wat 90's op LPG op internet. Een daarvan geworden?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 17 okt, 2005 13:00

zelfde kleur (odoardo) ... ;) 1 van de laatste exemplaren als ik de datum zo zie. dus beetje opleuken met Aero's... spoilertje achterop, badges weg en dan is het net 'echt' 8)

hoop niet dat ie nog even weggekaapt wordt.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 17 okt, 2005 13:25

"opleuken met spoilers"?? :shock: Spoilen die het cleane aanzicht van de 90 niet een beetje? Is dat niet de odoardo waar 1 van de leden hier de Inca's van heeft meegenomen?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 17 okt, 2005 13:32

ik denk dat dat een andere was..

lol.. spoilen met spoilers.. mm let er maar eens op, veel 90's hebben een spoiler die de achterklep spoilt. :P

ik zal het even aankijken wanneer het zover is ;)

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 17 okt, 2005 13:35

ben benieuwd..... (zoals je gemerkt hebt, ben ik niet zo'n fan van add-ons, maar ja, ik ben niet maatgevend, want als ik smallere banden onder mijn 90 kon vinden, zou ik dat niet nalaten)

laurens
Geregistreerd lid

Bericht door laurens » ma 17 okt, 2005 18:30

Jelger,

Welkom, bij het illustere bondgenootschap! :wink:

(met of zonder spoiler)

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 18 okt, 2005 9:44

Hoi Jelger,
De brute power zal je wel missen :roll: . Toch denk ik dat je veel plezier :D kan hebben aan een 90 op gas. (ikzelf onderhoud de 90 van sb129h)
Bovendien zit er aan een 90 gewoon minder dat kapot kan dan aan een turbobak en eea is ook nog eens lager belast (vooral voordeel voor de v-bak)
Ook ik heb een tijdje terug een Saab op gas gekocht, de brandstofprijzen dwingen je er gewoon toe.
Welkom bij dit groepje liefhebbers en veel plezier gewenst met je 90!, een exclusieve auto met aparte looks 8) die veel voordelen van de 900 aan boord heeft.
Cornell :O:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 18 okt, 2005 10:11

ah Cornell, voor de Turbo-power heb ik nog steeds de '83T8 (weliswaar zonder IC, maar dat bederft de pret niet)

heb eerder een 99 (83 Special)op LPG gehad dus weet hoe het voelt

inderdaad meer basic.. het enige waar ik tegenop zie zijn de choke-toestanden (heb een beetje trauma overgehouden aan starten met vochtig weer).

en verder, van achteren ziet de 90 er al (bijna) hetzelfde uit als de 900t8... 8)

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 18 okt, 2005 10:21

Hmm, choke en starten bij vochtig weer heeft op zich toch geen onderling verband...???

Bekijk het zo Jelg, met de performance van de 90 heb je geen spoiler nodig. :donot:

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 18 okt, 2005 12:46

Ik heb persoonlijk met de 90 nooit problemen met starten, zelfs niet bij vochtig weer, de auto start altijd braaf op LPG.
Hij krijgt zelden benzine toegediend, bovendien start-ie dan helemaal nooit meer :? met die versleten carburateur...

De choke erop als-tie nog koud is en naar mate er wat kilometers gereden zijn met beleid weer terugschuiven.
Werkt m.i. beter dan bij een auto met een automatische choke, want bij de 90 kun je 't zelf lekker allemaal regelen. 8)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 18 okt, 2005 14:11

Bekijk het zo Jelg, met de performance van de 90 heb je geen spoiler nodig.
tja.. zit wat in... op de 99 had ik echter zo'n 'mooie' :roll: airdam voorop...

maar goed.. setje aero's moet toch wel kunnen?

Tenkio
Geregistreerd lid

Bericht door Tenkio » di 18 okt, 2005 16:11

Sorry...je hebt er al een dus?

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 18 okt, 2005 17:56

Ik kan niet anders zeggen dan WELKOM tot ons het illustere bondgenootschap

"best of both worlds" 8)

Hannes

ps: die van mij start altijd perfect. (kou, vocht enz)

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 18 okt, 2005 18:01

Jaja, wilkommen! En je weet: niet langer het neusje van de zalm maar wel van de 99. :lol:

Plaats reactie