int club meeting 2006 in Ljungbyhed slide show foto's

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 14 aug, 2006 11:50

DaVinz schreef:
marky schreef: Afbeelding
die cabrio !! zo mooi 8)
Ik wil die Cabrio, wat is die mooooi, niet normaal! :love::love:
Hoeveel zou die waard zijn? 35.000 euro? En waarom heeft Saab die niet in het bezit?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 14 aug, 2006 11:55

Saab heeft 2 prototypes in het museum

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 14 aug, 2006 11:59

Bedankt GJ! Weer wat wijzer geworden!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: int club meeting 2006 in Ljungbyhed slide show foto's

Bericht door 72sonett-III » ma 14 aug, 2006 21:17

FrostRacing schreef:enne...de gele 95 Pick-up..... is vanaf heden in Nederland te bewonderen...
Met andere woorden; je hebt hem gekocht?
Dit is dezelfde, Saabfestival 2001 in Trollhättan;
Afbeelding

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 14 aug, 2006 21:28

sjoerdk schreef:Hoeveel zou die waard zijn? 35.000 euro?
Volgens de eigenaar was hem al US$50.000 geboden...
En waarom heeft Saab die niet in het bezit?
De eigenaar vertelde me dat het toenmalige hoofd van de ontwerpafeling de auto voor eigen gebruik 'gestolen' had van SAAB. De bedoeling was dat de auto vernietigd zou worden. Het ontwerphoofd heeft de auto laten registreren en hem later verkocht aan een Saabdealer ergens in Zweden, waar de huidige eigenaar hem gekocht heeft. Hij had een paar informatiebladen bij de auto, met details van een restauratie die hij heeft uitgevoerd. Het bleek dat het een echt prototype was; veel plaatdelen pasten niet helemaal zuiver en waren met veel las-lapwerk in elkaar gezet. De huidige eigenaar is nog eens gebeld door een advocaat van SAAB om te proberen de auto terug te krijgen omdat de auto niet helemaal 'koosjer' bij SAAB vandaan is gekomen.

De auto heeft nu 84000 km op de teller, de eigenaar rijdt er ca 200 km per jaar mee, hij kwam ook met de auto op een trailer naar Saabint.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 14 aug, 2006 21:32

72sonett-III, hartelijk bedankt voor deze zeer interessante uitleg! 50.000 dollar zou ik er zo voor geven, wat een prachtbak!

Zijn er misschien nog meer foto's van de auto? In het bezit van de huidige eigenaar?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 14 aug, 2006 22:17

sjoerdk schreef:Zijn er misschien nog meer foto's van de auto? In het bezit van de huidige eigenaar?
Ongetwijfeld... mijn fototoestel ging vrijdag helaas al kapot na twee foto's... Misschien dat andere saabforum.nlers er foto's van hebben?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 14 aug, 2006 22:22

FrostRacing schreef:

enne...de gele 95 Pick-up.....
die is vanaf heden in Nederland te bewonderen...
:shock: :applause: Waar?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 14 aug, 2006 22:31

Ongetwijfelt op de 2e onderdelen dag in october in Rhenen :wink:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 14 aug, 2006 22:33

edwardkommeren schreef:Ongetwijfelt op de 2e onderdelen dag in october in Rhenen :wink:
Duh! :D

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » di 15 aug, 2006 7:44

marq101 schreef: :shock: :applause: Waar?
Bij SweedSpeed in Neer, goede kans dat ie binnenkort daar langs de Napoleonsbaan (N273) te bewonderen is.

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » di 15 aug, 2006 8:45

Wouter schreef:
Hoe haal je het alleen in je hoofd om die cross-spokes eronder te zetten? Dat zal nooit origineel zijn geweest. Eerder US Turbo's lijkt mij...
Aangezien het 16" cross-spokes zijn vermoed ik dat de remmerij ook wel eens verbouwd kon zijn naar nieuwe steek/handrem achter.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 15 aug, 2006 16:33

Ik heb ook nog een paar foto's (333) toegevoegd.

Kijk maar in het andere topic.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 15 aug, 2006 18:08

72sonett-III schreef:
sjoerdk schreef:Hoeveel zou die waard zijn? 35.000 euro?
Volgens de eigenaar was hem al US$50.000 geboden...
En waarom heeft Saab die niet in het bezit?
De eigenaar vertelde me dat het toenmalige hoofd van de ontwerpafeling de auto voor eigen gebruik 'gestolen' had van SAAB. De bedoeling was dat de auto vernietigd zou worden. Het ontwerphoofd heeft de auto laten registreren en hem later verkocht aan een Saabdealer ergens in Zweden, waar de huidige eigenaar hem gekocht heeft. Hij had een paar informatiebladen bij de auto, met details van een restauratie die hij heeft uitgevoerd. Het bleek dat het een echt prototype was; veel plaatdelen pasten niet helemaal zuiver en waren met veel las-lapwerk in elkaar gezet. De huidige eigenaar is nog eens gebeld door een advocaat van SAAB om te proberen de auto terug te krijgen omdat de auto niet helemaal 'koosjer' bij SAAB vandaan is gekomen.

De auto heeft nu 84000 km op de teller, de eigenaar rijdt er ca 200 km per jaar mee, hij kwam ook met de auto op een trailer naar Saabint.
mooi verhaal...

toch heb ik in nederland een rechtneus cabrio te koop zien staan...
het is een prachtig ding,,.. wit... en rood leren bekleding... en die velgen... zo mooi 8) 8)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 15 aug, 2006 18:36

Staat ie nu nog steeds te koop?

Plaats reactie