Ik wil die Cabrio, wat is die mooooi, niet normaal!DaVinz schreef:die cabrio !! zo mooimarky schreef:
Hoeveel zou die waard zijn? 35.000 euro? En waarom heeft Saab die niet in het bezit?
Met andere woorden; je hebt hem gekocht?FrostRacing schreef:enne...de gele 95 Pick-up..... is vanaf heden in Nederland te bewonderen...

Volgens de eigenaar was hem al US$50.000 geboden...sjoerdk schreef:Hoeveel zou die waard zijn? 35.000 euro?
De eigenaar vertelde me dat het toenmalige hoofd van de ontwerpafeling de auto voor eigen gebruik 'gestolen' had van SAAB. De bedoeling was dat de auto vernietigd zou worden. Het ontwerphoofd heeft de auto laten registreren en hem later verkocht aan een Saabdealer ergens in Zweden, waar de huidige eigenaar hem gekocht heeft. Hij had een paar informatiebladen bij de auto, met details van een restauratie die hij heeft uitgevoerd. Het bleek dat het een echt prototype was; veel plaatdelen pasten niet helemaal zuiver en waren met veel las-lapwerk in elkaar gezet. De huidige eigenaar is nog eens gebeld door een advocaat van SAAB om te proberen de auto terug te krijgen omdat de auto niet helemaal 'koosjer' bij SAAB vandaan is gekomen.En waarom heeft Saab die niet in het bezit?
FrostRacing schreef:
enne...de gele 95 Pick-up.....
die is vanaf heden in Nederland te bewonderen...
Bij SweedSpeed in Neer, goede kans dat ie binnenkort daar langs de Napoleonsbaan (N273) te bewonderen is.marq101 schreef:![]()
Waar?
Aangezien het 16" cross-spokes zijn vermoed ik dat de remmerij ook wel eens verbouwd kon zijn naar nieuwe steek/handrem achter.Wouter schreef:
Hoe haal je het alleen in je hoofd om die cross-spokes eronder te zetten? Dat zal nooit origineel zijn geweest. Eerder US Turbo's lijkt mij...
mooi verhaal...72sonett-III schreef:Volgens de eigenaar was hem al US$50.000 geboden...sjoerdk schreef:Hoeveel zou die waard zijn? 35.000 euro?De eigenaar vertelde me dat het toenmalige hoofd van de ontwerpafeling de auto voor eigen gebruik 'gestolen' had van SAAB. De bedoeling was dat de auto vernietigd zou worden. Het ontwerphoofd heeft de auto laten registreren en hem later verkocht aan een Saabdealer ergens in Zweden, waar de huidige eigenaar hem gekocht heeft. Hij had een paar informatiebladen bij de auto, met details van een restauratie die hij heeft uitgevoerd. Het bleek dat het een echt prototype was; veel plaatdelen pasten niet helemaal zuiver en waren met veel las-lapwerk in elkaar gezet. De huidige eigenaar is nog eens gebeld door een advocaat van SAAB om te proberen de auto terug te krijgen omdat de auto niet helemaal 'koosjer' bij SAAB vandaan is gekomen.En waarom heeft Saab die niet in het bezit?
De auto heeft nu 84000 km op de teller, de eigenaar rijdt er ca 200 km per jaar mee, hij kwam ook met de auto op een trailer naar Saabint.