Internationale Clubmeeting in Essen

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 07 aug, 2005 22:37

Vrijdag rond 2 uur in de Sonett vertrokken uit Groningen, om ca 5 uur was ik bij het gebeuren, de weg ernaartoe vinden viel nog enigszins mee. Routebeschrijving gevraagd naar de camping, bleek 15 km verder naar het zuiden te liggen... "volg de Gelsenkircherstrasse en sla na ... m de Gelsenkircherstrasse in" dat was dus niet echt duidelijk en bovendien is kaartlezen en tegelijkertijd autorijden in een stedelijk gebied ook niet echt handig - na 500 m was ik de weg al kwijt. Terug naar de "Zollverein" dus maar, na wat rondvragen ben ik achter twee anderen aangereden naar de camping.

Tentje opgezet in de stromende regen. Mijn zoon bleek de laatste keer dat hij het tentje had gebruikt -Lowlands 2004- deze weer nat in de zak te hebben gedaan, en ik had het vóór vertrek ook niet meer gecheckt, bleek dus nogal beschimmeld... en er ontbrak een stang, dus ik kreeg het ding ook niet echt goed opgezet. Gelukkig had ik een fles vieux meegenomen dus toen ben ik maar bij Hille en Michel, een paar bekende Denen van Saab DK 2004, in de caravan gaan zitten om op te drogen, warm te worden en gezamenlijk te klagen over de organisatie en het weer. 's avonds werd het droog, helder en toch nog gezellig. Mede dankzij de vieux nog redelijk geslapen.

Zaterdag om een uur of 9 weer naar de "Zollverein", achter een Duitser aangereden, met een GPS in zijn 9-3 cabrio, probleemloos dus. Daar aangekomen veel Saabs gezien en bekenden van vorige jaren en wat onderdelen en modellen gekocht. Rond een uur of 2 begon het weer te regenen, toen had ik het ook wel gezien en door de slechte weersverwachting besloten terug te gaan naar huis. Eerst met een omweg, want verdwaald, terug naar de camping. In de regen het tentje ingepakt en rond half vier in de stromende regen was ik al weer op weg naar huis. Om half zeven zat ik weer voor mijn eigen TV.

Het slechte weer kun je de organisatie niet kwalijk nemen, wel dat ze een evenement precies midden in het Ruhrgebied plannen. Duitsland is toch groot genoeg om een wat minder urbaan gebied te vinden, met een camping die níet in een aanvliegroute ligt... Vorig jaar in DK was dat een stuk beter gekozen. Gelukkig had ik me niet geregistreerd als bezoeker en dat was voor die twee pannenkoeken ook niet nodig... daar was niets aan verloren. Volgend jaar in Zweden zal het wel beter zijn.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » zo 07 aug, 2005 22:40

1. Slechte organisatie
2. Slechte catering
3. Slecht weer

Artistics
Geregistreerd lid

Bericht door Artistics » ma 08 aug, 2005 1:04

Foto's van Essen binnen een week via :arrow: www.moerman.tk

3 x eens Griffin!!!

dennis
Geregistreerd lid

Bericht door dennis » di 09 aug, 2005 0:39

Ik ben zaterdag overdag gegaan met de 9-3(navi he), aanvankelijk met zon...

De rondleiding in/op Zollverein was zeker interessant, van activiteiten heb ik helaas ook niets kunnen opmerken. Mooie auto's, veel classic 900's viel mij op! :lol:
Leuk even kennis gemaakt te hebben met Manic, Tim en Ron! :wink:
Maar na al die regen ben ik weer naar NL gereden, waarbij in onderweg (met veel spijt en teveel "verkeerde" nederlanders) bij een wegrestaurant een snelle hap heb gegeten.

Hier zijn trouwens de foto's van de Saabclub Duitland te zien:

http://www.saab-team.de/saab/html/essen_2005.html

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 09 aug, 2005 1:32

dennis schreef:Hier zijn trouwens de foto's van de Saabclub Duitland te zien:
Ha! Daar staan mijn gele Sonetts toch mooi op!
Afbeelding Afbeelding

en ikzelf ook nog...
Afbeelding

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 09 aug, 2005 9:38

We hadden de plaatjes ook al bekeken.
Leuk maar wel jammer van die boute tekst midden door elk beeld. Om nu zo je foto's te "beschermen".
Had je je Sonett model daar door Erik på taket op het dak laten signeren?
We hebben vele Nederlanders gezien en gesproken op het treffen (wat een paar stroopwafels en een 90 al niet kunnen doen)
Tim (dezelfde?) heb ik ook gezien en gesproken, grappig maar ook wel jammer dat je niet elke forumbezoeker aan een naam/alias of gezicht op een treffen kan plakken....
Toch leer je steeds meer mensen kennen! Doorsnee mensen gezien daar? ;-) Wij niet! :-)
Cornell & Lian
Ps Die Duitsers zijn op hun forumpje stukken lovender over "hun" treffen dan wij hier. Zouden ze op een andere feestje geweest zijn, zich beter bedeeld hebben, eerder tevreden of gewoon vreeeeeselijk chauvinistisch?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 09 aug, 2005 11:20

sb153b schreef:Had je je Sonett model daar door Erik på taket op het dak laten signeren?
Nee, al in Zweden in 2003. In DK vorig jaar heeft hij een zonneklep van de '77 96 gesigneerd, dat is nu dus een 'Carlsson' uitvoering. Dit jaar een hoesje voor een "owner's manual". (Hij tekent alles wat je hem voorhoudt..)

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » di 09 aug, 2005 12:41

Denk dat de Duitser gewoon chauvinistischer zijn...neem de eerste regel van hun volkslied maar eens...Heb al aardig wat Internationale clubmeetings meegemaakt, maar hier miste ik toch echt de verwachte Duitse degelijkheid en "grundlichkeit"... :?

Qua lokatie vond ik het geslaagd, maar daar houd het wel mee op, catering e.d. was niet echt overdacht...gelukkig dat er naast het terrein een supermarkt was....

Op zich was de toertocht op zondag wel leuk, maar met een wat andere tijdsindeling (minder rijden, meer tijd om rond te kijken) was het beter geweest.

Maar eens kijken hoe het volgend jaar in Zweden wordt...en afwachten hoe onze Nederlandse Club het in 2009 gaat doen...

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » za 13 aug, 2005 14:19

FrostRacing schreef:...neem de eerste regel van hun volkslied maar eens..
"Einigkeit und Recht und Freiheit" :?: :wink:

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » za 13 aug, 2005 16:42

72sonett-III schreef:Hij tekent alles wat je hem voorhoudt..
maar hij zet er geloof ik meestal het jaartal bij... wat ik trouwens niet slecht vind om de authenticiteit van oudere gesigneerde items te waarborgen.

dennis
Geregistreerd lid

Bericht door dennis » zo 14 aug, 2005 21:27

He Ron en Tim,

We hebben op zaterdag met een man gesproken die zijn 900 red arrow zou gaan verkopen? Volgens mij staat deze nu op MP:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/s ... ed%2Barrow

9000AERO
Geregistreerd lid

Bericht door 9000AERO » wo 17 aug, 2005 21:38

He Dennis Hoe is het alles oke? ja dat klopt ik had hem ook al gezien.Bedankt voor de tip Aleen eerst maar is mn Rijbewijs halen...dan kan ik kijken wat er nog van mn budget over is :wink: Groeten Ron

Plaats reactie