Ik blijf een 9000 in Monte Carlo geel zo gaaf vinden:
Saab Festival Trollhättan 2010, verslag vanaf p.12
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: Saab Festival Trollhättan (Zweden) 15-18 juli 2010
Mooie foto's, leuke verhalen.. Moet zelf maar eens gaan kijken bij een volgende editie..

-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Die is van SF-er ivaran.Falcon schreef: SAAB-garage op de hoedenplank van een Duitse 900:
![]()
Die kom je ieder saabfestival in Trollhätan tegen
-
portengen
- Geregistreerd lid
Ja, dat waren wij... Sjee, wat ging die brandslang er als de brandweer vandoor om jullie te volgen. Heb die rustig rijdende jongen van een compleet andere kant gezien. Om in stijl te blijven: met de vlam in de pijp (als u begrijpt wat ik bedoel).nacra 93 schreef:
Krukas schreef:
Kleine miscommunicatie gehad met forummers onderweg terug. Groene 900 2.1 sedan, wie waren dat nu?
Brandslang
Klopt, samen met Robert en Rogier. Toch nog een erg leuk stukje achter elkaar aan gereden. Ging lekker snel...
We hadden al door dat jij het was. Lachen...
Zo, gisterenavond al vrij vroeg thuisgekomen met de zwarte Cabrio, maar toen Bestway weer wilde wegrijden kwamen werd duidelijk dat dat schurende geluid uit de motorkap tijdens de terugreis inderdaad een vastlopende aircopomp bleek te zijn waar de multiriem over heen schuurde. Na het starten om naar huis te gaan had de multiriem het te ondertussen begeven en is de Sabrio door de ANWB afgesleept. Werd het toch nog een latertje.
-
nics
- Geregistreerd lid
Zo, ook weer thuis, na een lange rit. Snelste slaapje in mijn loopbaan gedaan terwijl Azul2001 de topsnelheid op zowel LPG als benzine aan het vaststellen was.
Aan alle deelnemers aan de trip dank je wel voor de gezelligheid en de enorme lachsalvo's. Ontzettend veel gezien en gedaan, veel te veel kiekjes geschoten, erg veel mensen gesproken en dingen geregeld.
Hoogtepunt voor mij was toch de Zweedse mevrouw tijdens de fabriekstour die zich omdraaide en mij vroeg of we uit Nederland kwamen. Dus Azul2001 en Tenfour naar voren geschoven, ere wie ere toekomt.
Diner zaterdag was een belevenis. "There's no stopping me" is geloof ik Azul2001's motto. De stunt met het rally bordje en de spyker, die effe werd ge evenaard door Brandslang's grap met de convoy vestjes en de rally schilden, dacht dat ik niet meer bijkwam. Portengen's fantastische foto's, kortom, genoeg herinneringen!
Eerste echte kennismaking met Zweden, pest eind rijden, maar meer dan de moeite waard. Het was gewoonweg te snel voorbij. Genoeg stof voor een aantal leuke verhalen.
Aan alle deelnemers aan de trip dank je wel voor de gezelligheid en de enorme lachsalvo's. Ontzettend veel gezien en gedaan, veel te veel kiekjes geschoten, erg veel mensen gesproken en dingen geregeld.
Hoogtepunt voor mij was toch de Zweedse mevrouw tijdens de fabriekstour die zich omdraaide en mij vroeg of we uit Nederland kwamen. Dus Azul2001 en Tenfour naar voren geschoven, ere wie ere toekomt.
Diner zaterdag was een belevenis. "There's no stopping me" is geloof ik Azul2001's motto. De stunt met het rally bordje en de spyker, die effe werd ge evenaard door Brandslang's grap met de convoy vestjes en de rally schilden, dacht dat ik niet meer bijkwam. Portengen's fantastische foto's, kortom, genoeg herinneringen!
Eerste echte kennismaking met Zweden, pest eind rijden, maar meer dan de moeite waard. Het was gewoonweg te snel voorbij. Genoeg stof voor een aantal leuke verhalen.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Samenvatting met behulp van mijn foto's, het verhaal van 9 Crazy Dutchies in Trollhättan en omgeving
Dag 1 (donderdag 15 juli): Ontbijt in Alvbäcken, Factory Tour, Saab Museum bezoek, NOS Radio 1 interview en diner aan de boulevard van Trollhättan
Dag 2 (vrijdag 16 juli): Rit van Västerlanda naar Trollhättan, SDCC onderdelenmarkt, gesprek met Erik Carlsson, Midzomernacht Rally 2010
Dag 3 (zaterdag 17 juli): Concours d'Elegance, kabelbaan + waterval, de sluis, en de Crazy Dutchies bij het Saabfestival Diner met veel media aandacht
Dag 4 (zondag 18 juli): Onderdelenmarkt / boot sale, Kunstmuseum Göteborg, vakantiehuis "Alvbäcken"
Vandaag gaan we Stockholm verder verkennen.
Mvrgr,
Karina & Roger
Dag 1 (donderdag 15 juli): Ontbijt in Alvbäcken, Factory Tour, Saab Museum bezoek, NOS Radio 1 interview en diner aan de boulevard van Trollhättan
Dag 2 (vrijdag 16 juli): Rit van Västerlanda naar Trollhättan, SDCC onderdelenmarkt, gesprek met Erik Carlsson, Midzomernacht Rally 2010
Dag 3 (zaterdag 17 juli): Concours d'Elegance, kabelbaan + waterval, de sluis, en de Crazy Dutchies bij het Saabfestival Diner met veel media aandacht
Dag 4 (zondag 18 juli): Onderdelenmarkt / boot sale, Kunstmuseum Göteborg, vakantiehuis "Alvbäcken"
Vandaag gaan we Stockholm verder verkennen.
Mvrgr,
Karina & Roger
-
jelger
- Geregistreerd lid
Veel plezier in Stockholm. Mooie stad. Daar is mijn Saab-tick 36 jaar geleden begonnen.
-
nacra 93
- Donateur

Zeg hou die foto,s aub voor jezelf

-
DaVinz
- Geregistreerd lid
nice roger, wist trouwens niet dat er een lux in het museum stond... die 2 drs met TRX is ook wel erg gaaf... toch maar een keer dr heen ... 
-
Ewout
- Donateur (5x)

Grappig, bij mij is het juist andersom: vanwege mijn Saabliefhebberij in Zweden en Stockholm beland en sindsdien verliefd op die stad...jelger schreef:Veel plezier in Stockholm. Mooie stad. Daar is mijn Saab-tick 36 jaar geleden begonnen.
-
Artemis
- Geregistreerd lid
Dank aan alle Crazy Dutchies voor deze heerlijke dagen in Trollhattan!
Volgende keer een SaabforumNL-meeting in het programma laten opnemen door de Trollsers?
Volgende keer een SaabforumNL-meeting in het programma laten opnemen door de Trollsers?
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Absoluut !Artemis schreef:Dank aan alle Crazy Dutchies voor deze heerlijke dagen in Trollhattan!
Heb volop genoten. Erg grappig dat een groepje mensen wat elkaar vooral virtueel kent, zo veel lol kunnen hebben.
Thx all !
-
sidneypolak
- Donateur (2x)

Heb het allemaal heel mooi kunnen volgen in dit topic. Geweldig en meteen ook balen dat ik er niet bij kon zijn. Wat een fantastische actie die Spyker met het bordje, hahaha.....
Tot snel..ik ga richting Italië.
Tot snel..ik ga richting Italië.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Saab Festival 2010 Event Film in HD kwaliteit:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xolX40joY3E[/youtube]
Erg mooi samengevat!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xolX40joY3E[/youtube]
Erg mooi samengevat!
-
bestway
- Donateur (2x)

Inmiddels weer een beetje bijgekomen van een fantastisch Saab Festival 2010 !! helaas eindigde het voor mij wat minder omdat de airco vastliep en daardoor de multiriem brak
. Inmiddels een korte multiriem laten monteren zodat ik weer kan rijden
, nu op zoek naar goedkope oplossing voor de kapotte airco
!!
-
Doc
- Donateur (2x)

@Tenfour:
Mooi filmpje, waren er ook Saabs van ná 1970?
Mooi filmpje, waren er ook Saabs van ná 1970?