Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door sveba » wo 29 okt, 2014 22:26

idd en ook nog gratis georganiseerd door liefhebbers die gewoon iets leuks willen doen voor een ander bijdrage vrijwillig voor de kosten, zou je ook eens moeten proberen moet je eens kijken hoeveel aanmeldingen je dan wel niet krijgt :shock:

Gebruikersavatar
Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Tenfour » wo 29 okt, 2014 22:44

Leuk dat er zoveel potentiële moderators zijn in dit topic.

Moderator Style&Co heeft reeds gereageerd. Het heeft geen zin, en getuigt niet van respect, om dit op de persoon te spelen. Het topic heeft een commercieel karakter, ja, zo ken ik er wel meer.
Vorig jaar heeft het Saabforum met een aantal Saabs meegedaan aan deze circuittraining op CPZ, onder begeleiding van forummer blindstra. Erg leerzaam heb ik zelf ervaren.

Overbodige citaten heb ik zojuist verwijderd conform de huisregels. Zie je de tekens [], dan ben je gewaarschuwd.

Houd het netjes en schrijf je in (of niet).

Tenfour
Moderator Saabforum.nl

(aanwezig bij de Snertmeeting op 30 nov)

Gebruikersavatar
Marleen Driving Fun
Geregistreerd lid

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Marleen Driving Fun » wo 29 okt, 2014 22:46

sveba schreef:idd en ook nog gratis georganiseerd door liefhebbers die gewoon iets leuks willen doen voor een ander bijdrage vrijwillig voor de kosten, zou je ook eens moeten proberen moet je eens kijken hoeveel aanmeldingen je dan wel niet krijgt :shock:
Oh maar begrijp me niet verkeerd, hartstikke leuk natuurlijk. Ik organiseer ook leuke evenementen voor liefhebbers, je zult vast wel begrijpen dat voor hetgeen wat ik organiseer ik niet vrijwillig kan bijdrage voor de kosten. Ik zou je nu uit kunnen leggen wat een dagje CPZ huren kost maar dat doe ik maar niet want ik wil niet dat je steil achterover slaat :wink:
Op dit moment zijn jullie wel het enige forum die deze donatie krijgt, dat is volgens mij dan wel weer leuk geregeld?

Gebruikersavatar
Marleen Driving Fun
Geregistreerd lid

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Marleen Driving Fun » wo 29 okt, 2014 22:52

Tenfour schreef:Leuk dat er zoveel potentiële moderators zijn in dit topic.

Moderator Style&Co heeft reeds gereageerd. Het heeft geen zin om dit op de persoon te spelen. Het topic heeft een commercieel karakter, ja, zo ken ik er wel meer.
Vorig jaar heeft het Saabforum met een aantal Saabs meegedaan aan de circuittraining, onder begeleiding van forummer blindstra. Erg leerzaam heb ik zelf ervaren.

Houd het netjes en schrijf je in (of niet).

Tenfour
Moderator Saabforum.nl
:bluethumb: Mooie foto's trouwens! Hartstikke leuk :)

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door sveba » wo 29 okt, 2014 22:55

zullen we die donatie er dan standaard inhouden voor de dagen dat je het niet hoeft af te leggen tegen de snert :D

Gebruikersavatar
Marleen Driving Fun
Geregistreerd lid

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Marleen Driving Fun » wo 29 okt, 2014 23:10

[]

Haha nou ja af leggen tegen snert.. :lol: Deze training is gewoon echt een leuke een leerzame manier om kennis te maken met circuitrijden of om als je al ervaring hebt jezelf te verbeteren. Jammer dat dit dan net samen valt met jullie snert meeting. Maar wie weet zijn er toch nog een aantal mensen die met de training mee willen doen? En zo niet, als jullie een andere dag met een groepje komen rijden kan die donatie ook wel door gaan hoor.
Reden: quote verwijderd. Reden: zie huisregels

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door sveba » wo 29 okt, 2014 23:48

:thumbup2:

even een vraagje mag je ook met twee auto's meedoen voor vergelijk eventuele panne etc

Gebruikersavatar
Marleen Driving Fun
Geregistreerd lid

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Marleen Driving Fun » wo 29 okt, 2014 23:54

Er wordt per auto betaald, iedere auto heeft zijn eigen startnummer. Je zou er één voor de ochtend en één voor de middag kunnen inschrijven. Stel dat je auto stuk zo gaan en je hebt nog een auto bij je mag je natuurlijk je startnummer van de auto die stuk is inleveren en zou je een nieuw nummer voor je andere auto kunnen krijgen zodat je door kunt rijden.

Gebruikersavatar
postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door postma » do 30 okt, 2014 0:00

Moet je voor die € 400,00 ook nog met je eigen auto rijden? Komt er dan nog wel het e.e.a. bij, setje remmen, nieuwe banden, tankje peut etc.etc. :oops:

Gebruikersavatar
Marleen Driving Fun
Geregistreerd lid

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Marleen Driving Fun » do 30 okt, 2014 0:58

[]

Nee helaas, dat zit er wel allemaal bij als je bij ons een auto huurt maar een huurauto is dan ook een stuk duurder. Als je gewoon alleen de ochtend zou komen, dus de training meedoet, betaal je €250,- inschrijfgeld. Dit is echt een hele scherpe prijs inclusief de training. Ik ga geen andere prijzen noemen maar google maar eens wat.
Wat betreft remmen en banden valt het echt wel mee. De training gaat juist op een heel rustig tempo:

Het eerste uur van de pacecarlaps rijdt de instructeur voorop met de cursist ernaast, de rest van de auto's rijdt er achteraan. Dan wordt er gewisseld en gaat de tweede auto voorop met de instructeur achter het stuur en de cursist ernaast, de eerste auto sluit achteraan. Dit gaat net zo lang door totdat iedereen voorop heeft gereden. Het tweede uur geldt hetzelfde principe maar dan rijdt de cursist met de instructeur naast zich. Net zo lang totdat iedereen voorop heeft gereden. Een groep bestaat uit zes personen/auto's.
De laatste twee uur is open pitlane rijden, het is dan ook mogelijk om een instructeur mee te vragen als je dit nog prettig zou vinden. Dit is ook bij de prijs inbegrepen.

Gebruikersavatar
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door blue city » do 30 okt, 2014 1:56

:D

Als ik het nu goed begrijp, verbeter me svp, is de kans dat Coronel in mijn Aero plaatsneemt zo goed als te verwaarlozen. Nou ja, scheelt me ook weer dat geouwehoer over All Secur. Heb ik al gemeld, don't count me in. Ik ga wel naar Assen op 30-11.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Sapphire » do 30 okt, 2014 3:12

Prima en misschien wel terecht dat veel mensen sceptisch zijn en niet gewend aan dit soort kosten (verdiep je eens in de materie of begin eens aan de rallysport of ga sportvliegen (of ga het Saabforum runnen) of iets anders duurs doen wat niet per se duur is om dik te verdienen maar gewoon omdat de kosten hoog zijn, etc) maar het gaat er nu heen dat iedereen vol met de hakken in het zand gaat omdat men kennelijk bang is dat Marleen een voordeeltje (lees: winst) zou kunnen behalen, dus puur een kwestie van gunnen. Immers: als het je te duur is doe je toch gewoon niet mee, het is totaal vrijblijvend...

Ik snap de scepsis ergens wel maar bedenk even dat tientallen forummers al jarenlang bijverdienen via het forum (ook bedrijven!) en dit wordt al jarenlang prima gevonden. Er is bovendien ondanks herhaaldelijk informeren (voorkomende uit behoeften kennelijk) nooit een duidelijk commerciëel beleid gepresenteerd door het beheer anders dan "we beoordelen het per geval". Dat is helemaal prima en is hun keuze, maar ik lees nu noch van Style & Co noch van Tenfour bezwaren tegen deze initiatie van Marleen. Dus het beheer is volledig op de hoogte maar heeft geen bezwaar tegen dit topic. Bovendien is een donatie aan het forum beloofd, waar iedereen indirect baat bij heeft want reken maar dat een forum als dit draaien ook een dure hobby is en nog wel wat duurder dan een dagje circuitrijden per maand! Waar is dat afbranden dan voor nodig? Als het te duur is of je gunt Marleen geen winst dan organiseer je het zelf toch voor minder? We zijn immers dol op inkoopacties op dit forum. Dus roept u maar, wie organiseert een dagje circuittraining met prof coureurs voor €100? Ik reserveer vast 10 plekken!

Gebruikersavatar
postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door postma » do 30 okt, 2014 10:04

Als het een dag was geweest waar je niet met je eigen auto reed, dan hoor je mij niet klagen over duur. Op het circuit van Zolder bestaat deze mogelijkheid wel, om met een Porsche, BMW en een formule( welke weet ik nu even niet) te rijden en dat ook allemaal onder deskundige begeleiding. Zo'n dag is kwa prijs te vergelijken, al is het al wel een tijd geleden.

P.S.
Als Marleen zegt, dat alles in een rustig tempo gaat, wat moet ik dan zoeken op een circuit? Wat als ik schade rij aan mijn auto, ben ik dan verzekerd?

Gebruikersavatar
Marleen Driving Fun
Geregistreerd lid

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Marleen Driving Fun » do 30 okt, 2014 13:53

postma schreef:Als het een dag was geweest waar je niet met je eigen auto reed, dan hoor je mij niet klagen over duur. Op het circuit van Zolder bestaat deze mogelijkheid wel, om met een Porsche, BMW en een formule( welke weet ik nu even niet) te rijden en dat ook allemaal onder deskundige begeleiding. Zo'n dag is kwa prijs te vergelijken, al is het al wel een tijd geleden.

P.S.
Als Marleen zegt, dat alles in een rustig tempo gaat, wat moet ik dan zoeken op een circuit? Wat als ik schade rij aan mijn auto, ben ik dan verzekerd?
Over de kosten kun je vanalles zeggen maar het is gewoon echt niet duur en een dergelijke cursus vind je echt niet goedkoper met evenveel effectieve rijtijd al dan niet in een huurauto. ben je op de hoogte van de circuithuur op verschillende circuits? Ik denk het niet...

En natuurlijk gaat een training niet op vol tempo, daar gaat het nou juist niet om. Je gaat pacecarlaps rijden met een ervaren instructeur met een EU-race licentie die je de perfecte lijnen leert. Dit kun je daarna zelf uitproberen in de open-pitlane sessie. Het is geen race wedstrijd maar gewoon een trackday waar normaal wordt gereden met respect voor elkaar. En met weinig ervaring zal je niet op het laatste moment voor een bocht remmen neem ik aan? Op het rechte stuk kun je natuurlijk lekker voluit gas geven, maar daar slijt niks van.

Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid

Re: Circuittraining en instructie Tom Coronel 30-11

Bericht door Raggare » do 30 okt, 2014 14:11

Bij de genoemde kosten komt nog wel 25 euro. En is die Tom Coronel er echt bij? Zoals ik het nu opvat is het: misschien dat hij er is...

Voor mij maakt het niet uit hoor, heb al wat anders op die dag.

Plaats reactie