Toen we rond het middaguur arriveerde op de 'Ring onmoetten we daar de rest van het gezelschap dat bestond uit mensen die regelmatig posten op Saabscene.com. Zoals gebruikelijk bestond het wagenpark uit 9000's en 900/9-3's.
Toch waren er classics te zien; er was een groepje Duitse Saabfanaten aanwezig. Helaas is de dag voor hen niet zo goed verlopen. Bij Schwedenkreuz ging er een 900T16 over de kop. Waarschijnlijk kwam dat door een oliespoor, nagelaten door een motor die die kort daarvoor op dezelfde plek was gecrasht. De personen die in de 900T16 zaten waren ongedeerd, ze kwamen er met wat schrammen vanaf. De auto had meer schade opgelopen.
Voor Desmond was het de eerste keer dat hij met zijn 9000 op de 'Ring was. Na eerst verschillende ronden meegereden te zijn met mensen die het circuit beter kennen, heeft hij met zijn mooie en fantastisch klinkende 9000 zijn eerste ronde op de Nurburgring afgelegd. Mark reed mee om als bijrijder aanwijzingen te kunnen geven.
Zit de 'Ringsticker al op de 9000?
Net als Desmond heeft ook Marky gewacht tot het erg rustig werd op het circuit. Tijdens het rondje met Marky viel me op hoe goed de Viggen stoelen je op de plaats houden in snellere bochten. Met de Eibachs en Koni's is de wegligging van zijn 9-3 dik in orde
Helaas is het er niet van gekomen om nog eens een rondje met de Abbott 9000 van Mark mee te rijden. Doordat Mark een uitstekende bestuurder is, gaat hij met elke auto snel over de 'Ring, maar met de 9000 is het helemaal laagvliegen geblazen
Mijn eigen auto heeft dit keer maar drie rondes op het circuit afgelegd. De synchomeshring van de derde versnelling is kapot en ik wil de versnellingsbak niet helemaal kapotrijden. Ik zal de bak er binnenkort weer eens onderuit moeten laten halen (voor de tweede keer binnen een jaar
Mark's 9000

Jeroen en Injectie in de 900