LPG inbouw in 9-3 2.0 Turbo

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Gerhard
Geregistreerd lid

LPG inbouw in 9-3 2.0 Turbo

Bericht door Gerhard » wo 22 feb, 2006 21:52

Een vraag van een aspirant koper van een mooie 9-3 Turbo, vandaag gereden, weekje bedenktijd gevraagd en me maar eens vast aangemeld in dit forum. Vraag: kan ik LPG-G3 laten inbouwen en rijden zonder de motor of Turbo te beschadigen? Motor is nog vrijwel helemaal nieuw, onlangs vervangen na black sludge problemen (die kennelijk bij meer 9-3's uit deze tijd voorkomen), voelde erg goed aan. Iemand ervaring met effect LPG op prestaties/slijtage/motor of turbo schade? Bij mijn kilometrage is installatie in 1,5 jaar terugverdiend, vandaar mijn vraag. Alvast bedankt voor reactie! Gerhard

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » wo 22 feb, 2006 21:58

G3 kan ingebouwd worden.(rijd goed)
Qua betrouwbaarheid is het natuurlijk de man achter het stuur die dit in de hand heeft.
Er zijn hier op het forum al eens discussies over gevoerd dus ik zou ook ff de zoekfunctie gebruiken. :wink:

Gerhard
Geregistreerd lid

Dank!

Bericht door Gerhard » wo 22 feb, 2006 22:02

Dankjewel voor je snelle reactie... ben nog niet helemaal bekend met systeem, maar wellicht zie je het zo ook. Ga ik meteen eens op zoek naar de zoekfunctie...Gerhard

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » wo 22 feb, 2006 22:05

Links boven onder SAABforum.nl. :wink:

succes....

Gerhard
Geregistreerd lid

Gevonden!

Bericht door Gerhard » wo 22 feb, 2006 22:11

Plus zeer geruststellende antwoorden, ik ga t maar eens doen denk ik zo. En af en toe hier buurten, leuke site! Jij ook succes, super dat je me zo snel op weg hielp hier. Hartelijke groet :D Gerhard

Bubba
Geregistreerd lid

Re: Gevonden!

Bericht door Bubba » wo 22 feb, 2006 23:15

Gerhard schreef:Plus zeer geruststellende antwoorden, ik ga t maar eens doen denk ik zo. En af en toe hier buurten, leuke site! Jij ook succes, super dat je me zo snel op weg hielp hier. Hartelijke groet :D Gerhard
Succes! Mijn 9-5 Aero (2.3 HOT) gaat begin mei onder het "LPG-mes"...

West
Geregistreerd lid

Bericht door West » wo 22 feb, 2006 23:43

Bubbahman mag ik vragen waar gaat ie onder het mes en welk merk installatie??

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » do 23 feb, 2006 8:35

West schreef:Bubbahman mag ik vragen waar gaat ie onder het mes en welk merk installatie??
Ga naar dit draadje: viewtopic.php?t=10282
Volg het verhaal en je weet waar en wat.

Rob

Gerhard
Geregistreerd lid

Rijssen

Bericht door Gerhard » do 23 feb, 2006 20:04

Maakt kennelijk toch uit welke installatie je waar laat installeren....Dat wordt een ritje naar AGIT in Rijssen. Interessante discussie in de 9-5 Aero op LPG discussie waarnaar je verwijst, Bubbaman, dankjewel GT (en zal ook de bijzonder spetterende verschijning van de 9-3 die ik op het oog heb tzt aan mijn id toevoegen...)

robbie
Geregistreerd lid

LPG

Bericht door robbie » di 28 feb, 2006 17:07

Ruim een half jaar geleden kreeg ik van de importeur en een gerenomeerd LPG installateur te horen dat LPG voor een 9.3 hpt (de mijne is van 2002) niet gehomologeerd en sterk af te raden is ivm motorproblemen! :roll:

Remco
Donateur
Donateur

Re: LPG

Bericht door Remco » di 28 feb, 2006 17:31

robbie schreef:Ruim een half jaar geleden kreeg ik van de importeur en een gerenomeerd LPG installateur te horen dat LPG voor een 9.3 hpt (de mijne is van 2002) niet gehomologeerd en sterk af te raden is ivm motorproblemen! :roll:
Ik heb nu bijna 2 jaar terug een 9-3 Aero Cabrio van 2001 verkocht (welke toen slechts 30.000 had gelopen) aan een man in de 60 die al 35 jaar op gas reed. Hij was nu met pensioen had altijd en gespaard voor een cabrio en natuurlijk moest deze op gas. Ik zei dat dat zeker bij een Aero niet zo'n goed idee was maar heb toch voor hem geïnformeerd bij de dealer. Deze voorzag geen problemen (gesproken met SMT Monteur) en heeft me het adres gegeven van een gasinbouwbedrijf in Assen. Deze hadden al eerder een 9-3 Aero op gas gezet.

Meneer heeft de auto gekocht en na 2 maanden gas laten inbouwen in Assen. Hij is nu denk ik zo'n 50.000 km verder en ik heb geen problemen van hem gehoord. Heb zelf ook wel in deze Aero gas gereden, merk je niks van..... :wink:

Let wel ik zou het zelf niet zo snel doen, maar het kan dus wel. Uiteraard zal er een koprevisie nodig zijn in de toekomst maar dat heb je bij een LPT ook.

Plaats reactie