Met de oplopende temperaturen zie ik steeds vaker blauwe rook direct na het starten.
Had dit vorige zomer ook maar na aanpassen van de carterventilatie werd het minder en het was van de winter geheel weg !
Met 112 dkm op de teller is het niet onverwachts bij een GT17 begrijp ik.
Op http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/
kun je zien hoe ze een T25 reviseren met een kit van ebay.
Nu kan ik voor de GT17 geen rebuildkit vinden op Ebay en vraag mij af of de turbo niet opnieuw gebalanceerd moet worden na montage.
Wie heeft hier ervaring mee?
GT17 zelf reviseren ?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

ik zou je adviseren om altijd te balanceren... zelfs een moer een kwartslag anders op de as monteren kan al voldoende onbalans opleveren denk ik.
we kunnen hier rotoren van meer dan 10.000 kg balanceren (dus vergelijkbaar met je asje met comressor- en turbineschoepen van je turbo maar dan een aantal factoren groter). volgens mij ligt de tolerantiegrens op 50 gr onbalans.... dat is dus op een totaal gewicht van 10.000 kilogram en een constante omloopsnelheid van 5000-6000 toeren... de rotor van je turbo draait overigens nog sneller rond bij gasgeven...
we kunnen hier rotoren van meer dan 10.000 kg balanceren (dus vergelijkbaar met je asje met comressor- en turbineschoepen van je turbo maar dan een aantal factoren groter). volgens mij ligt de tolerantiegrens op 50 gr onbalans.... dat is dus op een totaal gewicht van 10.000 kilogram en een constante omloopsnelheid van 5000-6000 toeren... de rotor van je turbo draait overigens nog sneller rond bij gasgeven...
-
Troll fan
- Geregistreerd lid
Inderdaad RoccoH, ook al zet je de turbo weer precies hetzelfde in elkaar, dan nog is er kans op onbalans.RoccoH schreef:ik zou je adviseren om altijd te balanceren... zelfs een moer een kwartslag anders op de as monteren kan al voldoende onbalans opleveren denk ik.
Zal eerst nog een rebuild kit moeten vinden, of een goede tweede hands