Turbo hoorbaar

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Sander
Forum Admin

Turbo hoorbaar

Bericht door Sander » wo 05 apr, 2006 17:22

Beste turborijders,

Als beginnend 900t16s rijder ( 8) ) vraag ik me af hoe goed de turbo van een 900 normaal hoorbaar is.
Bij drukopbouw hoor ik de turbo (beetje fluitend geluid), maar ook het afbouwen van de turbodruk (wegvallen van de druk) is deze goed hoorbaar. Ik hoor dan een wat zwaarder geluid (erg lastig om een simulatie te doen). Klopt dit wel?

Groeten,
Sander

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » wo 05 apr, 2006 17:51

Een lichte fluit van de turbo (alleen hoorbaar met radio uit) bij het rustig optrekken is normaal. Ik hoor m vooral zachtjes als ik een koude motor heb en rustig optrek en als ik langs de vangrail rijdt(flink gas geef) met ramen open. Dat is normaal. Bij druk afbouwen zou je volgens mij hetzelfde zachtje fluitje moeten horen. Niet een ander geluid. Het kan ook je recirculation/blow off valve zijn. Als je gas loslaat nadat je lekker geturbo-ed hebt, dan hoor je een lage harde piep/scheet. Dan is die valve naar zn grootje. Heb ik onlangs ook gehad en kon dat geluiid ook niet plaatsen. Al het dit ding is dan is het een easy fix. Maar ja ik kan je geluidje niet horen :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 05 apr, 2006 19:37

Zit je kat er nog tussen?
Nadat ik mijn kat verwijderd had werd het geluid van de turbo ook een stuk harder. Ook het afblazen is duidelijk hoorbaar.

Maar is geen verkeerd geluid, toch 8)

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 09 apr, 2006 13:05

Hoor aleen de brul uit mijn 3jt zonder kat,met raam los fluit het wel iets
bij gas los :oops:

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » za 20 mei, 2006 22:36

Voorzover wat ik uit je beschrijving kan opmaken, is dit normaal

Plaats reactie