Waar en wanneer?Kenny schreef:
Anders mag je altijd eens naast mijn LPT'ke stg1 aan de lichten komen staan, kan je zien hoe snel ie is![]()
Prestaties stage 1
-
Marc
- Lid van verdienste
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
DaanS
- Geregistreerd lid
Toch vreemd een Saab 9-3 2.0t rijdt standaard al in 8,5 sec. van 0 - 100 km/u. Lijkt mij dat dit na stage 1 toch wel een stuk sneller moet kunnen. Een Aero met 205 PK zit al onderin de 7 sec. van de 0 - 100 km/u.
Kortom een Saab 2.0t maptun stage 1 zou zeker in de buurt moeten komen. Er zit immers zelfs 20 pk meer in dan bij de Aero.
Iemand enig idee waarom Sneeuwitje niet sneller optrekt na stage 1 installatie?
Kortom een Saab 2.0t maptun stage 1 zou zeker in de buurt moeten komen. Er zit immers zelfs 20 pk meer in dan bij de Aero.
Iemand enig idee waarom Sneeuwitje niet sneller optrekt na stage 1 installatie?
-
Sneeuwwitje
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
DaanS
- Geregistreerd lid
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Waar ik jullie niet over hoor is het verschil tussen de T5 en T7. Tenminste, ik kan me voorstellen dat de maptun stage 1 daar niet exact dezelfde cijfers geeft...
Mijn vorige 93 lpt 2.0 (T5) met maptun stage 1 gaf zowel op benzine als op gas 8 sec op 0-->100. Met de hand gemeten overigens en met spinnende wielen. Onder ideale omstandigheden zou dit waarschijnlijk zo'n 7,5 sec zijn.
Het probleem met deze auto is altijd geweest om al het vermogen goed op de weg te houden/krijgen. Auto had veel last met het naar rechts trekken bij flink optrekken. Ik hoop dat ik met mijn 93 SS vanaf 30 juni het vermogen beter op de weg kan houden hoewel ik betwijfel of hij net zo fel zal zijn als de T5.
7.8 sec met een automaat vind ik ook erg netjes, Sneeuwwitje mag in haar nopjes zijn met deze cijfers
@ DaanS, ik wil je niet teleur stellen maar onder de 7 sec ga je niet redden denk ik
Mijn vorige 93 lpt 2.0 (T5) met maptun stage 1 gaf zowel op benzine als op gas 8 sec op 0-->100. Met de hand gemeten overigens en met spinnende wielen. Onder ideale omstandigheden zou dit waarschijnlijk zo'n 7,5 sec zijn.
Het probleem met deze auto is altijd geweest om al het vermogen goed op de weg te houden/krijgen. Auto had veel last met het naar rechts trekken bij flink optrekken. Ik hoop dat ik met mijn 93 SS vanaf 30 juni het vermogen beter op de weg kan houden hoewel ik betwijfel of hij net zo fel zal zijn als de T5.
7.8 sec met een automaat vind ik ook erg netjes, Sneeuwwitje mag in haar nopjes zijn met deze cijfers
@ DaanS, ik wil je niet teleur stellen maar onder de 7 sec ga je niet redden denk ik
-
Danny Tieman
- Geregistreerd lid
hallo,
nu lees ik dat een automaat langzamer is dan een schakel en daar ben ik het wel mee eens, helaas.
zelf rij ik 9-3 2.0 fpt T7 automaat. In de sportstand doet ie het toch wel leuk (heb geen ervaring met schakel, dus nog geen referentiemateriaal)
zou het mogelijk zijn om achter mijn blok een nieuw model tiptronic automaat te hangen, en kan dit betere prestaties opleveren?
het liefst zou ik schakel rijden maar door handicap helaas gebonden aan automaat, hier wil ik echter wel alles uit gaan persen
nu lees ik dat een automaat langzamer is dan een schakel en daar ben ik het wel mee eens, helaas.
zelf rij ik 9-3 2.0 fpt T7 automaat. In de sportstand doet ie het toch wel leuk (heb geen ervaring met schakel, dus nog geen referentiemateriaal)
het liefst zou ik schakel rijden maar door handicap helaas gebonden aan automaat, hier wil ik echter wel alles uit gaan persen
-
DaanS
- Geregistreerd lid
Is het iemand uberhaput bekend wat de cijfers zijn na een maptun upgrade?
Op de maptun site staat dit niet vermeld, wellicht omdat het toch op maatwerk neerkomt en geen enkele auto hetzelfde resultaat geeft?
Volgens mij zou je voor een stage 1 upgrade kort door de bocht de Aero specs aan kunnen houden.
Op de maptun site staat dit niet vermeld, wellicht omdat het toch op maatwerk neerkomt en geen enkele auto hetzelfde resultaat geeft?
Volgens mij zou je voor een stage 1 upgrade kort door de bocht de Aero specs aan kunnen houden.
-
chevymannetje
- Geregistreerd lid
Re: Prestaties stage 1
Sneeuwwitje schreef:Hoi allemaal,
ik heb mijn Saab 9-3 2.0 lpt automaat laten voorzien van een stage 1. Nu is de auto wel een stuk sneller dan eerst, maar ik kan mij nog niet helemaal vinden in sommige lovende recensies op dit forum. Het is nu echt niet zo dat ik het gevoel heb een versnelling lager te rijden zoals sommigen beweren. Heb ik verkeerde verwachtingen gehad?
Om dit objectief te bekijken, ben ik op zoek naar acceleratiecijfers die ik kan vergelijken. Wie met een 9-3 lpt met stage 1 kan mij vertellen wat de acceleratietijden zijn voor 0 - 100 km/h en 80 - 120 km/h? Graag ook waarden voor een automaat...
Bij voorbaat hartelijk dank!!
Hai de precieze waardes ken ik niet ( maat durft niet te klokken t gaat te hard
ik heb een 9000 23 lpt automaat stage 1 en ja k&n filtertje erin ( scheelt ook weer wat)
en goed de wastegate afgesteld, turbodruk gaat naar 1,2 bar max.
en ja volgens boekkies enzo is automaat langzamer, maar....
automaat heb 1 ander voordeel :
de turbodruk valt niet steeds terug op 0
ik heb er een turbodruk meter in zitten, en ja rechtervoet diep op grond houden tot 6000 toeren daarergens , en wanneer hij automatisch overschakelt , zie je de druk even van 1,2 terug gaan naar 1,1 bar meer niet , t gaat giga hard
kennis van me heeft een subaru impreza rallycar 240 pk 4x4
en we hebben t vaak geprobeerd, maar hij houdt me niet bij
dat heeft te maken ook natuurlijk omdat hij 4x4 ( kost ook weer vermogen)
en omdat hij moet schakelen, je ziet hem dan steeds even naar beneden duiken,
nou mijn saabje blijft met neus richting wolken staan ook tijdens overschakelen dus...........................
tip voor de automaat rijder :
ga eens bij stoplicht met linkervoet op rem, en met rechter beetje op gas zodat je hem al voelt trekken, nou weinig schakelwagens die dan winnen met weg trekken !!
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
chevymannetje
- Geregistreerd lid
Hai
volgens maptun in tholen ( waar ik het heb laten doen )
zit hij zeker op de 245 pk , van wat ook de bedoeling is van stage 1
http://www.maptun.com/webshop/products. ... &compare=1
en ja volgens mijn saab garage is tie sneller dan de nieuwe 9.5 aero
omdat die andere automaat bak heeft met langere versnellingen
en ja standaard was de mijne 170 pk
volgens maptun in tholen ( waar ik het heb laten doen )
zit hij zeker op de 245 pk , van wat ook de bedoeling is van stage 1
http://www.maptun.com/webshop/products. ... &compare=1
en ja volgens mijn saab garage is tie sneller dan de nieuwe 9.5 aero
omdat die andere automaat bak heeft met langere versnellingen
en ja standaard was de mijne 170 pk
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid