Start probleem bij 900 T16 APC (1988)

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Arjan Hoving
Geregistreerd lid

Start probleem bij 900 T16 APC (1988)

Bericht door Arjan Hoving » ma 05 jun, 2006 16:17

Na diagnose van een gerenom. garagebedrijf :shock: zelf het contactrelais vervangen (4 uur). Nu blijkt hij soms nog niet te starten, maar een 'tik op de startmotor' is voldoende (!). Het lijkt mij dat de 'startmotor' vervangen dient te worden? Graag jullie bevindingen/ opmerkingen en tips.

Met vriendelijke groet,
Arjan

bennie
Geregistreerd lid

Re: Start probleem bij 900 T16 APC (1988)

Bericht door bennie » ma 05 jun, 2006 16:44

Arjan Hoving schreef:Na diagnose van een gerenom. garagebedrijf :shock: zelf het contactrelais vervangen (4 uur). Nu blijkt hij soms nog niet te starten, maar een 'tik op de startmotor' is voldoende (!). Het lijkt mij dat de 'startmotor' vervangen dient te worden? Graag jullie bevindingen/ opmerkingen en tips.

Met vriendelijke groet,
Arjan
Als de accu goed vol zit dan zou het idd de startmotor kunnen zijn.

Gr, Bennie

marq101
Geregistreerd lid

Re: Start probleem bij 900 T16 APC (1988)

Bericht door marq101 » ma 05 jun, 2006 17:07

Arjan Hoving schreef:Na diagnose van een gerenom. garagebedrijf :shock: zelf het contactrelais vervangen (4 uur). Nu blijkt hij soms nog niet te starten, maar een 'tik op de startmotor' is voldoende (!). Het lijkt mij dat de 'startmotor' vervangen dient te worden? Graag jullie bevindingen/ opmerkingen en tips.

Met vriendelijke groet,

Arjan
Lijkt mij ook :wink: Is leuk klusje. 2ehands misschien bij Elferink in Enter, of (misschien beter) bij van den bosch In Vinkeveen, anders een gereviseerde bij een dynamo/startmotor/accu boer. Moet je rond 150e wel klaar zijn.

tinus
Geregistreerd lid

Bericht door tinus » ma 05 jun, 2006 20:23

in zeist zit ook een startmotorrevisiebedrijf,
misschien handig in de buurt?

http://www.goudengids.nl/BusinessCard.a ... 1&rn=1&CA=

grtn, martijn

Harmen
Geregistreerd lid

Bericht door Harmen » do 15 jun, 2006 0:13

2de hands startmotor moet je wel voor €75 op de kop kunnen tikken, en het moneteren is prima zelf te doen.

Plaats reactie