Maptun dagen Saab Tholen - De 1e resultaten

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 16 jul, 2006 9:19

Het bleek dat mijn oude bolide geen grens had en waarschijnlijk ergens rond de 240 pk zat
En heb jij wel eens op vol vermogen gereden op gas, met dat ding? Zoja, dat ging goed? (240pk op 4 injectoren lijkt me best veel als ze 200pk als maximum opgeven - maargoed de marges zijn misschien ruim genomen en een benzinemotor springt efficiënt om met zijn brandstof)

davidjoost

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » ma 17 jul, 2006 10:38

davidjoost schreef:

En heb jij wel eens op vol vermogen gereden op gas, met dat ding? Zoja, dat ging goed? (240pk op 4 injectoren lijkt me best veel als ze 200pk als maximum opgeven - maargoed de marges zijn misschien ruim genomen en een benzinemotor springt efficiënt om met zijn brandstof)

davidjoost
Ja, op hogere toeren had ik dus altijd last dat hij ging fuelcutten. Maar op gas liep hij altijd beter dan op benzine. Op benzine had hij gewoon minder vermogen dan op gas. Nu heb ik het anderom.

En achteraf valt het wel te rijmen want zoals gezegd waren de twee Saabs met stage 1 Hirsch stukken minder snel, evenals een Saab met Maptun stage 1. Orgineel was hij ook altijd al snel zodat ik me in het begin al afvroeg of hij niet al getuned was.

Achteraf blijkt dus dat hij meer power bezat als altijd gedacht. Vandaar ook dat ik deze nogal achter vind blijven.

Ik zal Frederik ook eens gaan mailen over het fuelcutten van de 93 SS op gas, wellicht komen we er uit. Hij is immers degene die de turbodruk heeft verlaagd maar ondanks dat heeft hij er nog steeds last van...

Hopelijk komen we eruit.

Plaats reactie