Standaard uitrusting en brandstof voor een NG900-T ?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Hans123
Geregistreerd lid

Standaard uitrusting en brandstof voor een NG900-T ?

Bericht door Hans123 » wo 21 jul, 2004 21:29

Als ex-eigenaar van een NG900 overweeg ik nu een NG900-T 3drs aan te schaffen van 95-96. Ik kan echter niet achterhalen wat de standaard uitrusting is qua extra's:
-Weet iemand wat er allemaal standaard is naast electrische ramen/spiegels, verstralers, achterruitverwarming en alu velgen? (bijvoorbeeld audio, cruise, boordcomputer)
-Moet er echt 98 in of loopt ie ook goed op euro 95?
Alvast bedankt.

verde900
Donateur
Donateur

Re: Standaard uitrusting en brandstof voor een NG900-T ?

Bericht door verde900 » wo 21 jul, 2004 21:35

ik heb in 1995 een 900NG turbo gehad, de basis is een S uitvoering, voorzien van een pluche interier met een gemeleerd zitstuk, bumpers gelakt in carrosseriekleur, een achterspoiler, een achterwisser en el. ramen/spiegels (die zijn std op iedere 900NG) en dat is het dan.
Hij loopt goed op 95 Ron, hij loopt met zijn APC zelfs goed op loodvrije
91 Ron.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 21 jul, 2004 21:38

Dit zou hij allemaal moeten hebben in z'n meest kale vorm...
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 2&cache=no
Verder zou het bijv. een SE uitvoering kunnen zijn met wat meer luxe en het kan zijn dat de vorige eigenaar er natuurlijk wat extra's op heeft laten zetten.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 21 jul, 2004 21:41

Een bestuurdersairbag was standaard, die voor de bijrijder was een optie in de vroege modeljaren.

Zoals Verde 900 al aangeeft, rijdt de auto prima op 95 octaan. Wil je echter zoveel mogelijk vermogen uit de motor persen, zal 98 octaan beter voldoen. De APC zal de turbodruk dusdanig afregelen dat deze zo dicht mogelijk tegen de pingelgrens aanzit. Met 98 octaan gaat de motor minder snel pingelen.

Hans123
Geregistreerd lid

Bericht door Hans123 » do 22 jul, 2004 23:03

OK, dan gaan we op pad 8)

Plaats reactie