ECU wisselen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
9-3 Schenk Sedan
Geregistreerd lid

ECU wisselen

Bericht door 9-3 Schenk Sedan » di 29 aug, 2006 16:22

Ik kan aan een Hirsch getunde ECU komen voor mijn Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t 2003. Deze komt uit een total-loss schade (motorblok is nog geheel in tact) van een Saab 9-3 2.0t Cabrio. Kan ik de ECU zo omwisselen (stekkerverbindingen) of moet hij alsnog geprogrammeerd worden?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 29 aug, 2006 16:38

misschien moet je hem aanmelden met de tech2 ofzo.... ik weet het eerlijk gezegd niet of het plug en play is

even wachten dus op iemand die het wel weet

davidjoost

P.S. die 9-3ss gaat dus in onderdelen uit elkaar gehaald worden?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 29 aug, 2006 18:39

Die ECU's zijn hetzelfde. Die Hirsch ECU kan je dus gebruiken. Je zal wel naar de dealer moeten om het aan te melden denk ik.

Michail
Geregistreerd lid

ECU wisselen

Bericht door Michail » di 29 aug, 2006 22:18

Ik zou even navraag bij Hirsch doen. Ik heb van Rene Hirsch begrepen dat een 2003 en 2004 ECU niet uitwisselbaar zijn. Via het chassisnummer kun je erachter komen of ze uitwisselbaar zijn. Aan en afsluiten kan alleen via Tech 2 Bij het aansluiten van mijn Hirsch werd ergens autorisatie aangevraagd :?: ( Met autorisatie vanuit Zweden?)

Succes

9-3 Schenk Sedan
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3 Schenk Sedan » wo 30 aug, 2006 20:09

Helaas jongens!!! Het was een ECU van een Aero (waar die tuning voor nodig heeft weet ik ook niet :-S+ ). Maar het gaat dus niet. Even verder zoeken dus. Ik houd jullie op de hoogte

Plaats reactie