van 2.1 naar turbo
-
SYW
- Geregistreerd lid
van 2.1 naar turbo
Even een vraagje; Zijn er grote verschillen in de kabelboom van mijn 900 classic (2.1 16v) en van een 900 turbo (2.0 16v Turbo IC)?
Wil mischien een turboblok in mijn auto leggen. Iemand al is eerder gedaan en zijn er nog eventueel andere dingen die ik zou moeten weten?
gr. sebastiaan
Wil mischien een turboblok in mijn auto leggen. Iemand al is eerder gedaan en zijn er nog eventueel andere dingen die ik zou moeten weten?
gr. sebastiaan
-
SYW
- Geregistreerd lid
-
sander69
- Donateur (2x)

-
SYW
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
2.1 16v heeft een Bosch 2.4.2-brandstofsysteem, de Turbo-S'jes hebben 2.2, 2.4 of Lucas. Daarnaast meen ik me te herinneren dat er in een 2.1 een EZK-ontstekingssysteem zit, welke niet aanwezig is in een Turbo.
Hangt er dus een beetje van af wat voor Turbo-blok het is. Als het Lucas is, heb je denk ik sowieso pech, als je Bosch hebt, dan heb je in geval 2.2 te maken met een externe fuel-cut, en met 2.4 een interne fuel-cut. (de beveiliging tegen overdruk, die de brandstofpomp afsluit om motorschade te voorkomen bij een vastzittende wastegate oid)
Ik zou niet weten of het bij de Bosch slechts het overzetten van de Eprom is, of dat de kabelboom daadwerkelijk verschilt tov. 2.2, maar volgens mij ben je beter af met het overzetten van de hele draadboom.
Hangt er dus een beetje van af wat voor Turbo-blok het is. Als het Lucas is, heb je denk ik sowieso pech, als je Bosch hebt, dan heb je in geval 2.2 te maken met een externe fuel-cut, en met 2.4 een interne fuel-cut. (de beveiliging tegen overdruk, die de brandstofpomp afsluit om motorschade te voorkomen bij een vastzittende wastegate oid)
Ik zou niet weten of het bij de Bosch slechts het overzetten van de Eprom is, of dat de kabelboom daadwerkelijk verschilt tov. 2.2, maar volgens mij ben je beter af met het overzetten van de hele draadboom.
-
SYW
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

tip: zet de hele kabelboom over (alles... dus van zekeringbak naar voren/motor, alles achter dashboard... tot aan achterlichten aan toe) en vergeet de bijbehorende hardware niet (injectoren, ecu, relais her en der etc etc).... anders kom je er bijna niet uit.... hoeft maar een draadje anders te liggen en je bent de spreekwoordelijke sjaak