Thuiskomertje past niet op Hirsch remmen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Thuiskomertje past niet op Hirsch remmen

Bericht door Spatje » za 21 nov, 2015 14:06

Het is een open deur natuurlijk, ;-(+ maar helaas moest ik afgelopen week afgesleept worden in Frankrijk met een lekke band.
IIn eerste instantie denk je dan, och kan gebeuren, reserve wiel eronder en rijden maar weer. Helaas past een thuiskomertje niet om de Hirsch remmerij....
De franse ANWB werkte wel snel moet ik zeggen, en ik werd binnen 3 kwartier afgeleverd bij een bandenboer en hoefde niet eens de hoofdprijs te betalen voor een setje nieuwe bridgestones potenza's

Toch maar kijken of ik een winterwiel achterin kan leggen :oops:

Xantoz
Geregistreerd lid

Re: Thuiskomertje past niet op Hirsch remmen

Bericht door Xantoz » za 21 nov, 2015 17:18

Je hebt het er niet bijgezet maar was het voor of achter. Ik neem aan dat de thuiskomer wel op de achterkant past namelijk. Dus dan zou het voor en achter omwisselen en weer verder kunnen rijden met de thuiskomer op de achterkant.

Maar een van de winterbandjes achterin is natuurlijk ook een optie. Of van de sloop 1 extra velg kopen met een bandje waar nog 5 à 6 mm op zit en die achterin gooien.. Mocht je dan in de winter Eem probleem hebben dan hoef je de zomerset niet te gebruiken.

hanske1
Geregistreerd lid

Bericht door hanske1 » za 21 nov, 2015 17:53

Xantoz schreef:Je hebt het er niet bijgezet maar was het voor of achter. Ik neem aan dat de thuiskomer wel op de achterkant past namelijk. Dus dan zou het voor en achter omwisselen en weer verder kunnen rijden met de thuiskomer op de achterkant.
Scherp opgemerkt, echter kan ik me levendig voorstellen dat je daar op moment supreme in het Franse even niet aan denkt. :bluethumb:

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 21 nov, 2015 18:46

Scherp van je idd. Ik had voor er al afliggen met de auto op de krik. Dan moest de lekke band er weer op, en de sessie achter en voor nog eens herhalen, maar het had gekund want achter past het thuiskomertje wel.
Ik hoorde trouwens vandaag dat het verboden is in Frankrijk zelf je banden te verwisselen langs de snelwegen. Nooit eerder gehoord.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 21 nov, 2015 22:23

Thuis komer past inderaad wel op de achterkant. Volgende keer achtervelg naar voren. Thuiskomer achter plaatsen.

Heb zelf de eerst generatie Hirsch remmen(Brembo 4 pot). En dan heb je het zelfde probleem :)

Ik geloof daar niks van dat je zelf je banden niet mag wisselen in Frankrijk. Je moet toch zelf je weg kunnen vervolgen zonder depaneur?? :?

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » zo 22 nov, 2015 19:28

Ja. Maar niet op de vluchtstrook.

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » zo 22 nov, 2015 21:51

Zo moet het idd. Bij de alfa 156 gta staat het zelfs zo in de handleiding. Daar past de thuiskomer ook miet over de originele voorremmen.

Overigens raadt men bij de meeste merken aan om de thuiskomer met een niet-aangedreven wiel te wisselen.

Geen handig iets om te doen met een gammele standaard krik op een vluchtstrook.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » zo 29 nov, 2015 11:40

Tubefreak schreef:Ja. Maar niet op de vluchtstrook.
Klopt, op de vluchtstrook altijd de Franse ANWB bellen.
Zelf slepen mag geloof ik ook niet.
Je moet ze een beetje aan het werk houden hè

Plaats reactie