voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » wo 11 okt, 2006 23:55
EBC blokken en schijven bij Speek: 900 85-87 geventileerd, 325 euries.
Als ik 't geld had...
Net bij een maat green stuff blokken en gegroefde schijven gemonteerd (op een mini). Remt een stuk beter dan stock!
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » do 12 okt, 2006 9:04
Easy en SimonA50,
Passen deze schijven gewoon onder de 16" super Aero velgen? of moet je hiervoor ook grotere velgen aanschaffen. De prijzen die jullie opgeven zijn per schijf of niet?? Op welke blokken rijden jullie dan?
Red stuff blocks: zijn toch blokken die tegen hogere temperaturen kunnen? zijn nog net iets harder dan de groene?
Style&Co,
Het vermogen is ongeveer 290 PK/440 Nm maar dit is natuurlijk afhankelijk van het weer en hoe het vermogen op de auto pakt.
Om het vermogen zeker te weten zou ik een keertje naar een testbank moeten gaan. Bij de volgende testbankmeeting ben ik 100% van de partij.
-
easy
- Geregistreerd lid
Bericht
door easy » do 12 okt, 2006 9:33
Bram,
De 9000 aero heeft toch een groter diameter remschijf? Ik zou even informeren of de Tar-Ox bij parts for saabs dezelfde diameter heeft (en niet kleiner). Bij dezelfde diameter als je huidige schijf gaat het natuurlijk fijn passen
Gr,
Easy
( en neem doekjes mee in de aero zodat je na een braketest het traanvocht van je vooruit kunt vegen

)
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » do 12 okt, 2006 9:45
Easy,
Was gewoon erg benieuwd naar de schijven. Ik heb nu EBC klaarliggen met greenstuff blokken, die komen er zaterdag onder.
Voor de volgende upgrade komen er denk ik big brakes onder. Maar dit zal nog wel eventjes duren, aangezien het geld een beetje op aan het raken is.
Ik zal zaterdag foto's maken zodat jullie op de hoogte blijven.
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » do 12 okt, 2006 13:17
bram schreef:Easy en SimonA50,
Passen deze schijven gewoon onder de 16" super Aero velgen? of moet je hiervoor ook grotere velgen aanschaffen. De prijzen die jullie opgeven zijn per schijf of niet?? Op welke blokken rijden jullie dan?
Jep, deze remschijven passen zeker onder Super Aero velgen, ik heb namelijk maar 15'' velgen. De prijzen op de site van Speedparts zijn per paar aangegeven.
Ik heb Tar-ox schijven en Tar-ox blokken rondom. Zeer tevreden mee, maar het kan altijd beter natuurlijk.
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » do 12 okt, 2006 13:38
De remmen zien er ook uit alsof ze goed kunnen remmen.
Heeft iemand hier ervaring met EBC schijven en greenstuff blokken?
-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » do 12 okt, 2006 14:04
Speek verkoopt trouwens ook Tar Ox...

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 12 okt, 2006 18:22
aangezien het geld een beetje op aan het raken is.
nu pas?!
davidjoost
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » vr 13 okt, 2006 9:13
Wie heeft er voor mij nog twee metertjes? Ik ben op zoek naar een oliedruk meter en de olietemperatuur. Heb net bij Sander een turbodrukmeter bestelt die tot 2 bar loopt. Gisteren op de snelweg stond het originele turbodruk metertje horizontaal in het zwarte bij vol gas. Ben wel benieuwd wat nu de druk is.
Dus als iemand nog twee metertjes voor mij heeft heel graag
ik hoor het wel
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » vr 13 okt, 2006 11:22
Volgens mij heeft Richard Duppen (sf lid) wel een paar over
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » vr 13 okt, 2006 14:48
nou kom maar op

-
Paul99
- Geregistreerd lid
Bericht
door Paul99 » vr 13 okt, 2006 15:55
bram schreef:Wie heeft er voor mij nog twee metertjes? Ik ben op zoek naar een oliedruk meter en de olietemperatuur. Heb net bij Sander een turbodrukmeter bestelt die tot 2 bar loopt. Gisteren op de snelweg stond het originele turbodruk metertje horizontaal in het zwarte bij vol gas. Ben wel benieuwd wat nu de druk is.
Dus als iemand nog twee metertjes voor mij heeft heel graag
ik hoor het wel
eBay stikt er van....
-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » ma 16 okt, 2006 14:04
Metertjes zijn inmiddels besteld. oliedruk, watertemperatuur en een andere turbodrukmeter die tot 2 bar loopt.
Remmen en Powerflex zijn inmiddels gemonteerd. Verlagen nog niet gedaan omdat we niet de juiste verenspanners hadden, en anders wordt het een gevaarlijke klus.