Proefrit

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Maarten C
Geregistreerd lid

Proefrit

Bericht door Maarten C » za 23 sep, 2006 17:44

Afgelopen week heeft een vriend van mij eindelijk de proefrit gemaakt die al lang op het programma stond met mijn auto. :lol: Ik heb ontzettend veel spijt dat er geen video-camera op het dashboard zat om zijn gezicht te zien tijdens de acceleratie. Dit had hij nog nooit meegemaakt. De eerste kilometers moest ik steeds zeggen "gas geven, je geeft geen gas" maar dat was snel over. Daarna even wat automobilisten de stuipen op het lijf gejaagd, door ze met 200+ voorbij te gaan.
Ik ga proberen om een camera op het dashboard te krijgen, en dan het kunstje nog een keer uitvoeren maar dan met iemand anders. Lijkt me leuk voor hier op het forum. Ik zoek nog iemand die weet welke camera er het beste gebruikt kan worden ivm trillingen en steady shot's. Kan ik ook gelijk kijken wat wij doet voor een ander topic van "Hoe snel van 80 naar 120 etc "

Ik hoor wel van jullie.

Maarten

Rutger
Geregistreerd lid

Re: Proefrit

Bericht door Rutger » za 23 sep, 2006 19:17

Maarten C schreef:Ik ga proberen om een camera op het dashboard te krijgen, en dan het kunstje nog een keer uitvoeren maar dan met iemand anders.
Mocht je écht niemand kunnen vinden, dan ben ik eventueel wel bereid :lol:

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » wo 11 okt, 2006 15:55

't Is helaas net iets te voor me, anders stond ik al bij je op de stoep... :shock:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 11 okt, 2006 16:53

haha, ik ben zo te zien dus niet de enige hier op het forum die het maken van dergelijke filmpjes wel kan waarderen! 8)

als je niet zo ver woonde had ik je zeker willen assisteren! :wink:

davidjoost

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » wo 11 okt, 2006 20:11

Nou... ik woon in Den Bosch... ;-)

Guido

Asphalt_Cowboy
Geregistreerd lid

snel...weg....film

Bericht door Asphalt_Cowboy » di 17 okt, 2006 22:07

Hoi Maarten,

Hoe gaat het ermee? Aardig aan de weg aan het timmeren, zie ik. Wij hebben mekaar een tijdje terug ontmoet, tijdens de Maptun dagen in Bergen op Zoom, ik was met die hele grote saab....ehhh.. ik bedoel SCANIA.

Ik ben de laatste tijd wat aan het testen met mijn laptop en rechtstreekse verbinding naar mijn saab via zo'n OBD/USB interface. De volgende stap is om de webcam mee te nemen en tegelijkertijd wat op te nemen, ik weet dat de kwaliteit niet direct iets is om over naar huis te schrijven, maar het gaat uiteindelijk om de verkrijgen waarden en niet om de landschap natuurlijk.

Wel moet ik een stappie terug doen, ben onlangs gevolgd door een VROS auto, terwijl ik in een 60 zone over de 130km ging(inhalen). Gelukkig had ik ze snel in de gaten en kon het schade beperken tot rijbewijshoudende waarden nl. "slechts" 39 km/u na correctie. Dus gedurend 1 jaar geen zware overtredingen meer of mijn baan loopt ook gevaar.

Anyway...ik ben altijd in voor een test of 2, dus hoor ik graag wat je van plan bent? Of anders gewoon een keer afspreken met de juiste apparatuur.

Groetjes David

renepruisscher
Geregistreerd lid

Bericht door renepruisscher » wo 18 okt, 2006 9:58

het kan wel wij hebben het laatst gedaan bij een m6 1 op de bestuurder (ik) 1 op het dashboard en 1 op de weg zijn nun bezig om alles samen te voegen af en toe zie je het wel iets trillen maar als je 200+ rijdt trilt er weinig meer dan vlieg je meer over de weg :P

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » wo 18 okt, 2006 16:00

Heb er ooit een paar gemaakt toen ik me verveelde. Gewoon digitaal fototoestel op filmen gezet en op het stuur getaped:

http://video.google.com/videoplay?docid ... &q=2.2+TiD

Je ziet wel niets van de weg natuurlijk...

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 18 okt, 2006 22:57

Jochen schreef:Heb er ooit een paar gemaakt toen ik me verveelde. Gewoon digitaal fototoestel op filmen gezet en op het stuur getaped:

Je ziet wel niets van de weg natuurlijk...
he wat leuk, je rijdt een vrachtwagen zo te horen! :P

;)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 18 okt, 2006 23:09

wel een hele snelle vrachtwagen, ik weet niet precies wanneer hij van zijn plek gaat, maar volgens mij zit hij onder de 10 sec op de 100... rond de 9 sec leek het...! :shock:

davidjoost

Plaats reactie