stage 3+....en nu genieten!!!
-
a3426rage
- Geregistreerd lid
Re: stage 3+....en nu genieten!!!
Ik zag in het goddelijk creme lederen interieur een automaat, dus dat zal wel koppel bij hoge toeren worden om die bak te sparen.
-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
Max en Vincent kennen de auto door en door: daar zal vast en zeker rekening mee gehouden worden...
en wat het bochtenwerk betreft.....ik moet hier zeer zorgvuldig mee omgaan...dank voor de tips!
en wat het bochtenwerk betreft.....ik moet hier zeer zorgvuldig mee omgaan...dank voor de tips!
-
keesvanputten
- Geregistreerd lid
Het standaardonderstel en -remmerij van een 9-3 turbo zijn eigenlijk maar net aan. Bij een cabrio is het vanwege het toegenomen gewicht en de verminderde stijfheid van de carrosserie nog minder. Ik neem aan dat je geen stage 3 hebt om er alleen over te praten op feesten en partijen
Snel aanpassen dus, die remmen en dat onderstel. Grotere schijven, verbeterde blokken, andere (verlagings)veren en dempers maken echt een wereld van verschil. Geldt ook voor een stuurbrace. Kost maar een paar tientjes, maar veel strakkere besturing. Dempers, schijven en veren worden soms ook tweedehands aangeboden. Mits in goede staat kun je wellicht ergens een goede slag slaan. Kun je daarna vol gas door de klaverbladen van de snelweg 
-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
eea staat op mijn lijst...gaat goed komen, Kees,.....ik houd je op de hoogte 
-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
Beste Mensen,
wat is het toch leuk om een stage 3+ te hebben en enthousiast te praten over het vermogen en het koppel op feesten en partijen
Maar nog belangrijker: de Saab heeft nog nooit zo heerlijk gereden (ook onder de 100) en gepresteerd!! Geweldig! De 350 PK en 450 NM doen precies, waarop ik hoopte,
al moest ik er wel weer even mee leren omgaan. Ik kreeg de auto niet eerder mee, dan dat EVO en Max Mink 100% tevreden waren: daarom kreeg mijn auto los van de grotere turbo en de injectoren ook een nieuwe thermostaat, nieuwe bougies en een grotere brandstofpomp. Hierna 'mocht' ik 'm halen en waren zij zichtbaar trots op het behaalde resultaat.
Nu zijn de remmerij en het onderstel aan de beurt, maar voorlopig spreek ik het koppel en het vermogen op rechte stukken aan en ben ik extra alert bij het bochtenwerk.
Ik heb aan Max gevraagd om wat foto's te maken, maar heb geen flauw idee, hoe ik deze kan plaatsen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Met blije Saab-groet,
Wim.
wat is het toch leuk om een stage 3+ te hebben en enthousiast te praten over het vermogen en het koppel op feesten en partijen
Maar nog belangrijker: de Saab heeft nog nooit zo heerlijk gereden (ook onder de 100) en gepresteerd!! Geweldig! De 350 PK en 450 NM doen precies, waarop ik hoopte,
al moest ik er wel weer even mee leren omgaan. Ik kreeg de auto niet eerder mee, dan dat EVO en Max Mink 100% tevreden waren: daarom kreeg mijn auto los van de grotere turbo en de injectoren ook een nieuwe thermostaat, nieuwe bougies en een grotere brandstofpomp. Hierna 'mocht' ik 'm halen en waren zij zichtbaar trots op het behaalde resultaat.
Nu zijn de remmerij en het onderstel aan de beurt, maar voorlopig spreek ik het koppel en het vermogen op rechte stukken aan en ben ik extra alert bij het bochtenwerk.
Ik heb aan Max gevraagd om wat foto's te maken, maar heb geen flauw idee, hoe ik deze kan plaatsen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Met blije Saab-groet,
Wim.
-
Robert67
- Donateur

Ik was bij Mink toen ze er mee bezig waren, ik kan beamen dat ze er samen druk mee bezig waren, proefritjes deden en toen steeds keer op keer optimaliseerden totdat ze het beiden 100% vonden. Mooie en nu ook hele snelle CAAB Wim.
-
gertram
- Donateur (3x)

Handleiding voor het plaatsen van foto's: viewtopic.php?f=19&t=3955
-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
dank je, Robert ben er inderdaad heel erg blij mee.... 
-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
Beste Gertram, dank, aan het worstelen, maar helaas... lukt niet...
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Hoi Wim,
Hier je foto's:
De nieuwe walbro passend gemaakt in de orginelen behuizing. Ipv rubber slangen zijn er harde kunstofleiding gebruikt. Rubber slangen schieten nog wel eens van de pomp af..

De Td04 19T met 11 blads billet wiel & extended tip. 9-blads uitlaat wiel en 7# uitlaathuis.

Wastegate inc veren, je gebruikt nu de 1,3 bar veer.

De oude bruinen injectoren en de nieuwe jongens inc hun verloop stekkers.

En nog een close up van de injectoren.

Hier je foto's:
De nieuwe walbro passend gemaakt in de orginelen behuizing. Ipv rubber slangen zijn er harde kunstofleiding gebruikt. Rubber slangen schieten nog wel eens van de pomp af..

De Td04 19T met 11 blads billet wiel & extended tip. 9-blads uitlaat wiel en 7# uitlaathuis.

Wastegate inc veren, je gebruikt nu de 1,3 bar veer.

De oude bruinen injectoren en de nieuwe jongens inc hun verloop stekkers.

En nog een close up van de injectoren.

-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
Dank je, Max en Vincent...mooi spul! Echt heel erg blij mee!!