versnellingsbak

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

versnellingsbak

Bericht door bram » do 02 nov, 2006 14:50

Beste Tuners,

Ik weet niet of ik dit onderwerp hier moet plaatsen maar aangezien de 9000 lichtelijk getuned is, dus vandaar.

Als ik de auto s'ochtends start, koude nacht geweest Of de auto voor enkele uren niet heb gebruikt, en hij staat in zijn vrij. Beweegt hij altijd iets naar voren, ook na het intrappen van het koppelingspedaal en weer op laten komen zonder hem in de versnelling te zetten kruipt hij iets naar voren. De kracht van het naar voor rijden is zo weinig dat hij weer naar achter rijdt. Het is echt maar 2cm maar toch.

ik vind het een beetje raar omdat de auto niet gekoppelt is lijkt mij. Er zit een nieuwe hoofd koppelingscilinder in en werkt nog niet naar behoren. Kan het hieraan liggen of is er nog een andere mogelijkheid?

gtr,
Bram

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: versnellingsbak

Bericht door SpeekTuning » do 02 nov, 2006 16:00

bram schreef:Beste Tuners,

Ik weet niet of ik dit onderwerp hier moet plaatsen maar aangezien de 9000 lichtelijk getuned is, dus vandaar.

Als ik de auto s'ochtends start, koude nacht geweest Of de auto voor enkele uren niet heb gebruikt, en hij staat in zijn vrij. Beweegt hij altijd iets naar voren, ook na het intrappen van het koppelingspedaal en weer op laten komen zonder hem in de versnelling te zetten kruipt hij iets naar voren. De kracht van het naar voor rijden is zo weinig dat hij weer naar achter rijdt. Het is echt maar 2cm maar toch.

ik vind het een beetje raar omdat de auto niet gekoppelt is lijkt mij. Er zit een nieuwe hoofd koppelingscilinder in en werkt nog niet naar behoren. Kan het hieraan liggen of is er nog een andere mogelijkheid?

gtr,
Bram
sta je dan toevallig op een helling? :roll:

Misschien is de koppeling nog niet goed ontlucht waardoor de koppeling heel iets aangrijpt?

Sander

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 02 nov, 2006 16:18

hahaha, nee sta niet op een helling.
Je kunt wel eens gelijk hebben dat de koppeling niet goed ontlucht is. Heb nog al wat problemen ermee.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » do 02 nov, 2006 16:24

bram schreef:hahaha, nee sta niet op een helling.
Je kunt wel eens gelijk hebben dat de koppeling niet goed ontlucht is. Heb nog al wat problemen ermee.
Kom maar een keertje langs......ontluchten we deze samen wel een keer.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 02 nov, 2006 16:25

damn wat ben jij snel met antwoorden...... zeker +300 pk of niet?? :lol:

k kom graag weer een keertje langs. Want je moet nog steeds een proefrit maken. :twisted:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 02 nov, 2006 17:21

Als-ie in zijn vrij staat, heeft het nietzoveel met het wel of niet ontluchten van je koppeling te maken, toch? Zou het misschien kunnen komen dat de vrijloop in je bak door de koude olie niet helemaal lekker werkt?

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 02 nov, 2006 17:29

Wat houdt dat precies in Waxle??

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » do 02 nov, 2006 17:32

waxle schreef:Als-ie in zijn vrij staat
Sander beetje te snel gelezen.........

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 02 nov, 2006 17:32

idd. koppeling heeft geen invloed. Ik ga mee in de koude olie theorie van Waxle. Misschien te dikke olie? Al eens vervangen?

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 02 nov, 2006 17:48

De koppelingsvloeistof is vervangen bij het nieuw plaatsen van de hoofdkoppelings cilinder. Alle remmen daarna ontlucht, dus daaraan kan het niet liggen.

Heb het wel bij een Volvo garage gedaan, dus misschien dat hij het daarom niet zo lekker vind... dat kan natuurlijk. :lol:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 02 nov, 2006 18:33

Ik zou es nieuwe bakolie doen. Kan nooit kwaad en wie weet is het euvel direct opgelost. Voor de Classic 900 wordt Honda MTF-II geadviseerd door veel 'ervarings-deskundigen' alhier. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt een wondermiddel te zijn.

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » do 02 nov, 2006 19:06

Olie dikt in na een aantal jaren...

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 03 nov, 2006 2:24

waxle schreef:Ik zou es nieuwe bakolie doen. Kan nooit kwaad en wie weet is het euvel direct opgelost. Voor de Classic 900 wordt Honda MTF-II geadviseerd door veel 'ervarings-deskundigen' alhier. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt een wondermiddel te zijn.
Ik kan niet anders zeggen. En het is alleen maar beter geworden. Wordt ie echt blij van.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » vr 03 nov, 2006 9:31

nieuwe olie vinden ze altijd lekker... mmm

Plaats reactie