Hoe populair is tuning?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.

Ben je in de toekomst van plan je Saab te tunen?

Ja
41
84%
Misschien, motiveer je twijfels.
7
14%
Nee, zeker niet
1
2%

Totaal aantal stemmen: 49

bram
Geregistreerd lid

Re: Hoe populair is tuning?

Bericht door bram » do 06 nov, 2003 20:50

dat is een aardig vooruit gang John. Om wat voor een carbio gaat het?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 06 nov, 2003 21:07

Nou John ik zie de komende APK keuring van je 9000 Cabrio al weer vol verwachting tegemoet. Bij twijfel proefrit. Volgens mij ga ik heel hard twijfelen bij Jouw cabrio. :D :D :P :P

erwin
Geregistreerd lid

Bericht door erwin » do 06 nov, 2003 22:47

Ik heb sinds kort een 9-3se lpt uit 1998. Ik rijd er alleen zakelijk mee en veelal kleine stukjes. Maar het idee van 225 pk ( maptun ) spreekt me erg aan. Het is net als sommige porsche rijders , je vraagt je af wat ze met 120 op de rechterbaan doen , maar ja ze weten dat ze het snot voor je ogen rijden. Zón gevoel van don't try me.

Ik ben prive een audi quattro gewend. Leuk bij nat wegdek . Vermogen is circa 200 pk bij 1615 kilo. Op zich niet spectaculair. Als het nat is staan veel stumpers echter nog te spinnen als ik de bocht indraai.
Ik merk bij de saab dat dat ie ook van glijden houdt.

IK ga voor een tuning bij map tun. Nog even sparen en dan gaan.

Groet , erwin.

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » vr 07 nov, 2003 10:36

Mijn 9-3 cabrio is recentelijk samen met de 9-5 van Marc getuned met een stage 1 van Maptun. Dat bevalt werkelijk uitstekend. :lol:
Inmiddels heb ik voor Maptun een degelijke en actieve importeur geregeld die de zaakjes in nederland professioneel gaat aanpakken, inclusief de mogelijkheden tot garantie !! Kijk...da's mooi!!
Voor de nieuwsgierigen : Tholen BV te Bergen op Zoom is de nieuwe importeur. Hij zal per januari 2004 ook diverse dealers in het land gaan aanstellen. Allen saab of ex-saab dealers.

Mijn bemoeienissen resulteren er in dat er in mijn cabrio stage 4 komt :twisted: Dit betekend ruim 270 pk en teveel Nm :wink:

Als alles er op zit ( sportkoppeling, 3" uitlaat, sportkat, grotere turbo etc..) zal ik jullie over mijn bevindingen berichten :P

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 07 nov, 2003 12:08

Dat is nog eens toevallig,

Ik heb mijn Saab daar 4 weken geleden gekocht. Van de eerste eigenaar die hem daar nieuw heeft gekocht en ook altijd in onderhoud is geweest.
Ik was al geinteresseerd in maptun alleen ontbrak het mij aan feedback en een kopje koffie. Ik ga gelijk een afspraak maken.

Gr,
Peter

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » vr 07 nov, 2003 13:18

Ik heb er al een turbodruk meter op gezet :D .
ik moet de APC nog plaatsten that's it

ik ben daarna nog wel van plan de primaire overbrenging te veranderen, 3200rpm bij 120Km vind ik toch iets te veel.

Greetz,

René
900 LPT '93[/b]

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 07 nov, 2003 13:24

lars schreef:, 3200rpm bij 120Km vind ik toch iets te veel.
Niet als je motor gebalanceerd is en de begrenzer naar 7.000 is opgeschoven :twisted:

Plaats reactie