injectoren
-
bram
- Geregistreerd lid
injectoren
Ik ben op zoek naar grotere injectoren.
Mijn brandstofpomp zoemt steeds harder. Heb al een Walbro 2551 bestelt. Maar nu nog op zoek naar grotere injectoren. WElke kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Op Saabscene las ik iets van de groene van Volvo? Weet iemand daarover meer?
PS: Wat is het profijt van grotere injectoren? meer brandstof > meer vermogen > meer koeling? Nu weet ik dat bij een STage 3 de originele injectoren ook nog voldoen.
GA ik de motor niet verzuipen als ik er nu al grotere inzet??
Gtr,
Bram
Mijn brandstofpomp zoemt steeds harder. Heb al een Walbro 2551 bestelt. Maar nu nog op zoek naar grotere injectoren. WElke kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Op Saabscene las ik iets van de groene van Volvo? Weet iemand daarover meer?
PS: Wat is het profijt van grotere injectoren? meer brandstof > meer vermogen > meer koeling? Nu weet ik dat bij een STage 3 de originele injectoren ook nog voldoen.
GA ik de motor niet verzuipen als ik er nu al grotere inzet??
Gtr,
Bram
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: injectoren
Ja. Tijdens de gegeven inspuitduur wordt er met de groene Bosch 968 injectoren meer brandstof geleverd. Via de Lambdasensor zal het mengsel iets armer afgeregeld kunnen worden, maar als je de aanpassingsbandbreedte overschrijdt krijg je last van 'borewash'. De grote hoeveelheid brandstof in de cilinders wast als het ware de olie weg met als gevolg motorschade.bram schreef:Ga ik de motor niet verzuipen als ik er nu al grotere inzet?
Na montage van grotere injectoren moet je software gebruiken die aangepast is op de injectoren.
-
bram
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
dit is inderdaad maar een aantal %'enMaarten schreef: Via de Lambdasensor zal het mengsel iets armer afgeregeld kunnen worden
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Deze geven nog maar 465cc. Ik zou in jouw geval dan toch echt voor de 620cc van bijvoorbeeld Siemens gaan. Daarmee kun je in ieder een stukje verder qua vermogen en de software moet toch sowieso worden aangepast.bram schreef: Op Saabscene las ik iets van de groene van Volvo?
-
bram
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
bram
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid