Onderblok B202i/B202S

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
brinky
Donateur
Donateur

Onderblok B202i/B202S

Bericht door brinky » wo 18 okt, 2006 22:22

Voor een toekomstig projectje zou ik graag weten of het onderblok van een B202i te gebruiken is voor een B202S. Is het blok hetzelfde? Welke internals verschillen?

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » do 19 okt, 2006 13:02

Compressieverhouding is anders. Dit wordt veroorzaakt door de hoogte van de zuigers. Het s blok heeft een aansluiting voor de turbo retour.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 19 okt, 2006 13:08

Maar als ik andere zuigers monteer, een gaatje boor voor de olieretourleiding... ben ik er dan? Nieuwe lagers + krukas, dijfstang lag al in de planning.

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » do 19 okt, 2006 16:42

Dat durf ik je niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat het niet echt handig is om zomaar gebruikte zuigers over te zetten van het ene in het andere blok. De cilinders slijten ovaal uit en de ovaliteit is van beide blokken niet gelijk.

Ik zou in dat geval het blok laten boren, honen en nieuwe zuigers en zuigerveren laten monteren. Of anders voor het S blok gaan als je het goedkoop wilt houden.

robert wiering
Geregistreerd lid

re. onmderblok B202 i of B202s

Bericht door robert wiering » zo 10 dec, 2006 0:09

geen probleem, elferink doet dat ook : van een B202 i dat dopje eruit tikken, turbozuigers erin en klaar!

succes

rob wiering

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 10 dec, 2006 4:30

Dank je, Robert. Kindly appreciated.

Inmiddels zijn de plannen alweer iets gewijzigd en zal geen b202i gaan gebruiken, maar wellicht komt deze kennis een volgend project van pas.

Plaats reactie