Samco+Turbo temperatuur

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » zo 17 dec, 2006 23:04

dasdaas schreef:Ahum... Very impressive.... Nice!

Wat heeft het allemaal ongeveer gekost als ik vragen mag (maw wat ben ik kwijt als ik het ook wil... 8) )
Los van het feit of het echt helpt en nuttig is, want dat blijft toch altijd een discussie, vind ik het erg stoer staan. Alleen daarom al krijg je van mij +2pk... :wink:

daan
Thanks :D Daan, Even voor t gemak en mijn goede gevoel het leergeld van m,n slechte siliconen uitstapje daargelaten, heeft deze gein me een e200 samco+buizen en e180 voor de i.c gekost dus zege e400 icl klemmen. Meer als ik had verwacht maar samco bleek essensieel en daardoor zijn de slangen duurder als de i,c naderhand zeg ik had ik hier en daar de verbindingen anders kunnen leggen en nog een e50 kunnen besparen.

Als je met 55mm buis+ evt samco zou gaan werken en dan voor 2e hands ic gaat denk ik dat je voor een e200 ook klaar kan zijn.

En wat de toename in vermogen betreft voor een T8 is het echt een (letterlijke) opluchting voor t wagentje. Waar ze voorheen soms naar adem leek te snakken en moeilijk op druk kwam is er nu plenty voorhanden. Ik zie het dan ook andersom warom zou je met veel pijn en moeite 195pk met een slecht koelende i.c proberen te halen als je er dan maar sporadisch (goed turboweer) van kan genieten.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 18 dec, 2006 1:27

Helemaal duidelijk! Thx voor de info qua materiaal, maten en prijzen. Deze mod staat ook nog op mijn todo lijstje. Hou ons op de hoogte ivm verdere ervaringen.

Oh ja, waar heb jij de buizen en samco tussenstukken gevonden (en gekocht) ?

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » ma 18 dec, 2006 13:14

Vyv schreef:Helemaal duidelijk! Thx voor de info qua materiaal, maten en prijzen. Deze mod staat ook nog op mijn todo lijstje. Hou ons op de hoogte ivm verdere ervaringen.

Hi Vyv, ik heb de buizen en samco koppelstukken bij autostyle besteld kwam er via een metertje wat ik kocht achter dat ze samco importeur zijn. op http://www.autostyle.nl kan je diverse automatriaalen zaken vinden met een autostyle webshop kan je de gewenste onderdelen zo aanvinken.

In het kader van op de hoogte houden :shock: het bewijs dat de i.c. een hele verbetering is word voral door de apc geleverd deze heeft het wat te gemakkelijk op het moment waardoor de rise rate en piekdruk wat te heftig worden 1.4bar ipv de 1.1bar van voorheen.
Nu vroeg ik me af heb je toevallig de globale waardes van jou P en F pot? Dan heb ik een globaal start punt want van die 1.4 bar op t moment krijg ik de kriebels.

Groeten Jelmer

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » ma 18 dec, 2006 13:39

Vyv schreef:Helemaal duidelijk! Thx voor de info qua materiaal, maten en prijzen. Deze mod staat ook nog op mijn todo lijstje. Hou ons op de hoogte ivm verdere ervaringen.

Viv, Ik heb hier ook nog een adres voor hoor!

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 18 dec, 2006 14:39

De ultieme Red Arrow-mod? Doet ie van jou ook groepskorting Ed???? :D Alleen voor mensen met een ra dan he! :twisted:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 18 dec, 2006 15:04

Ziet er mooi uit zeg!!! :twisted:

Doet het ook nog wat met geluid, wat dieper, of merk je geen verschil?

Ik zie trouwens om een klein zijpaadje te betreden dat jouw BOV ook gemonteerd zit op een buis. Heb je dit zo op maat laten maken, of is dit ergens kant en klaar te koop? Moet ik nog hebben namelijk ;)

Veel plezier met je Mod!! :D

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » ma 18 dec, 2006 15:16

taaffert schreef:Ziet er mooi uit zeg!!! :twisted:

Ik zie trouwens om een klein zijpaadje te betreden dat jouw BOV ook gemonteerd zit op een buis. Heb je dit zo op maat laten maken, of is dit ergens kant en klaar te koop? Moet ik nog hebben namelijk ;)

Qua geluid doet het niks.
Het zijpaadje, het t stuk is gewoon te koop

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 18 dec, 2006 15:18

echt een schitterende auto die je daar hebt.
Samco slangen zijn wel heel erg duur. Ik zit er ook aan te denken, alleen de prijs schrikt mij nog steeds af. :roll:

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » ma 18 dec, 2006 17:43

taaffert schreef:Ziet er mooi uit zeg!!! :twisted:

@ taaffert zoals Ed al zegt verandert er niks aan het geluid, nu heb ik wel t idee dat ze iets monotomer is gaan pruttelen en mis id -0.1 bar vacuum stationair.

T stuk heb ik gewoon zo besteld bij autostyle voor de 65mm editie is het art nr DK BOV 65, maareh warom niet zo,n mooie aftakking op de elleboog speek verkoopt zo ook via n ruil systeem inmiddels

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 18 dec, 2006 18:02

93-SS-ARC schreef:@ taaffert zoals Ed al zegt verandert er niks aan het geluid, nu heb ik wel t idee dat ze iets monotomer is gaan pruttelen en mis id -0.1 bar vacuum stationair.

T stuk heb ik gewoon zo besteld bij autostyle voor de 65mm editie is het art nr DK BOV 65, maareh warom niet zo,n mooie aftakking op de elleboog speek verkoopt zo ook via n ruil systeem inmiddels
Nah, ik bekijk verschillende opties, dit is de luie oplossing zeg maar ;)

Ben trouwens wel eens benieuwd naar wat meer foto's van je Red Arrow 123, vraag anders eens een foto-album aan!

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » ma 18 dec, 2006 18:24

:lol: om eerlijk te zijn was ik er nog niet aan toe gekomen met al het geknutsel maar ik zal eens een aanvraag voor een album doen en eens de tijd nemen een paar mooie fotos te maken.

Als je toch voor de supersimpel Bov optie gaat dan heb je eigenlijk alleen zo,n T-stuk een recht samco koppelstuk van 63mm en een 5cm stukje 22mm slang tbv verbinding bov->T-stuk nodig. Als je dan de huidige verlopen 51->63mm omwisseld kan je het T-stuk tussen de lucht invoer zijde v/d i.c en de lucht aanvoer buis zetten.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 18 dec, 2006 19:16

Begin maar vast met die foto's want het album is er. 8)

Ik lees al even mee met dit topic want dit is natuurlijk een een perfect upgrade voor mijn S'je. Zeker omdat een orginele intercooler niet gaat passen in mijn auto omdat daar de standverwarming zit ingebouwd.

groeten,

Hannes

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » ma 18 dec, 2006 19:53

Hannes schreef:Begin maar vast met die foto's want het album is er. 8)

Ik lees al even mee met dit topic want dit is natuurlijk een een perfect upgrade voor mijn S'je. Zeker omdat een orginele intercooler niet gaat passen in mijn auto omdat daar de standverwarming zit ingebouwd.

groeten,

Hannes
:roll: wow... :P word er bijna verlegen van zoveel aandacht, bedankt voor t album nu de vulling nog idd.

Plaats reactie