Het grote nIoff topic
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Die punten heb ik al uitvoerig schoongemaakt en heeft bij mij geen resultaat opgeleverd helaas. Denk dat verleggen of ander draad eerder de oplossing is.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Het grote nIoff topic
Aarding spreekt voor zich, maar is ook weer geen rocket science... stuk voor stuk opzoeken en even schoonmaken.
Ik geloof niet zo in dat motorruimte temp verhaal. Als je dat wilt testen: kartonnetje voor (of achter) je rooster en maar rijden. Dan moet je het ook in lagere temps kunnen triggeren.
in de manier waarop de ioff zich gedraagt zou een gedeelte vd oplossing kunnen zitten. Kwestie van loggen of goed blijven kijken.
Los van de de opwarmfase vd motor (neg Ioff voor opwarmen kat, pos Ioff voor opwarmen rest vd motor) is er een tabel in trionic wat je Ioff moet zijn tov van andere parameters. Kortom: lage temp, trage verbranding, dus meer vooronsteking nodig, pos Ioff en anderom. ontvangt de ECU een signaal van je DI dat op pingel of aankomende pingel lijkt, dan kan ie wat van je Ioff af halen. Dit kan er dan weer voor zorgen dat je knock limiter in werking treed en je vermogen beperkt.
Maw als je Ioff zo sterk negatief wordt dat je vermogen door je knock limiter beperkt wordt, en je denkt dat dit niet zo zou moeten zijn(...), zou je het kunnen zoeken in de bedrading van DI naar ECU (of zoals "tuners" ook wel eens doen, gewoon de knock gevoelligheid omlaag schalen...).
Complete verhaal is wat uitgebreider maar wordt een beetje veel om op te typen...
Ik geloof niet zo in dat motorruimte temp verhaal. Als je dat wilt testen: kartonnetje voor (of achter) je rooster en maar rijden. Dan moet je het ook in lagere temps kunnen triggeren.
in de manier waarop de ioff zich gedraagt zou een gedeelte vd oplossing kunnen zitten. Kwestie van loggen of goed blijven kijken.
Los van de de opwarmfase vd motor (neg Ioff voor opwarmen kat, pos Ioff voor opwarmen rest vd motor) is er een tabel in trionic wat je Ioff moet zijn tov van andere parameters. Kortom: lage temp, trage verbranding, dus meer vooronsteking nodig, pos Ioff en anderom. ontvangt de ECU een signaal van je DI dat op pingel of aankomende pingel lijkt, dan kan ie wat van je Ioff af halen. Dit kan er dan weer voor zorgen dat je knock limiter in werking treed en je vermogen beperkt.
Maw als je Ioff zo sterk negatief wordt dat je vermogen door je knock limiter beperkt wordt, en je denkt dat dit niet zo zou moeten zijn(...), zou je het kunnen zoeken in de bedrading van DI naar ECU (of zoals "tuners" ook wel eens doen, gewoon de knock gevoelligheid omlaag schalen...).
Complete verhaal is wat uitgebreider maar wordt een beetje veel om op te typen...
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
@evo: waarom zeg je dat je niet in het warmteverhaal gelooft terwijl je wel zegt dat als de knocklimiters ingrijpen en je ioff negatief maken je wel naar je bekabeling kunt kijken? Dat erkent toch juist wel op een link tussen beiden? Juist electronische verbindingen (met name slechte) kunnen heel gevoelig zijn voor temperatuur.
Maar om het anders te benaderen, wat zou anders kunnen leiden tot dergelijk terugdringen van vermogen zonder dat er een foutmelding ontstaat?
En aarding is inderaad relatief makkelijk op deze punten (schoonmaken is prima te doen), maar de plekken in de kabelboom die met de aarde te maken hebben zitten veel dieper. Je moet er wel je kabelboom voor durven open trekken. Maar als ik zie wat mensen allemaal aan onderdelen hebben vervangen zonder enig effect op dit probleem dan moet het toch ergens anders zitten.....ik ben daarom blij met de constatering van Dion dat de kabelboom wel verdacht lijkt te zijn. Maar weet het liever specifieker, want als die kabelboom nieuw hetzelfde euvel heeft dan schiet je er in the long run ook niets mee op.
Je mag bij mij meerijden (graag) en zien wat er gebeurt. Bij hoogst gebruikelijke temperaturen van 20-25 graden buitentemperatuur en een redelijk regulier 11 graden hogere inlaat temperatuur verdwijnt mijn power als sneeuw voor de zon. Daar hoef ik m alleen maar even voor warm te parkeren en dan is het een andere (geen leukere) auto geworden. Zelfs gevaarlijk traag. En de verhalen die ik lees vertellen allemaal hetzelfde, het effect treedt steeds vaker en bij steeds lagere temperaturen op. Dus eerst heb je problemen in de vakantie bij 35 graden (wat deels normale regeling kan zijn) en dan merk je na de zomervakantie dat ie het bij 30 graden of bij 25 graden ook doet.
En ik ben er van overtuigd dat dat gevallen zijn waarin de software gewoon nog prima zou moeten functioneren. Sterker, dat doet ie bij een heleboel autos wel. Maar helaas bij de mijne niet ;-(. En de marges oprekken kan altijd nog, nu lijkt er toch een "hardwarefout" te zijn die eerst opgelost moet en kan worden.
Maar om het anders te benaderen, wat zou anders kunnen leiden tot dergelijk terugdringen van vermogen zonder dat er een foutmelding ontstaat?
En aarding is inderaad relatief makkelijk op deze punten (schoonmaken is prima te doen), maar de plekken in de kabelboom die met de aarde te maken hebben zitten veel dieper. Je moet er wel je kabelboom voor durven open trekken. Maar als ik zie wat mensen allemaal aan onderdelen hebben vervangen zonder enig effect op dit probleem dan moet het toch ergens anders zitten.....ik ben daarom blij met de constatering van Dion dat de kabelboom wel verdacht lijkt te zijn. Maar weet het liever specifieker, want als die kabelboom nieuw hetzelfde euvel heeft dan schiet je er in the long run ook niets mee op.
Je mag bij mij meerijden (graag) en zien wat er gebeurt. Bij hoogst gebruikelijke temperaturen van 20-25 graden buitentemperatuur en een redelijk regulier 11 graden hogere inlaat temperatuur verdwijnt mijn power als sneeuw voor de zon. Daar hoef ik m alleen maar even voor warm te parkeren en dan is het een andere (geen leukere) auto geworden. Zelfs gevaarlijk traag. En de verhalen die ik lees vertellen allemaal hetzelfde, het effect treedt steeds vaker en bij steeds lagere temperaturen op. Dus eerst heb je problemen in de vakantie bij 35 graden (wat deels normale regeling kan zijn) en dan merk je na de zomervakantie dat ie het bij 30 graden of bij 25 graden ook doet.
En ik ben er van overtuigd dat dat gevallen zijn waarin de software gewoon nog prima zou moeten functioneren. Sterker, dat doet ie bij een heleboel autos wel. Maar helaas bij de mijne niet ;-(. En de marges oprekken kan altijd nog, nu lijkt er toch een "hardwarefout" te zijn die eerst opgelost moet en kan worden.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Het grote nIoff topic
Ik snap niet wat je bedoeld. Waar schrijf ik dat? Maar als ik het moet "interpreteren": Ik geloof niet zo dat de warmte onder de motorkap de boosdoener is van de extreme, lager dan -100, Ioff waardes. En ja het is volledig verklaarbaar dat Ioff waardes van onder de -100 ervoor zorgen dat je knock limiter de heersende limiter wordt (en je in vermogen beperkt wordt).
Legio zaken... als het de knock limiter is die er gevoeld wordt (laten we die aanname dan maar maken) dan oa de zaken die ik hier noemde: viewtopic.php?f=22&t=180074#p1943666 en wat ik hierboven schreef.
Als je dat gelooft leg je op de risico trajecten toch een nieuw kabeltje? Als we uit gaan van overmatige knock detectie is dat te overzien. Overigens zou je ook met een scope in de weer kunnen gaan, en deze bij de bedrading op de ECU erbij prikken. Wellicht zie je dan al wat zonder de trial en error met nieuwe kabels.Tubbe schreef: ↑wo 25 mei, 2022 15:25En aarding is inderaad relatief makkelijk op deze punten (schoonmaken is prima te doen), maar de plekken in de kabelboom die met de aarde te maken hebben zitten veel dieper. Je moet er wel je kabelboom voor durven open trekken. Maar als ik zie wat mensen allemaal aan onderdelen hebben vervangen zonder enig effect op dit probleem dan moet het toch ergens anders zitten.....ik ben daarom blij met de constatering van Dion dat de kabelboom wel verdacht lijkt te zijn. Maar weet het liever specifieker, want als die kabelboom nieuw hetzelfde euvel heeft dan schiet je er in the long run ook niets mee op.
De software functioneerd wel hoor... mogelijk dat de software foute/ruizige signalen van sensoren krijgt, en deze vervolgens foutief interpreteerd. Dus helemaal mee eens, dat oprekken van marges moet je niet willen en raadt ik ook ten zeerste af (wat betreft knockdetectie... er zijn overigens wel "snelle" software versies in omloop waar dit omlaag geschroefd is ).Tubbe schreef: ↑wo 25 mei, 2022 15:25En ik ben er van overtuigd dat dat gevallen zijn waarin de software gewoon nog prima zou moeten functioneren. Sterker, dat doet ie bij een heleboel autos wel. Maar helaas bij de mijne niet ;-(. En de marges oprekken kan altijd nog, nu lijkt er toch een "hardwarefout" te zijn die eerst opgelost moet en kan worden.
Meerijden? Je weet me te vinden
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Het grote nIoff topic
Even hardop nadenken:
- Heeft de oude kabel alleen hier of daar een andere connector als de nieuwe?
- Is de nieuwe kabel wel echt anders of is er sprake van een andere leverancier en dus slechts een ander bestelnummer? (bezuiniging inkoop)
- Koppeling naar TWICE/DICE/SID is niet anders. Ik heb weliswaar geen OpenSID oproepbaar met mijn pre-DE tune in een DE, maar dat is weet ik van een ander forum softwaregerelateerd en er werd aan een oplossing gewerkt. (nodig een checken of die er inmiddels is; NB: Commentaar hierop per PB om dit topic niet te vervuilen!)
- Aantal aders tellen aan de ECU-zijde op een oude en een nieuwe.
- Kun je een bekende werkende oude op een DE monteren?
- Nioff ook met ODB2 uit te lezen, lijkt mij. Heeft de variabele daar dezelfde aanduiding?
- Heeft de oude kabel alleen hier of daar een andere connector als de nieuwe?
- Is de nieuwe kabel wel echt anders of is er sprake van een andere leverancier en dus slechts een ander bestelnummer? (bezuiniging inkoop)
- Koppeling naar TWICE/DICE/SID is niet anders. Ik heb weliswaar geen OpenSID oproepbaar met mijn pre-DE tune in een DE, maar dat is weet ik van een ander forum softwaregerelateerd en er werd aan een oplossing gewerkt. (nodig een checken of die er inmiddels is; NB: Commentaar hierop per PB om dit topic niet te vervuilen!)
- Aantal aders tellen aan de ECU-zijde op een oude en een nieuwe.
- Kun je een bekende werkende oude op een DE monteren?
- Nioff ook met ODB2 uit te lezen, lijkt mij. Heeft de variabele daar dezelfde aanduiding?
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
@dion het zou dus gaan om deze kabelboom van JenD? Of heb jij de kabelboom van die 9-5DE vervangen voor een kabelboom pre-DE?
https://www.jendvandenbosch.nl/motorkab ... 65992.html
en wat een prijsverschil :
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... rd12765992
Voor de prijs van die bij JenD wil ik de gok wel wagen of dat de oplossing is als een soort van proefkonijn voor de rest met dezelfde problemen. Opvallend genoeg maakt JenD dus wel de opmerking dat het ideaal is voor de ombouw naar Biopower, dus er moet iets anders zijn aan de kabelboom, grote vraag is alleen wat er anders is.
En heeft iemand (Dion?) een inschatting van hoeveel werk het is? Is dit inclusief de bedrading naar de startmotor enzo? Want dan is een brug wel handig, maar als ik het zo zie lijkt het prima te doen van boven.
https://www.jendvandenbosch.nl/motorkab ... 65992.html
en wat een prijsverschil :
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... rd12765992
Voor de prijs van die bij JenD wil ik de gok wel wagen of dat de oplossing is als een soort van proefkonijn voor de rest met dezelfde problemen. Opvallend genoeg maakt JenD dus wel de opmerking dat het ideaal is voor de ombouw naar Biopower, dus er moet iets anders zijn aan de kabelboom, grote vraag is alleen wat er anders is.
En heeft iemand (Dion?) een inschatting van hoeveel werk het is? Is dit inclusief de bedrading naar de startmotor enzo? Want dan is een brug wel handig, maar als ik het zo zie lijkt het prima te doen van boven.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Dit kan niet zomaar, aangezien de kabelbomen fysiek anders zijn.
Opvallend verschil om mee te beginnen is dat er twee stekkers voor de chassis kabelboom tegen het schutbord zitten, waar vroegere 9-5's er één hebben. Verder is het EVAP systeem gewijzigd, en heeft o.a. die klep bij het luchtfilterhuis in de buurt een andere stekker gekregen. Ook de MAP/IAT sensoren op delivery en inlaatspruitstuk zijn door de jaren heen van flens en stekker veranderd (werking niet echt in grote mate, volgens mij). Exacte verschillen tussen pinbezettingen en/of wat er verder allemaal met de ECU praat zou terug te vinden moeten zijn in de schema's, die kun je bij saabwisonline vinden.Gele aero schreef: ↑wo 01 jun, 2022 11:18Voor de prijs van die bij JenD wil ik de gok wel wagen of dat de oplossing is als een soort van proefkonijn voor de rest met dezelfde problemen. Opvallend genoeg maakt JenD dus wel de opmerking dat het ideaal is voor de ombouw naar Biopower, dus er moet iets anders zijn aan de kabelboom, grote vraag is alleen wat er anders is.
Ja, de dunne draad naar de startmotor, dynamo en de stekker van de oliedruksensor zitten allemaal in de motorkabelboom. De dikke plus van de dynamo naar de startmotor naar de accu is los.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Mooie uiteenzetting van de verschillen! En als ik zo lees wat er aan stekkers zit, is dat prima te doen met de auto op assteunen ipv een brug (alhoewel een brug vele malen makkelijker is, maar altijd weer een mijl op zeven om naar Heining te rijden).
Enige dat ik nog niet snap is het gigantische prijsverschil tussen de winkels...
Enige dat ik nog niet snap is het gigantische prijsverschil tussen de winkels...
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Had ook al gezien dat het verschil bizar is in prijs. Ik denk dat ik de gok ga wagen voor 180 euro. en daarna eens voorzichtig de oude kabelboom langzaam ontleden. Ik ga er vanuit dat dat handig is omdat de nieuwe kabelboom (ws van dezelfde leverancier) mogelijk op termijn dezelfde kuren kan geven.
edit: voor die lage prijs is ie echter niet in voorraad. Ik zal ze morgen even bellen of deze wel leverbaar zijn.
edit: voor die lage prijs is ie echter niet in voorraad. Ik zal ze morgen even bellen of deze wel leverbaar zijn.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Had vanmiddag gezien dat ze geen voorraad hebben. Heb ze al een mail gestuurd of ze een seintje willen geven wanneer er weer voorraad is, zal morgen wel een reactie krijgen. En inderdaad; klachten zullen terugkomen, maar dan ben je wel al 200.000km verder! Dus de kosten vallen dan wel mee, afgezien van de vraag of de auto 200.000km later nog rijdt
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Mijn vorige heeft de 450k gehaald dus nu nog 175k erbij zou moeten kunnen
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Reken er maar vast niet op dat er nog voorraad bij komt (zeker voor die prijs), al hoop ik met je mee dat ik ongelijk heb. Dit zullen waarschijnlijk kabelbomen zijn geweest die op fabrieksnieuwe motoren zaten die tot een jaar of 5 geleden goed(koop) leverbaar waren.
Ik heb hier overigens zo'n complete (nieuwe) Dame Edna boom liggen voor een ander project. Mochten er specifieke dingen zijn die jullie in de boom willen zien kan ik wel wat isolatie afwikkelen en proberen foto's te maken van dingen.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote nIoff topic
Daar ben ik ook bang voor! Alternatief is saabpartners, die zit er qua prijs net tussenin en heeft hem op voorraad, maar wel al € 356,95 incl Btw. Best een duur gokje....Reken er maar vast niet op dat er nog voorraad bij komt (zeker voor die prijs), al hoop ik met je mee dat ik ongelijk heb. Dit zullen waarschijnlijk kabelbomen zijn geweest die op fabrieksnieuwe motoren zaten die tot een jaar of 5 geleden goed(koop) leverbaar waren.
Tja dat maakt het lastig, want niemand weet nog waar het precies misgaat bij hogere temperaturen in de kabelboom.Ik heb hier overigens zo'n complete (nieuwe) Dame Edna boom liggen voor een ander project. Mochten er specifieke dingen zijn die jullie in de boom willen zien kan ik wel wat isolatie afwikkelen en proberen foto's te maken van dingen.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Uitlenen is wellicht de betere optie. Tijdelijk mogen installeren, checken of de nieuwe geen problemen heeft en dan de oude systematisch onderzoeken omdat die wel faalde in bepaalde omstandigheden.
Crowdsourcing via het SAABforum
Crowdsourcing via het SAABforum
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote nIoff topic
Hoe lang zou ik die boom dan aan iemand beschikbaar moeten stellen?
Ik wil er eigenlijk in de komende paar maanden in gaan hakken voor het andere projectje. En ja, dat doe ik bewust in een nieuwe kabelboom.
Ik wil er eigenlijk in de komende paar maanden in gaan hakken voor het andere projectje. En ja, dat doe ik bewust in een nieuwe kabelboom.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS