3" JT brulpijp 900 Classic --> In beeld & geluid

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » di 23 jan, 2007 22:56

brinky schreef:@Cobra: heb je de uitvoering met 1 of 2 dempers besteld?
enkele demper.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 23 jan, 2007 22:57

cobra427 schreef:
brinky schreef:@Cobra: heb je de uitvoering met 1 of 2 dempers besteld?
enkele demper.
Dan had je misschien beter die met 2 dempers kunnen bestellen. Dat is een wat beschaafder geluid. Neemt niet weg dat de turbogrom van een systeem met 1 demper natuurlijk erg subliem is!

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » di 23 jan, 2007 23:02

taaffert schreef:
cobra427 schreef:Taaffert,

Na een paar weken met de "brulpijp": is het nog steeds vol te houden op de snelweg?

Mijn pijp is binnen bij Haaima, maar ik twijfel of ik het wel moet doen.
Nu rijd ik zonder kat en maakt hij een bescheiden brulletje. Wel zo netjes als je bij klanten voor komt rijden.

Als ik het doe, dan maakt Haaima een plat uiteinde en spuit hem zwart zodat het niet al te Sjonnie achtig gaat worden.

Laat maar even (eerlijk) weten.....
Hey Cobra,

Je moet het zeker doen. Het geluid wordt stationair gewoon wat dieper, meer niet. Echter de buren weten wel wanneer ik thuis kom en wanneer ik weg ga, maar dat hoorden ze voorheen ook al, toen had ik dezelfde setup als jou, zonder kat, originele (verrotte) uitlaat eronder, daar was ook niks meer bescheiden aan.
Heb jij ook een JT of heb je een Abott?
Op de snelweg is het zeker prima te doen en zou er zo mee naar Zuid-Frankrijk rijden, in een cabrio is dat alleen maar meer genieten. Bij 1800 toeren geeft ie een héél diepe brom, super wanneer je in z'n 4 door een tunneltje rijd (das dan netjes 50 he!). Pas wanneer de turbo vol oppakt gaat ie brullen, en niet zo'n beetje ook. Laatst wedstrijdje gedaan met een Fiesta ST (maatje van me) en die reed achter me, kon met de muziek aan mijn auto duidelijk horen 8) Kortom bij klanten gewoon netjes wegrijden en zodra je de hoek om bent heb jij weer lol.
Overigens mijn wagen is nu wel een neuslengte sneller dan een Fiesta ST (vanaf 30km/h versnellen, vanuit stilstand wint de ST altijd), maar in de bochten delf ik het onderspit :( Gaan we ook nog wat aan doen :twisted:

Je laat de uitlaat monteren? Das helemaal mooi, JT was wel een klus om dat netjes te krijgen. Maar zit nu ook allemaal strak.

Ik heb een enkele demper --> een aanrader
Klinkt allemaal wel okay. Je maakt me zelfs enthousiast.

Ik vind het uiteinde wel een beetje overdreven.....daar hou ik niet zo van.
Als Haaima dit zoveel mogelijk orgineel kan maken, dan ga ik er maar voor.

Het is een JT. Zou eerst voor de Abott gaan, maar 800 euro voor z"n RVS apparaat terwijl mijn orginele uitlaat nog 100% is vind ik wat overdreven.

Er komt nog wel een Abott waste gate op ipv de modificatie van Haaima.
Al met al moet er weer z"n 5 a 10pk bijkomen. (rond de 200pk)

Ga morgen maar een afspraak plannen.

ThX voor het over de streep trekken. :wink:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 23 jan, 2007 23:45

cobra427 schreef:Klinkt allemaal wel okay. Je maakt me zelfs enthousiast.

Ik vind het uiteinde wel een beetje overdreven.....daar hou ik niet zo van.
Als Haaima dit zoveel mogelijk orgineel kan maken, dan ga ik er maar voor.

Het is een JT. Zou eerst voor de Abott gaan, maar 800 euro voor z"n RVS apparaat terwijl mijn orginele uitlaat nog 100% is vind ik wat overdreven.

Er komt nog wel een Abott waste gate op ipv de modificatie van Haaima.
Al met al moet er weer z"n 5 a 10pk bijkomen. (rond de 200pk)

Ga morgen maar een afspraak plannen.

ThX voor het over de streep trekken. :wink:
:bluethumb:

Wijze keuze!
Maar eens een keer meeten met de JT-club :D

Plaats reactie