baypas valve?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
joachiem
Geregistreerd lid

baypas valve?

Bericht door joachiem » za 04 sep, 2004 13:19

wie weet of het membraam gesloten hoort teziten tijdens het stagionair lopen van de auto,als ik het pijpje dat in de buis van de baypas naar de turbo dicht houd loopt de wagen veel beter stagionair. :roll:

Tetteroo
Geregistreerd lid

Re: baypas valve?

Bericht door Tetteroo » za 25 sep, 2004 12:08

Het membraam hoort pas open te gaan als de turbo afblaast bij gas loslaten. Dat is mijn idee tenminste. Waarschijnlijk is je membraam niet goed meer. Vergelijk hem eens met en nieuwe. Er is nog iemand op deze site met hetzelfde probleem geloof ik.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » za 25 sep, 2004 21:10

De uitleg van Tetteroo is correct de by pass hoor stationair dicht te zijn!!
de originele Bosch klepjes staan erom bekent kapot te gaan,zijn gelukkig ook niet heel kostbaar!

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 25 sep, 2004 23:46

Ben het er niet helemaal mee eens.

Ik heb op mijn 9-3 een forge dumpvalve en die is bij stationair echt open. Als je licht gas geeft sluit hij.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » zo 26 sep, 2004 10:06

erik schreef:Ben het er niet helemaal mee eens.

Ik heb op mijn 9-3 een forge dumpvalve en die is bij stationair echt open. Als je licht gas geeft sluit hij.
Dat hoeft niet van dat type BOV hebben ze er twee een open en een gesloten en waarschijnlijk heb jij de gesloten uitvoering!!
En die heeft een dubbele klep.Waardoor het lijkt dat hij open staat!

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » ma 27 sep, 2004 18:35

heb inmiddels mijn probleem verholpen,heb nu een forge dumpvalve gemonteerd.werkt mooi en blaast mooi af.wel erg duur maar ja gaat niet meer stuk 8)

Plaats reactie