stage 1 9000

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 23 jan, 2007 19:45

Zelf heb ik de EBC greenstuff blokken en schijven van EBC. Ik was er eerst niet geheel over te spreken, totdat ik een avondje bij Sander Speek ben geweest. :lol:

Ik ben zelf niet echt een racer, maar als ik moet remmen moeten de remmen wel goed zijn. Vandaar de greenstuff.

Ik heb thuis nog Ferodo DS Performance blokken liggen. Deze komen eronder zodra ik tijd heb. Even kijken hoe deze remmen.

Over de JT uitlaat. Het klinkt erg goed, voorin. Als je achterin zit kan het wel eens hinderlijk worden omdat het een lage brom is. Ik zit bijna nooit achterin dus heb er weinig last van. Verder moet je ook wel rekening houden met een dikke pijp aan de achterkant, weet niet of je moeder dat kan waarderen.

Je mag natuurlijk altijd een rondje meerijden tijdens de meeting dan kun je het zelf horen. ( misschien dat je moeder ook mee komt, die is bij deze dan ook uitgenodigd )

Gtr,
Bram

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » vr 26 jan, 2007 15:45

ik kom denk ik naar de meeting :P. Wil dan wel ff mee rijden en horen hoe het van binnen klinkt.

Heb jij em vanaf de kat of vanaf de turbo?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 26 jan, 2007 15:48

bram schreef: totdat ik een avondje bij Sander Speek ben geweest. :lol:
.....en toen heb ik Bram eens even de remmen leren gebruiken van de Aero :wink:

"Dat pedaal moet gewoon naar onderen Bram"

'k mag wel een beetje met je geinen he vriend?! :wink:

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 27 jan, 2007 13:14

ff nog een vraag, waarom gaan vaak de fans nog draaien als die motor al uit staat? Ik vind het een beetje onzinnig de koelvloeistof koelt toch gewoon af. :?

Bram heb jij nou een catback of een turboback?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 27 jan, 2007 19:21

Coenwagner schreef:ff nog een vraag, waarom gaan vaak de fans nog draaien als die motor al uit staat? Ik vind het een beetje onzinnig de koelvloeistof koelt toch gewoon af. :?
...
Nee hoor, het geheel is gewoon thermostatisch geregeld dus als de koelvloeistof te warm is gaat de ventilator aan. punt. gebeurt soms zelfs bij mijn ongetunede 2.1i-tje als ik 'm net uitgezet heb.

extreem getunede wagens hebben zelfs een electronische waterpomp nodig om al die motorwarmte af te kunnen voeren als de motor net uitgezet is, alleen als je koelvloeistof beweegt kan namelijk de warmte afgevoerd worden naar de radiator om daar af te kunnen koelen.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 29 jan, 2007 10:39

SpeekTuning schreef:
bram schreef: totdat ik een avondje bij Sander Speek ben geweest. :lol:
.....en toen heb ik Bram eens even de remmen leren gebruiken van de Aero :wink:

"Dat pedaal moet gewoon naar onderen Bram"

'k mag wel een beetje met je geinen he vriend?! :wink:
haha, heb dan wel een snelle auto. De bestuurder is nog niet zo snel. Zuinig op de auto ey.

Ik heb een JT vanaf de turbo.

Gtr,
Bram

Plaats reactie