zelf tunen?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Psychotic
Geregistreerd lid

Re: zelf tunen?

Bericht door Psychotic » ma 29 mei, 2006 18:34

teo schreef:zou het gaan dat je zelf uw wagen kunt tunen met een paar ingreepjes zoals de turbodruk of software, vernauwing in turbo darm.... zonder beroep te doen bij "de" tuners zoals hirsch maptun ...wat toch al een hoop geld kost?
bestaat er zo een low budget tuning?
Het moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn om de software uit een getunde ECU te saven... Net zoals je een PC flashts en van een nieuw bios voorziet 8) moet je ook een standaard ECU kunnen flashen.

Dan nog een paar slangen en een driewegsklep en voila, je hebt van je 154pk een 230pk gemaakt.

Ik weet alleen niet hoe het zit met de copyrights op de software.... :roll: :twisted: :wink:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 29 mei, 2006 18:36

Psychotic schreef:Het moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn om de software uit een getunde ECU te saven... Net zoals je een PC flashts en van een nieuw bios voorziet 8) moet je ook een standaard ECU kunnen flashen.

Dan nog een paar slangen en een driewegsklep en voila, je hebt van je 154pk een 230pk gemaakt.

Ik weet alleen niet hoe het zit met de copyrights op de software.... :roll: :twisted: :wink:
Was het maar een classic he ;)

manx
Geregistreerd lid

Bericht door manx » wo 31 mei, 2006 16:51

Psychotic schreef:Het moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn om de software uit een getunde ECU te saven... Net zoals je een PC flashts en van een nieuw bios voorziet 8) moet je ook een standaard ECU kunnen flashen.

Je zult niet de eerste zijn die deze conclussie trekt.... (en terecht) :wink:
Psychotic schreef:Ik weet alleen niet hoe het zit met de copyrights op de software.... :roll: :twisted: :wink:
Ah, en wat denk je nu zelf.... :lol:

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » do 22 feb, 2007 22:39

Je mag toch altijd een kopie maken voor 'eigen gebruik' ;-)

Plaats reactie