nieuwe h&r veren en bilstein dempers

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
jmw
Geregistreerd lid

nieuwe h&r veren en bilstein dempers

Bericht door jmw » zo 21 jan, 2007 19:01

Heb afgelopen zaterdag bij speektuning nieuwe h&r veren en bilstein dempers onder mijn 9-3 laten zetten. Heb er nog maar paar ritjes in gemaakt maar kan nu al zeggen dat het verschil enorm is, kan dit iedereen met een ng900 /9-3 aanraden.
Nooit geweten dat je zo makkelijk een bocht door kon.
Service bij Speek is trouwens ook prima!

vlegel007
Geregistreerd lid

Bericht door vlegel007 » wo 28 feb, 2007 11:54

hai ,wat kostte dat totaal? ik heb een saab 900 cabrio van 97
groetjes tony

jmw
Geregistreerd lid

Bericht door jmw » wo 28 feb, 2007 21:20

kosten staan op de site : www.speektuning.nl. kijk bij chassis en selecteer je type saab.
Komt nog wel wat bij als je het wil laten monteren.

gripen 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door gripen 9-3 » wo 28 feb, 2007 21:30

35 mm lager, kun je dat goed merken bij het nemen van drempels en ander vrolijks op de openbare wegen? M.a.w. schrapen spoilers en uitlaat niet over het asfalt? Wat kostte dat monteren trouwens (antwoord dat maar via PB als je wilt).
Ik ben eigenlijk ook van plan om het te laten monteren omdat de auto mij teveel deint en overhelt in snelle bochten.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » wo 28 feb, 2007 22:50

gripen 9-3 schreef:35 mm lager, kun je dat goed merken bij het nemen van drempels en ander vrolijks op de openbare wegen? M.a.w. schrapen spoilers en uitlaat niet over het asfalt? Wat kostte dat monteren trouwens (antwoord dat maar via PB als je wilt).
Ik ben eigenlijk ook van plan om het te laten monteren omdat de auto mij teveel deint en overhelt in snelle bochten.
ik heb mijn auto verlaagd met alleen kilen verlagingsveren ( via Speek ).... de vering wordt er een stuk stugger door, maar drempels e.d. is bijzonder goed te doen..... tenzij je er met 100km per uur overheen raast natuurlijk...

misschien is het voor een classic weer anders dan voor andere type's, maar ik heb er nog geen seconde spijt van.......

het eronder zetten schijnt nogal een behoorlijke klus geweest te zijn.. gelukkig heb ik een vriend die dat gedaan heeft.. hij is er echter wel bijna 5 uur mee bezig geweest...

ik heb destijds een garage gebeld voor het eronder zetten en ze vroegen ongeveer 45,- per veer.....

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » do 01 mar, 2007 18:22

sander69 schreef:
gripen 9-3 schreef:35 mm lager, kun je dat goed merken bij het nemen van drempels en ander vrolijks op de openbare wegen? M.a.w. schrapen spoilers en uitlaat niet over het asfalt? Wat kostte dat monteren trouwens (antwoord dat maar via PB als je wilt).
ik heb mijn auto verlaagd met alleen kilen verlagingsveren ( via Speek ).... de vering wordt er een stuk stugger door, maar drempels e.d. is bijzonder goed te doen..... tenzij je er met 100km per uur overheen raast natuurlijk...

misschien is het voor een classic weer anders dan voor andere type's, maar ik heb er nog geen seconde spijt van.......

het eronder zetten schijnt nogal een behoorlijke klus geweest te zijn.. gelukkig heb ik een vriend die dat gedaan heeft.. hij is er echter wel bijna 5 uur mee bezig geweest...

ik heb destijds een garage gebeld voor het eronder zetten en ze vroegen ongeveer 45,- per veer.....
Sander, welke maat banden heb jij eronder liggen? Met mijn 16inch 205/45 zit ik op de mm veilig van mijn linkerachterspatbord. Heel soms tikt hij hem net aan. Ben bang dat wanneer ik hem verlaag, hij gaat aanlopen of zal de stugheid dit compenseren?

Is hier nog iets zinnigs over te zeggen? (het mag van mij wel allemaal wat stugger en vooral lager aan de voorkant) BTW: ik heb een cabrio!

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » do 01 mar, 2007 22:31

cobra427 schreef: Sander, welke maat banden heb jij eronder liggen? Met mijn 16inch 205/45 zit ik op de mm veilig van mijn linkerachterspatbord. Heel soms tikt hij hem net aan. Ben bang dat wanneer ik hem verlaag, hij gaat aanlopen of zal de stugheid dit compenseren?

Is hier nog iets zinnigs over te zeggen? (het mag van mij wel allemaal wat stugger en vooral lager aan de voorkant) BTW: ik heb een cabrio!
bofkont...

ik heb bandenmaat 195/60 15" inch....wil perfect....loopt nergens aan ofzo...

Ik geloof dat aero92 ook 16"inch eronder heeft icm hulpveren... daardoor schijnt hij niet aan te lopen..

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » vr 02 mar, 2007 21:18

sander69 schreef:
cobra427 schreef: Sander, welke maat banden heb jij eronder liggen? Met mijn 16inch 205/45 zit ik op de mm veilig van mijn linkerachterspatbord. Heel soms tikt hij hem net aan. Ben bang dat wanneer ik hem verlaag, hij gaat aanlopen of zal de stugheid dit compenseren?

bofkont...

ik heb bandenmaat 195/60 15" inch....wil perfect....loopt nergens aan ofzo...

Ik geloof dat aero92 ook 16"inch eronder heeft icm hulpveren... daardoor schijnt hij niet aan te lopen..
Ja,nou op aanraden van aero92 heb ik toen hulpveren laten monteren, maar dat was geen succes.(blijkbaar reageert een cabrio hier anders op?) Mijn hele auto was uit balans. Er viel niet meer mee te rijden. Dus: hulpveren eronder uit en op zoek naar een andere oplossing. Vlg Haaima zouden GT veren het beste alternatief zijn, maar ja.....waar vind ik die...,dus ben ik op zoek naar een goed alternatief.

Let wel, mijn Saab rijdt prima......en de veren zullen ook nog wel goed zijn, maar ik hou wel van iets stugger zodat hij strakker door de bocht gaat en niet meer zo omhoog komt bij accelereren.

Ik ben nu alleen bang dat wanneer ik andere veren achter monteer, hij gaat aanlopen. Voor heb ik ruimte zat, dus dat zal geen probleem opleveren.

Iemand ervaring met 16inch super aero`s en andere veren (verlagen) ?

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » vr 02 mar, 2007 21:57

Volgens mij heeft Orville rode koni's te koop voor zowel voor als achter... ik heb nog even getwijfeld of ik die onder die van mij ga zetten, maar aangezien ik dit niet zelf kan en het best een pittig klusje is, ga ik het ( helaas ) toch niet doen...

misschien is dat een optie.....schijnt hij een stuk stugger van te worden...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 02 mar, 2007 22:58

Kilen verlagingsveren (evt. icm Bilstein Sport) zou met 16" niet moeten aanlopen.

Over dat strakke bochtenwerk: je hebt een cabrio, die hebben geen stalen dak (doh!) en zijn daardoor een heeeel stuk minder stijf en daar hoort ook een stukje minder strak bochtenwerk bij. Heb je daar soms 'last' van?

jmw
Geregistreerd lid

Bericht door jmw » za 03 mar, 2007 1:20

drempels zijn met nieuwe dempers/ veren zelfs makkelijker te nemen. de auto duikt minder in -en komt minder uit de veren.

Daarbij staat een 9-3 origineel erg hoog op zijn poten.
Na verlaging ziet het er goed uit, maar het valt niet echt op.

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 03 mar, 2007 13:20

brinky schreef:Kilen verlagingsveren (evt. icm Bilstein Sport) zou met 16" niet moeten aanlopen.

Over dat strakke bochtenwerk: je hebt een cabrio, die hebben geen stalen dak (doh!) en zijn daardoor een heeeel stuk minder stijf en daar hoort ook een stukje minder strak bochtenwerk bij. Heb je daar soms 'last' van?
Ik snap dat een cabrio nooit een "racer" zal worden, maar het kan altijd beter dan de standaard setting. Persoonlijke afstelling zullen we maar zeggen.

Opmerkelijk is wel dat de standaard wegligging van een CC strakker is dan een 900NG cabrio. Laatst ondervonden. Is dit een gedeelde conclusie?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 03 mar, 2007 13:27

Is CC in deze Classic Cabrio of Combi Coupe?

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 03 mar, 2007 17:20

brinky schreef:Is CC in deze Classic Cabrio of Combi Coupe?
Oja, daar had ik nog niet bij stil gestaan..... :? In mijn geval Cabrio Classic.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 03 mar, 2007 23:31

Dat zou kunnen. De classic cabrio is op basis van een sedan en de 2 deurs sedan heeft de stijfste carrosserie bij de classic.

Plaats reactie