vacuum lek?
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
vacuum lek?
Als ik fel optrek dan hoor ik bij het opbouwen van de turbodruk een sisend geluid.
Nu ben ik al een tijdje naar de boosdoener opzoek en ik heb een vacuum slang gevonden die druk verliest, dit is alleen de slang van de cc.
Kan het deze slang zijn of komt deze niet op druk?
Het gaat om de slang die begint bij de pomp, achter de koplamp en loopt tot onder mijn knieschot.
Hij lekt aan de kant van het knieschot.
Hoort dit of moet ik dit vervangen?
mvg Jaap
Nu ben ik al een tijdje naar de boosdoener opzoek en ik heb een vacuum slang gevonden die druk verliest, dit is alleen de slang van de cc.
Kan het deze slang zijn of komt deze niet op druk?
Het gaat om de slang die begint bij de pomp, achter de koplamp en loopt tot onder mijn knieschot.
Hij lekt aan de kant van het knieschot.
Hoort dit of moet ik dit vervangen?
mvg Jaap
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Svenska
- Geregistreerd lid
Pssst en turbodruk weg!
* De slang vanaf het vacuumpompje van de cruise control maakt geen onderdeel uit van het turbo systeem. Lekkage hier zorgt er voor dat je cruise control niet meer (goed) werkt.
* Sissend geluid heb ik ook gehad, is drukverlies van de turbo. Bij mij zat het probleem bij de rubber dopjes in het inlaatspruitstuk, waar de luchtslangetjes op aangesloten zijn. Deze waren hard en dichtten niet meer af. Het probleem zit altijd in de slangetjes of aangesloten componenten (drukwachter, druksensor APC).
* Sissend geluid heb ik ook gehad, is drukverlies van de turbo. Bij mij zat het probleem bij de rubber dopjes in het inlaatspruitstuk, waar de luchtslangetjes op aangesloten zijn. Deze waren hard en dichtten niet meer af. Het probleem zit altijd in de slangetjes of aangesloten componenten (drukwachter, druksensor APC).
-
dader
- Geregistreerd lid
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
De antwoorden staan hierboven.900 T 16 schreef:Ik kan weinig merken aan de piekdruk deze is priema, ik krijg alleen het idee dat hij minder snel optrekt iemand bekent met dit euvel?
Lek is lek!!
Dat je piekgoed is lijkt me logisch dat is maar een oiek de langdurige meting word waarschijnlijk verziekt door poreuze of losliggende slangen.
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
-
Jochen
- Geregistreerd lid
-
900 T 16
- Geregistreerd lid
-
900 T 16
- Geregistreerd lid