9000 2.0.lpt aanpassen.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Mik (9000 lpt)
Geregistreerd lid

9000 2.0.lpt aanpassen.

Bericht door Mik (9000 lpt) » do 19 apr, 2007 18:04

Heren,

Een vraagje ik weet een 9000 turbo en een 9000 aero te staan waar ik onderdelen van af kan halen beide zijn 2.3.

Mijn vraag is welke onderdelen kan ik van deze beide auto's halen om mijn 2.0lptje sneller en beter te laten lopen?

Groeten Mik,

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » do 19 apr, 2007 18:13

De velgen van de Aero! 8)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: 9000 2.0.lpt aanpassen.

Bericht door gj900 » do 19 apr, 2007 18:14

Mik (9000 lpt) schreef:Heren,
:nono: Er zijn ook dames met kennis van zaken op dit forum :wink:

Tja, of je onderdelen van een 2.3 kan gebruiken voor jouw 2.0... Wat denk je van de motor in z'n geheel? Bij mij heeft een tuning van Hirsch wonderen verricht (turbo en motormanagement aangepast).

Mik (9000 lpt)
Geregistreerd lid

Bericht door Mik (9000 lpt) » do 19 apr, 2007 18:28

De hele motor te vervangen lijkt me een te groot project dan kan ik beter een 2.3 hpt gaan zoeken, ik ben er alleen achtergekomen dat bij voorbeeld de turbo's (behalve die van de Aero) hetzelfde zijn en dat geldt ook voor de Di-cassettte nu vroeg ik me alleen af of er truckjes zijn om op een makkelijk en goedkope manier een Lpt een stuk sneller te laten lopen hetzij door software (en ja dat weet ik) maar kan dat ook door mechanische aanpassingen (en dan bedoel ik niet meteen de hele motor verwisselen).

En Aero velgen moet lekker onder een Aero zitten omdat die daar op horen ik kan nu persoonlijk niet zeggen dat ik die uit de kluiten gewassen driespaaks velgen echt mooi vindt, maar gelukkig valt er over smaak te twisten.
Dat neemt niet weg dat ik ze absoluut wel onder een Aero zou moeten hebben als ik een Aero zou hebben. (lang leven de orginaliteit)

Groeten Mik,

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » do 19 apr, 2007 18:31

Vind je de aero velgen niet mooi????? Je vind Saab wel mooi? :shock:

Mik (9000 lpt)
Geregistreerd lid

Bericht door Mik (9000 lpt) » do 19 apr, 2007 18:39

Nee sorry ik vind Aero-velgen niet erg mooi, maar als die onder een Aero horen dan zou ik ze er niet vanaf halen als ik een Aero zou hebben maar om ze nu onder mijn lpt-tje te proppen dat zie ik niet zo heel erg zitten.

Groeten Mik

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 19 apr, 2007 18:46

Voor jouw lpt is de kortste klap een 3weg klep scoren en een software upgrade.

Dat is uiteindelijk de makkelijkste en veiligste weg.

kawaman
Geregistreerd lid

Bericht door kawaman » vr 04 mei, 2007 13:20

Mik (9000 lpt) schreef:Heren,

Een vraagje ik weet een 9000 turbo en een 9000 aero te staan waar ik onderdelen van af kan halen beide zijn 2.3.

Mijn vraag is welke onderdelen kan ik van deze beide auto's halen om mijn 2.0lptje sneller en beter te laten lopen?

Groeten Mik,
de cilinderkop, de kleppen zijn groter en zouden dus vermogen winst moeten opleveren wanneer je de 2.3 kop op je 2.0 monteert, maar ja wanneer je de gehele motor monteerd en balans assen demonteert heb je natuurlijk het maximale zonder veel prutsen enz

maar je hebt een lpt, dus lage druk turbo, deze pistongs enz zijn niet zo sterk als die van de 9000turbo als ik correct ben, het hangt er allemaal van af hoeveel pk je er wilt uithalen. anders moet je maar de invoerde van maptune (belgie) contacteren, deze hebben mij ook het 1 en ander uitgelegd.

grtz pieter

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 04 mei, 2007 14:17

kawaman schreef:

de cilinderkop, de kleppen zijn groter en zouden dus vermogen winst moeten opleveren wanneer je de 2.3 kop op je 2.0 monteert
De cilinderkop is in dit geval hetzelfde. Jouw verhaal gaat op voor de pre '93 motoren.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 04 mei, 2007 14:41

De zuigers van een LPT zijn toch ook niet anders dan van een FPT of Aero?

De Zweed
Geregistreerd lid

Bericht door De Zweed » vr 04 mei, 2007 15:09

Mik (9000 lpt) schreef:Nee sorry ik vind Aero-velgen niet erg mooi, maar als die onder een Aero horen dan zou ik ze er niet vanaf halen als ik een Aero zou hebben maar om ze nu onder mijn lpt-tje te proppen dat zie ik niet zo heel erg zitten.

Groeten Mik
:thumbup:

Plaats reactie