Wat doet een Fuel Pressure Regulator

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » zo 20 mei, 2007 12:13

DaanS schreef:Ik vind het belangrijk dat in ieder geval altijd de ideale druk inspuiting verhouding gegarandeerd blijft.
In dat geval moet je de hardware gebruiken die de tuner voorschrijft. De Trionicsoftware is afgestemd op een bepaalde brandstofdruk en voorgeschreven injectors.

Mijn vorige SAAB leverde met 2.0 blok ruim 285 pk met de originele FPR en injectors. Misschien stelt dat je gerust. :wink:

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 20 mei, 2007 12:15

Ik weet niet hoe het zit met die openningstijden van de injectoren van die stage,s?maar je kan met meer druk zeker iets meer benzine inspuiten en hierdoor mischien iets meer turbodruk rijden?

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 20 mei, 2007 12:16

Maarten schreef:
DaanS schreef:Ik vind het belangrijk dat in ieder geval altijd de ideale druk inspuiting verhouding gegarandeerd blijft.
In dat geval moet je de hardware gebruiken die de tuner voorschrijft. De Trionicsoftware is afgestemd op een bepaalde brandstofdruk en voorgeschreven injectors.

Mijn vorige SAAB leverde met 2.0 blok ruim 285 pk met de originele FPR en injectors. Misschien stelt dat je gerust. :wink:
Als de lucht/benzine verhouding goed is dan zit het wel snor met die stok injectors 8)

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » zo 20 mei, 2007 14:32

De antwoorden van Troll-fan en Maarten zijn inderdaad degene die ik zocht. Dat de ECU moet worden aangepast dat zou geen probleem voor mij zijn. Maptun gaat dit nl. al doen ze moeten alleen nog even de exacte hardware weten. Hierkomt nu dus geen FPR bij aangezien ik richting de stage 3 ga. Bij een T7 zal dit neerkomen op minimaal 245 pk, de 280 pk zal ik met stage 3 wel niet halen. Kortom, FPR is dan (nog) niet nodig.

Mijn nieuwe hardware wordt alleen:
Ferrita 3" downpipe + racekat;

De rest blijft origineel inclusief de catback.

Hierop zal Maptun de ECU aanpassen. Ben benieuwd wat eruit komt.

Alleen stage 1 leverde bij mij al 172 Kw / 362 Nm op volgens de Tech2.

Allen dank voor de reacties.

Plaats reactie