Ecu upgrade - SpeekTuning bedankt weer!
-
Ed93
- Geregistreerd lid
Ecu upgrade - SpeekTuning bedankt weer!
Afgelopen dinsdag heeft Sander van SpeekTuning in de 9-3 lpt Automaat (2002) van mijn vriendin een upgrade geplaatst door vervanging van de ECU (van 150 naar 185pk). Een hele prettige verbetering!
Hartstikke bedankt weer Sander en succes met de afbouw van je mega project.
viewtopic.php?t=19411&postdays=0&postorder=asc&start=0
Groeten,
Ed
Hartstikke bedankt weer Sander en succes met de afbouw van je mega project.
viewtopic.php?t=19411&postdays=0&postorder=asc&start=0
Groeten,
Ed
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
Waarin is het verschil merkbaar? ook voor "stadse" ritje of moet je wel even flink het pedaal indrukken om de extra pk's te voelen?
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor een ECU upgrade maar er nog niet helemaal uit.
Heb wel vernomen dat geadviseerd wordt je orginele ECU te bewaren. Dit ook gedaan? En laatst is afgeraden om een ECU van een automaat in mijn schakelbak te zetten. Jammer
van op MP stond een met 205 pk 
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor een ECU upgrade maar er nog niet helemaal uit.
Heb wel vernomen dat geadviseerd wordt je orginele ECU te bewaren. Dit ook gedaan? En laatst is afgeraden om een ECU van een automaat in mijn schakelbak te zetten. Jammer
-
Ed93
- Geregistreerd lid
Het verschil merk ik vooral bij het 'doortrekken' en tussensprintjes.
Bij het rijden op de snelweg bijvoorbeeld als je hebt moeten wachten op een passerende vrachtwagen, zit je weer lekker snel op je eigen tempo.
Je kunt ook bij hogere snelheid merken dat ie nog power over heeft.
Het optrekken zelf is ook wat feller. Dit is zeker te merken in de 'normale' stand van de automaat. Bij 'Sport' was ie altijd al lekker pittig.
Voor mijn eigen auto is vorig jaar een Speedparts Stage 1 ECU door SpeekTuning ingebouwd. (9-3 2.0 lpt AUT cabrio). Daarmee komt het vermogen boven de 210pk gecombineerd met een flinke berg extra koppel. Daar lijkt het net of de auto snelheid wil blijven maken... (Natuurlijk hou ik netjes op tijd gas in.)
Ik heb de ECU netjes omgeruild (de oorspronkelijke niet bewaard. De ingeleverde ECU wordt door de tuners dan weer voor een volgende geinteresseerde gebruikt. Je kunt natuurlijk proberen zelf een extra ECU te vinden om dat te ondervangen. De kans dat het weer terug gezet moet worden leek me niet zo groot.
Ed
Bij het rijden op de snelweg bijvoorbeeld als je hebt moeten wachten op een passerende vrachtwagen, zit je weer lekker snel op je eigen tempo.
Je kunt ook bij hogere snelheid merken dat ie nog power over heeft.
Het optrekken zelf is ook wat feller. Dit is zeker te merken in de 'normale' stand van de automaat. Bij 'Sport' was ie altijd al lekker pittig.
Voor mijn eigen auto is vorig jaar een Speedparts Stage 1 ECU door SpeekTuning ingebouwd. (9-3 2.0 lpt AUT cabrio). Daarmee komt het vermogen boven de 210pk gecombineerd met een flinke berg extra koppel. Daar lijkt het net of de auto snelheid wil blijven maken... (Natuurlijk hou ik netjes op tijd gas in.)
Ik heb de ECU netjes omgeruild (de oorspronkelijke niet bewaard. De ingeleverde ECU wordt door de tuners dan weer voor een volgende geinteresseerde gebruikt. Je kunt natuurlijk proberen zelf een extra ECU te vinden om dat te ondervangen. De kans dat het weer terug gezet moet worden leek me niet zo groot.
Ed
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
ik heb het in mijn vorige 9-3 ook laten doen (155 pk >> 185) bij Sander en was er erg tevreden over. Niet alleen over het vermogen maar ook over de service van Sander !! Duidelijk meer koppel, en dat rijdt gewoon lekker. Alleen is het wel verslavend en went het snel, dan wil je meer....
(nu dus 9-5 Aero gekocht en ook nu wil ik weer meer
)
(nu dus 9-5 Aero gekocht en ook nu wil ik weer meer
-
Ed93
- Geregistreerd lid
Jazeker, en ook een mooie ervaring om je auto aan een echte liefhebber te kunnen toevertrouwen.
Voor de kosten kun je het best even contact opnemen met Sander. Er is een website: http://www.speektuning.nl
Succes!
Ed
Voor de kosten kun je het best even contact opnemen met Sander. Er is een website: http://www.speektuning.nl
Succes!
Ed
-
Jan Koenders
- Geregistreerd lid
Hallo,
Ik overweeg ook om onze 9-3 (1998) 185 pk cabrio te tunen. Ik twijfel alleen vanwege de automaat. Ik heb begrepen dat het koppel van de 2.0 turbo af fabriek verlaagd is vanwege de automaat. Van 263 NM naar 230 NM. Vraag is dus eigenlijk of de bak dat (veel) hogere koppel wel aan kan?
Hoe is jou ervaring in het verbruik? Mijn vrouw rijd doorgaans in de cabrio voor overwegend korte ritjes. Het verbuik is krap 1:6,5-7.
Jan
Ik overweeg ook om onze 9-3 (1998) 185 pk cabrio te tunen. Ik twijfel alleen vanwege de automaat. Ik heb begrepen dat het koppel van de 2.0 turbo af fabriek verlaagd is vanwege de automaat. Van 263 NM naar 230 NM. Vraag is dus eigenlijk of de bak dat (veel) hogere koppel wel aan kan?
Hoe is jou ervaring in het verbruik? Mijn vrouw rijd doorgaans in de cabrio voor overwegend korte ritjes. Het verbuik is krap 1:6,5-7.
Jan
-
Ed93
- Geregistreerd lid
Wat betreft de automaat, er wordt gezegd dat die to 400Nm aan zou kunnen. Daar blijf je met stage 1 nog onder. Ik heb er geen vreemde ervaringen mee.
Het verbruik is bij de cabrio ongeveer 1:7,8 met gesloten kap. Dat gaat terug naar 1:7,2 open. Let wel dit is op LPG. Jullie verbruik score lijkt me behoorlijk aan de hoge kant.
Misschien eens een keer een wat langere rit maken en dan nog eens meten? Dan kan alles weer eens lekker op temperatuur komen.
Het verbruik is bij de cabrio ongeveer 1:7,8 met gesloten kap. Dat gaat terug naar 1:7,2 open. Let wel dit is op LPG. Jullie verbruik score lijkt me behoorlijk aan de hoge kant.
Misschien eens een keer een wat langere rit maken en dan nog eens meten? Dan kan alles weer eens lekker op temperatuur komen.
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid