Hirsch stage 1 voor 2.8T Aero
-
Viggen2000
- Geregistreerd lid
Hirsch stage 1 voor 2.8T Aero
Vrijdag wordt mijn Saab 9-3 cabrio 2.8 V6 Turbo getuned. Gaat dan naar 275pk en 400Nm, Hirsch stage 1. Ik ben erg benieuwd.
Dat gedoe dat je echt vol gas moet geven om een of andere opgevoerde Volvo V50 diesel in een tussenacceleratie goed los te rijden is nu wel eens mooi geweest, vind ik.
In een thread over de tuning van de 2.0T Aero las ik dat de software ook de automatische bak sneller maakt. Vraag me af of dat hierbij ook zo is. En de auto schijnt zelfs zuiniger te worden. Erg mooi. De nieuwe 9-3 met V6 en XWD zal wellicht de Hirsch mapping hebben, want zo'n 280 pk.
Ik zal laten weten of de tunig goed bevalt.
Dat gedoe dat je echt vol gas moet geven om een of andere opgevoerde Volvo V50 diesel in een tussenacceleratie goed los te rijden is nu wel eens mooi geweest, vind ik.
In een thread over de tuning van de 2.0T Aero las ik dat de software ook de automatische bak sneller maakt. Vraag me af of dat hierbij ook zo is. En de auto schijnt zelfs zuiniger te worden. Erg mooi. De nieuwe 9-3 met V6 en XWD zal wellicht de Hirsch mapping hebben, want zo'n 280 pk.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Vraagje, waarom kies je niet voor de Speedparts upgrade (PPC by BSR)? De Hirsch upgrade biedt als pluspunt de fabrieksgarantie, maar helaas ook mindere prestaties dan de Speedparts upgrade:
+ 35 Pk
+ 130 Nm
http://www.speektuning.nl/shop/product_ ... cts_id=317
Wil je echt een Diesel op koppel kwijt kunnen rijden, dan heb ik liever de beschikking over 480 Nm dan over 400 Nm. Ik ben benieuwd naar jouw afweging...
Groet,
Roger
+ 35 Pk
+ 130 Nm
http://www.speektuning.nl/shop/product_ ... cts_id=317
Wil je echt een Diesel op koppel kwijt kunnen rijden, dan heb ik liever de beschikking over 480 Nm dan over 400 Nm. Ik ben benieuwd naar jouw afweging...
Groet,
Roger
-
Viggen2000
- Geregistreerd lid
andere optie
Deze optie kende ik niet. Dat mijn auto in garantie zit (2 jaar Saab garantie na aankoop van half jaar oude auto), speelt wel een rol en ik weet dus niet wat ik had gedaan als ik deze optie wel gekend zou hebben. Het verschil in koppeltoename is erg groot. Ik neem aan dat Hirsch goed binnen de toleranties van motor en bak blijft, wellicht is de koppeltoename wel teveel voor de bak. Geen idee, maar nogmaals, ik kende de andere optie niet. Heb wel gebeld voor de Saab tuning dagen van Maptun, maar een upgrade voor de 2.8T hadden die nog niet. Ik ben toen voor Hirsch gegaan.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Ik zit namelijk zelf ook te twijfelen of ik de 2.8T nog sneller wil hebben. Het meest interessant is de Speedparts upgrade, maar ook ik heb hier nog te weinig over gehoord.
Ik hoop dat de Hirsch upgrade die voldoening geeft waarnaar je op zoek bent... Hirsch beschrijft op de site dat zij de fabriekstoleranties hanteren, welke voor commercieel gebruik omlaag geschroefd zijn. Ik denk dat om die reden de bak deze upgrade goed aan zou moeten kunnen (je merkt het snel genoeg als je bak begint te slippen in een versnelling).
Ik heb van diverse tuners gehoord dat de 2.8T versnellingsbak sterk is verbeterd ten opzichte van de 2.0T bak uit de vorige Aero's, daardoor is er meer ruimte voor het opzoeken van de grenzen verwacht ik...
Mijn eigen ervaring is dat de 2.8T nu al veel moeite heeft om al het vermogen goed op de voorwielen te krijgen. Ik hoor graag je ervaringen na je upgrade, succes!
Ik hoop dat de Hirsch upgrade die voldoening geeft waarnaar je op zoek bent... Hirsch beschrijft op de site dat zij de fabriekstoleranties hanteren, welke voor commercieel gebruik omlaag geschroefd zijn. Ik denk dat om die reden de bak deze upgrade goed aan zou moeten kunnen (je merkt het snel genoeg als je bak begint te slippen in een versnelling).
Ik heb van diverse tuners gehoord dat de 2.8T versnellingsbak sterk is verbeterd ten opzichte van de 2.0T bak uit de vorige Aero's, daardoor is er meer ruimte voor het opzoeken van de grenzen verwacht ik...
Mijn eigen ervaring is dat de 2.8T nu al veel moeite heeft om al het vermogen goed op de voorwielen te krijgen. Ik hoor graag je ervaringen na je upgrade, succes!
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Leuk om even in te haken, koppel is leuk en mooi maar hoe zit het met op de weg brengen van dit geweld?
Heb zelf nu 9-5 2.0t met heeeeeeeel veeeeel vermogen/koppel en heb een LSD diff laten plaatsen om het vemogen en koppel goed op de banden cq weg te krijgen. En jullie?
Dan nog het punt versnellingbak, hoe ga je met je spullen om beheerst of ruw daar zit het verschil, ik denk dat een Speedparts heel goed weet waar ze over praten, dus de bak zal het probleem niet zijn ten aan zien van het koppel.
EJ
Heb zelf nu 9-5 2.0t met heeeeeeeel veeeeel vermogen/koppel en heb een LSD diff laten plaatsen om het vemogen en koppel goed op de banden cq weg te krijgen. En jullie?
Dan nog het punt versnellingbak, hoe ga je met je spullen om beheerst of ruw daar zit het verschil, ik denk dat een Speedparts heel goed weet waar ze over praten, dus de bak zal het probleem niet zijn ten aan zien van het koppel.
EJ
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Re: Hirsch stage 1 voor 2.8T Aero
[img][img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... _IMG_2.jpg[/img]Viggen2000 schreef:Vrijdag wordt mijn Saab 9-3 cabrio 2.8 V6 Turbo getuned. Gaat dan naar 275pk en 400Nm, Hirsch stage 1. Ik ben erg benieuwd.
Ja,ja...die Volvo V50 dieseltjes met Rica tuning zijn razend snel. Ik heb er 2,5 jaar in mogen rijden
-
Viggen2000
- Geregistreerd lid
. . . het bevalt goed
De tuning is gedaan en het bevalt prima.
De auto voelt lekker snel aan en heeft geen enkel probleem om het extra vermogen op de weg te krijgen. Hij vliegt er vandoor en de ontwikkeling van het koppel en het vermogen zijn erg indrukwekkend. Heerlijk. De auto reed al lekker, maar nu gewoon nog lekkerder.
Door de mooie Hirsch badge die erop geplakt is, ziet ie er ook nog sneller uit.
De auto voelt lekker snel aan en heeft geen enkel probleem om het extra vermogen op de weg te krijgen. Hij vliegt er vandoor en de ontwikkeling van het koppel en het vermogen zijn erg indrukwekkend. Heerlijk. De auto reed al lekker, maar nu gewoon nog lekkerder.
Door de mooie Hirsch badge die erop geplakt is, ziet ie er ook nog sneller uit.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Viggen2000
- Geregistreerd lid
meer dan subtiel
Het is een duidelijk verschil. De auto reageert sneller op het gas en is soepeler. Het schijnt dat de computer zich nog inregelt (zei iemand in de Saab garage) en dat de auto na wat meer kilometers nog feller wordt.