inhouden en daarna los

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bassie8
Donateur (3x)
Donateur (3x)

inhouden en daarna los

Bericht door bassie8 » zo 15 jul, 2007 21:44

Ik heb net de stage 1 voor mijn 900 erin gezet (alleen de apc dan) Maarreh als ik snel gas geef houdt ie eerst in en na een halve seconde pakt ie weer op is dit te verhelpen?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » zo 15 jul, 2007 22:53

Dit had je eerst niet? Volgens mij is dit wat ze een turbogat noemen :twisted:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 16 jul, 2007 8:07

Stage 1? Wat voor benzinedrukregelaar heb je dan zitten?

bassie8
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door bassie8 » ma 16 jul, 2007 9:54

Nou ik heb een stage 1 bij speek besteld, ik mis alleen nog de luchtfilter en het motormanagement gedeelte. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik mij voor moet stellen bij de motormanagement upgrade.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Re: inhouden en daarna los

Bericht door 93-SS-ARC » ma 16 jul, 2007 9:56

bassie8 schreef:Ik heb net de stage 1 voor mijn 900 erin gezet (alleen de apc dan) Maarreh als ik snel gas geef houdt ie eerst in en na een halve seconde pakt ie weer op is dit te verhelpen?
Controleer even je basis druk t.o.v. de piekdruk vuistregel is een 3e van de piekdruk is de basis druk met een marge tussen de 0.35 en 0.55 bar.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » ma 16 jul, 2007 10:35

Als de motormanagement upgrade onderdeel is van de stage 1 (welk motortype heb je?), zou ik snel de originele APC kast terug plaatsen zolang de motormanagement upgrade nog niet uitgevoerd is!

Die motormanagement upgrade zorgt er namelijk voor dat de benodigde hoeveelheid benzine ingespoten wordt, zonder deze (en dus wel met de gemodificeerde APC) loop je kans op flinke motorschade.

bassie8
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door bassie8 » ma 20 aug, 2007 16:38

Leeeeeeeeeuk naar Frankrijk scheuren. 2 probleempjes

1 bij plank gas stottert de motor kort daarna gaat ie verder (ik denk dat het aan een oude benzine pomp ligt)

2 bij 3000 toeren een brom geluid (de lagers zijn net vervangen)

Iemand een Idee?

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » ma 20 aug, 2007 17:25

Heb je de stage 1 APC kast én de motormanagement upgrade er beiden inzitten?

Ontsteking juist afgesteld?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 20 aug, 2007 19:05

Hebben we het hier over een T8 of een T16?
bassie8 schreef: 1 bij plank gas stottert de motor kort daarna gaat ie verder (ik denk dat het aan een oude benzine pomp ligt)
Als je denkt dat de pomp on it's way out is, zou ik niet teveel gas geven. Als de motor te weinig benzine krijgt kan dit fatale gevolgen hebben.
bassie8 schreef: 2 bij 3000 toeren een brom geluid (de lagers zijn net vervangen)
Iemand een Idee?
Welke lagers zijn net vervangen? Baklagers? Krukaslagers? Big end lagers? Enz enz..

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » ma 20 aug, 2007 19:13

bassie8 schreef:Nou ik heb een stage 1 bij speek besteld, ik mis alleen nog de luchtfilter en het motormanagement gedeelte. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik mij voor moet stellen bij de motormanagement upgrade.
Alle stage 1's van Speek met motormanagement upgrade zijn, als ik me niet vergis, voor 16 kleppers. Maar wat meer info & zekerheid is altijd goed. :wink:

bassie8
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door bassie8 » ma 20 aug, 2007 20:51

brinky schreef:Hebben we het hier over een T8 of een T16?
bassie8 schreef: 1 bij plank gas stottert de motor kort daarna gaat ie verder (ik denk dat het aan een oude benzine pomp ligt)
Als je denkt dat de pomp on it's way out is, zou ik niet teveel gas geven. Als de motor te weinig benzine krijgt kan dit fatale gevolgen hebben.
ok ik ga kijken, de pomp gaat meer loeien bij plank gas
bassie8 schreef: 2 bij 3000 toeren een brom geluid (de lagers zijn net vervangen)
Iemand een Idee?
Welke lagers zijn net vervangen? Baklagers? Krukaslagers? Big end lagers? Enz enz..[/quote]

wiellagers

trouwens 16 klepper met apc en motormanagement upgrade

Plaats reactie