Mijn Viggen look

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Mijn Viggen look

Bericht door Style&Co » wo 26 jan, 2005 12:13

heb al es vaker zitten te kijken naar het optische verschil tussen een NG900 en een 9-3. Op zich wat werk maar het lijkt me een beetje op de conversie van oude neus naar zalmneus bij een classic 900

als ik t goed gezien heb zitten de verschillen m in

voorbumper
achterbumper
decorpanel tussen achterlichten (kentekenplaat 9-3)
spiegels (ongespoten NG900/gespoten 9-3)
evt. witte blinkers (maar oranje zitten ook op 9-3)

that's it?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 26 jan, 2005 13:09

Koplampen en knipperlichten zijn ook anders, dat van die gespoten spiegels klopt niet, ik geloof dat alleen die met het SE spoilerpakket dat hadden.

Verder heb je nog een andere bodemplaat, wielkuipen, mistlampen, bumperfoam , etc...

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » wo 26 jan, 2005 16:07

De spiegels zijn identiek en zijn zowel bij de NG900 als de 9-3 alleen bij de duurdere versies meegespoten. Mijn 9-3 TID had ook ongespoten zwarte spiegels.
De knipperlichten zijn gewoon oranje. Alleen de duurdere versies van de 9-3 hadden rookkleurige.

Jouw punt: Alle optisch verschillen aan het exterieur zijn simpel om te bouwen door de, hiervoor al opgesomde, aanbouwdelen van de 9-3 te monteren. Deze delen passen ook perfect zonder aanpassingen. Je ziet dan aan de buitenkant geen enkel verschil.
Dus hetzelfde kunstje inderdaad als een zalmneus overbouwen...

Hier zie je een voorbeeld van een omgebouwde 900 van Remco.
modules.php?set_albumName=album26&op=mo ... _album.php

robertw

Bericht door robertw » wo 26 jan, 2005 16:19

ja, byzonder fraai van remco! ik kijk daar toch met enige jaloezie naar terwijl het kwijl op mijn toetsenboard dript.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 26 jan, 2005 16:31

Vergeet ook de panelen onder de achterlichten niet. Bij de NG900 zit hier een welving, bij een 9-3 zijn ze recht. Hetzelfde verschil zit ook in de achterklep. Bij een 9-3 loopt het onder de kentekenplaat recht naar beneden.

Plaats reactie