Beveiligingen turbodruk bij niet-APC (Saab) motoren?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: Beveiligingen turbodruk bij niet-APC (Saab) motoren?

Bericht door SpeekTuning » di 10 mei, 2005 12:28

bennie schreef:Mijn 900 pingelt pas bij 1.3 bar in de 4de versnelling een keer, in de 3 pingelt hij helemaal niet omdat de druk in de 3 minder hoog komt, ongeveer 1.1 bar.Gr, Bennie
Heb je gemeten dat de motor pingelt? HEt is nl. niet te voelen/merken/horen. Hetgeen wat je voelt/merkt/hoort is het niet zo schadelijke pingelen. Het wel schadelijke pingelen kun je alleen meten.
Ben dus zeer benieuwd. Je kunt mbv het apc systeem van Saab een systeempje neer zetten waaraan je kunt zien wanneer de motor gaat pingelen.

groeten Sander

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 10 mei, 2005 12:34

Bennie heeft een pingel led gemaakt staat te zien bij zijn topic nieuwe foto's. Ik weet alleen niet ofdat dit bij de nieuwe 900 ook nog kan?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 10 mei, 2005 12:36

Red Arrow schreef:Bennie heeft een pingel led gemaakt staat te zien bij zijn topic nieuwe foto's. Ik weet alleen niet ofdat dit bij de nieuwe 900 ook nog kan?
Dit bedoelde ik ook. Ik geloof pinnetje 19 ofzo?.......

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 10 mei, 2005 12:37

Oeps verkeerd gelezen :oops:

Dat hebben wij wel vaker geloof ik.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 10 mei, 2005 12:42

Red Arrow schreef:Oeps verkeerd gelezen :oops:

Dat hebben wij wel vaker geloof ik.
Ik geloof niet dat je verkeerd hebt gelezen, maar ik bedoelde eigenlijk te vertellen dat ik bedoelde wat ik precies bedoelde, en heb dit er niet bij gezet, dus in eerste instantie heb je goed gelezen, alleen in ........laat maar.....het is al goed... :D

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 10 mei, 2005 13:06

Ik heb inderdaad een klopledje gemonteerd! Ik wil hem inbouwen maar ik moet eerst een feller ledje hebben. Dan kan ik altijd zien wanneer hij pingelt, met verschillende weer omstandigheden ect. Een standaard 900 turbo kun je tot 1.1 bar opvoeren hoger zal ik niet gaan omdat je dan tegen de pingelgrens aan zit! tenzij je een FMIC, waterinjectie ect etc gemonteerd hebt dan kan je er 1.4 bar uit halen zonder pingel 8) .
Ik zal nooit de APC uit de auto mikken! Zonder Apc kun je met de druk niet hoger gaan als 0.5 bar, dit is een veilige instelling maar zelf nu kan de motor nog pingelen!! (LPT instelling)

Gr, Bennie

Plaats reactie