Hallo,
Onlangs een zeer mooie TurboSmart dualport Blow Off Valve gekocht.
De plaats van de orginele Bosch bov (bij een lpt) is aan inlaatzijde turbo terwijl iedereen een tuning bov aan de uitlaatzijde van de turbo plaatst.
Waarom zit de Bosch op deze (onlogische?) plaats?
Plaats BOV
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Re: Plaats BOV
De Originele Bosch klep is een Dumpvalve en geen blow off valve, het is altijd zo dat wanneer de gasklep sluit bij een dumpvalve de overdruk terug in het inlaat traject word "gelost".
Dus de klep opent en blaast zijn overdruk terug voor de turbo.
Dit is omdat je met een luchtmassa meter werkt de hoeveelheid lucht die is ingenomen blijft gelijk.
Met een BOV lek je lucht naar buiten en kan indien er een LMM aanwezig is er een fout melding ontstaan, maar erger de motor kan beroerd gaan draaien.
De T8 heeft geen LMM en ook geen Dumpvalve.
Ik heb het als volgd opgelost.

Dus de klep opent en blaast zijn overdruk terug voor de turbo.
Dit is omdat je met een luchtmassa meter werkt de hoeveelheid lucht die is ingenomen blijft gelijk.
Met een BOV lek je lucht naar buiten en kan indien er een LMM aanwezig is er een fout melding ontstaan, maar erger de motor kan beroerd gaan draaien.
De T8 heeft geen LMM en ook geen Dumpvalve.
Ik heb het als volgd opgelost.

-
technix
- Geregistreerd lid
Heeft mijn LPT uit '92 een luchtmassameter?
(1,2,3 zie ik dit ff niet in Haynes terug.)
Nu maakt het voor mijn blow off valve niet veel uit omdat ik hem naar dump-type om kan bouwen of een combi van beide.
(1,2,3 zie ik dit ff niet in Haynes terug.)
Nu maakt het voor mijn blow off valve niet veel uit omdat ik hem naar dump-type om kan bouwen of een combi van beide.
-
Oliver
- Geregistreerd lid
What's the point?technix schreef:... of een combi van beide.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ik denk dat hij hoopt op geen check engine meldingen met de combinatie