Hoi,
Ik heb net een saab 9.3 aero cabrio aangeschaft (nieuwe model). Nu vertelde de dealer mij dat ik deze kan laten tunen naar 230 pk.
Kan iemand mij vertellen of het verbruik daardoor toeneemt?
Bij de dealer kon men mij geen antwoord geven.
Alvast bedankt
Brenda
Tuning 9.3 cabrio aero
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Re: Tuning 9.3 cabrio aero
De dealer zal waarschijnlijk Hirsch tuning bedoelen. Dit is door Saab goedgekeurde tuning, waarbij de motorgarantie behouden blijft.
Over het algemeen wordt er gezegt dat van stage 1 tuning dus naar 230pk het verbruik afneemt, wat je niet zou denken maar het blijkt zo te zijn. Hoeveel precies weet ik ook niet.
Er zijn genoeg mensen op het forum die er ervaring mee hebben.
Gr.
Ruud
Over het algemeen wordt er gezegt dat van stage 1 tuning dus naar 230pk het verbruik afneemt, wat je niet zou denken maar het blijkt zo te zijn. Hoeveel precies weet ik ook niet.
Gr.
Ruud
-
MXL
- Geregistreerd lid
Re: Tuning 9.3 cabrio aero
In theorie zal je verbruik gelijk blijven of zelfs afnemen, in praktijk uiteraard niet. Het extra vermogen koop je met een reden, als je dit vermogen aanspreekt zal het verbruik daarbij toenemen.Ruud schreef:De dealer zal waarschijnlijk Hirsch tuning bedoelen. Dit is door Saab goedgekeurde tuning, waarbij de motorgarantie behouden blijft.
Gr.
Ruud