Ten eerste de octaan 98, relatief gezien veel onderhoud (met 2000km p/mnd) en het onzuinigere karakter van de turbomotoren heb ik besloten zo'n injectie te kopen.
Eerlijk gezegd, en ik weet dat ik bij Saab niet helemaal goed zit op dat vlak, vind ik een hoogtoerige n/a motor beter klinken, lekkerder rijden en merkbaarder vermogen geven als een turbomotor.
Dat is ook mijn uitgangspunt dat ik deze 2.0 omhoog wil halen wat betreft vermogen. Mocht e.e.a. onmogelijk blijken zit er niets anders op als te gaan shoppen voor een turbo.
Ik weet wat gewichtsbesparing doet met je snelheid en heb al gezocht naar overbodig plastic e.d. Het enige wat ik kon vinden was de plastic afdekkap over het motorblok en het reservewiel wat eruit kunnen. Heeft iemand daar meer info over, dan hoor ik het graag (en ga niet praten over deurposten leegmaken, airco verwijderen en tapijt weghalen). Bij een gewichtsbesparing van 75kg heb je al een merkbaar groter acceleratievermogen. Dit icm een uitlaat/katvervanger, vlakken van de kop en afstelling op de vermogensbank zou me weer zoet moeten houden voor een maand of 2. Maar waar zit die 75kg in
ps: wat zijn de kosten van het vlakken van een kop, en is dat verstandig bij mijn wagen met 280.000km? Olieverbruik is nihil en loopt zeer netjes zonder bijgeluiden