afstelling

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Hans SV
Geregistreerd lid

afstelling

Bericht door Hans SV » ma 28 nov, 2005 23:24

Hoe kun je zelf het beste de afstelling van turbodruk/benzine mengsel afstellen? Of kun je dit beter laten doen bij b.v beek autoracing.
Heb namelijk af en toe last van dat de turbodruk niet constant is , boostpeaks? Heb ook extra boost meter die beter weergeeft hoeveel bar je draait die gaat dan wat heen en weer springen bij volgas.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 29 nov, 2005 13:52

Daar is weinig aan af te stellen, maar wat vragen voor je.
Wat voor benzine tank je?
zijn je injectoren schoon?
Wat voor druk prbeer je te rijden?
Is je pingelsensor wel in orde?
Geeft je Lambda sonde de goede aarde?

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » di 29 nov, 2005 15:56

-Euro 98
-Geen idee
-staat nu tot 0.7 wil eigenlijk rond de 1 tot 1.1bar gaan rijden.
-Ook geen idee
-weet ik ook niet

Hoe kan ik de dingen die ik niet wet testen?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 29 nov, 2005 16:23

kan ook zijn dat alles gewoon perfect werkt en dat de boost automatisch teruggenomen wordt door de APC als de motor begint te pingelen. onder hoge belasting.

Hoor je een harde tik van onder de motorkap vandaan komen vlak voordat de boost opeens ietsjes afneemt?

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » di 29 nov, 2005 19:44

Hoor geen harde 'tik' als de druk begint te verspringen.
Kan het niet zijn dat de apc de druk op dat moment te hoog vind voor het mengsel wat de motor krijgt en zo aan het bijregelen gaat?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 29 nov, 2005 20:56

Hans SV schreef:...
Kan het niet zijn dat de apc de druk op dat moment te hoog vind voor het mengsel wat de motor krijgt en zo aan het bijregelen gaat?
dat bedoelde ik dus, en de APC verlaagt dan de turbodruk door electrisch een signaal te geven aan de driewegklep (wit rond ding bovenop je radiator met twee electriciteitsdraadjes bovenop en drie vacuumslangetjes eraan) zodat deze er voor zorgt dat de turbodruk afneemt. je hoort dan een tik als de driewegklep ingrijpt.

en een harde tik, wat is hard... je zult het zeker niet horen als je radio aan staat, de motor hoog in de toeren zit en de wind flink om je auto waait... ;)

Plaats reactie