Tunnen gloednieuwe Saab 9-3 Sporthatch

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bliepje
Geregistreerd lid

Bericht door bliepje » za 08 okt, 2005 11:04

Hanm schreef:De standaard gang van zaken zou zijn om gewoon de BTW te betalen en vervolgens met de eigen aangifte omzetbelasting te verrekenen. Echter, bij internationale aankoop, kan de verkopende partij op basis van het BTW nummer van de aankopende partij zelfs een BTW loze factuur maken, dat zou voor jou het handigste zijn.
De verkopende partij moet dan kunnen aantonen dat de goederen naar een andere EU-staat zijn vervoerd.
Meestal betaal je dus buitenlandse BTW en kun je aan het eind van het jaar bij de buitenlandse fiscus (op vertoon van de originele factuur!) de btw terugkrijgen als het meer is dan de drempel (voor een heel jaar een paar honder euri).

Ik ga dat dit jaar voor het eerst met duitse mwst proberen.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 08 okt, 2005 11:15

heb wel eens vaker iets bedrijfsmatig in duitsland gekocht en dat was -na opgave van mijn BTW-nummer- gelijk belastingvrij...

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » za 08 okt, 2005 12:02

asteblief dus dat ziet er mooi uit ;-) ! Mocht mijn dealer dus geen uitkomst bieden ga ik dus even shoppen over de grens ;-)

Wie van de mensen die me heir zo goed geholpen hebben hebben een garage en waar ? Mag ook via PM omwille van discretie hoor !

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 08 okt, 2005 14:31

had ik maar een garage! :D

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 08 okt, 2005 15:42

ik werk bij de Saab-dealer in Apeldoorn.

http://www.saabjanse.nl/apeldoorn

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » za 15 okt, 2005 13:18

Ik heb ook een Vector Sporthatch besteld, het is dus mogelijk om daar enkel een aero voor en achterbumper voor te bestellen ? Ik hoef niet per se de zijskirts erbij te nemen ? (Dacht dat je alleen een volledige aero kit kon bestellen)

Injectie
Moderator

Re: Tunen 9-3 SS

Bericht door Injectie » wo 09 nov, 2005 8:22

Remco schreef:. Omdat ik geen zin heb een paar maanden te wachten (wacht ook al een tijdje op het MY2006 sportstuurtje en nog wat delen)
Succes!
Heb je je sportstuur al. En wist je dat de airbagunit ook anders is bij modeljaar 2006 en dat de stekkers waarschijnlijk niet passen hiervan?

Remco
Donateur
Donateur

Re: Tunen 9-3 SS

Bericht door Remco » wo 09 nov, 2005 13:49

Injectie schreef:
Remco schreef:. Omdat ik geen zin heb een paar maanden te wachten (wacht ook al een tijdje op het MY2006 sportstuurtje en nog wat delen)
Succes!
Heb je je sportstuur al. En wist je dat de airbagunit ook anders is bij modeljaar 2006 en dat de stekkers waarschijnlijk niet passen hiervan?
Ja, ik heb het sportsuurtje al en het is inmiddels ook alweer retour :cry: . Ik wist dat de airbagunit anders was en had aan de dealer gevraagd of het nieuwe stuurtje zou passen. Er is ook een sportstuurtje voor modeljaar 2003-2005 maar daar is niets sport aan (is hetzelfde als een gewoon leren stuur blijkt achteraf). In EPC stond dat het gewone plastic stuur van MY 2006 paste in auto's van 2003-2006 dus als het plastic stuurtje past dan moet dat nieuwe sportstuurtje ook passen, aldus de importeur.

Article : Stuurwiel
PartNo : 12796741
Usage : 2003-2006
Order Quantity : 1

Nou niet dus.... De stekkers gaan nog wel passen geloof ik maar het systeem met haken en veren van de bevestiging is compleet anders. Jammer maar helaas... :( De importeur kon er ook niets aan doen want inmiddels is EPC aangepast en nu staat er dat het plastic stuur enkel past t/m 2005.

Ik heb toch ook maar de de 18" Aero velgen besteld en wonder boven wonder waren deze in een week binnen :D En gelukkig pasten deze wel... :wink:

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » ma 12 dec, 2005 1:45

binnen paar weken wordt ie geleverd nu al iemand meer ervaring met de AERO spoilers op een estate zoams hierboven reeds gemeld kunnen de zij skirts en die van voor MAAR nog niks vanachter inclusief dubbele uitlaat ! Is daar momenteel meer nieuws over of nog steeds niets ?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 12 dec, 2005 8:01

Ik heb je een tijdjde terug hierover een PB gestuurd. 9 november om precies te zijn. Maar niks geen antwoord hierover van jou ontvangen.

Oliver
Geregistreerd lid

Bericht door Oliver » di 13 dec, 2005 21:08

Maar waarom een diesel :cry:
In een Saab hoort geen diesel, dat is als een Passat op benzine, dat vloekt :o

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 14 dec, 2005 12:06

Oliver schreef:Maar waarom een diesel :cry:
In een Saab hoort geen diesel, dat is als een Passat op benzine, dat vloekt :o
Beetje zoals een SAAB zonder turbo zou je dus kunnen zeggen :wink:

Plaats reactie